Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 20 år her. De gangene jeg har synget og folk har overhørt feks når jeg dusjer, eller er alene på rommet. Så sier folk at jeg er flink til å synge. venninner av mamma, og andre i familien. Pappa sier jeg ikke er flink, men han tuller hele tiden så vet lenger ikke hva jeg skal tro av hva han sier. Venner til mine søsken har tydeligvis hørt før og de sier jeg er flink. Jeg elsker å synge, men ikke når jeg får oppmerksomhet rettet på meg sånn at de skal konsentrerer seg å høre. Jeg har sunget siden da jeg kunne prate. 

Jeg spiller også piano så synger masse mens jeg spiller. Jeg ønsker og tørre og legge ting ut på youtube. Hendt jeg har sendt noen snapper til nettvenner og de synes også jeg er flink. Hvordan kan jeg komme ditt hvor jeg tørr å synge foran mennesker og legge ut på youtube? 

Har noen tips?

Anonymkode: 13643...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beundrer folk som kan synge. Jeg høres ut som en kråke på crack hvis jeg prøver.  

Du kan jo legge ut på youtube uten ansiktet ditt med hvis vil se hvordan responsen der er? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overvant sceneskrekken min da jeg ble lærer, så kanskje du kunne besøkt en barnehage og sunget med barna? De er veldig lite dømmende, og det er lett å slappe av når alt bare er lek og uformelt. Så blir det ikke så skummelt med de voksne heller, når man er vent til publikum. :)

Anonymkode: 460f1...280

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde startet med å laste det opp på Youtube under et annet navn enn ditt eget navn (f.eks. et enkelt kallenavn) der du ikke viser ansiktet ditt.

Et lurt tips er uansett å lage en litt fin video som hører til sangen. Er du flink til å ta bilder? Eier du et videokamera? Kunne du ha laget noe selv? F.eks tatt et fint bilde av regn på en rute og lagt sangteksten oppå der igjen. Eller kanskje filmet solnedgangen? Eller kanskje kan du filme hendene dine som spiller piano, men passe på så ansiktet ikke vises? Kanskje kan du vise hendene, håret og ryggen din men ikke noe annet?

Husk bare på at hvis du legger ut på Youtube vil du garantert komme til å få noen troll som poster negative kommentarer bare for å være jævlige. Det er viktig at du lærer deg å ignorere de kommentarene og bare fokuser på de positive - også hvis du får 20 negative kommentarer og 1 positiv. Tvihold på den positive kommentaren, for den betyr at noen liker det du gjør og det er verdt å huske på. :) 

Anonymkode: 3318c...4d8

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jente på 20 år her. De gangene jeg har synget og folk har overhørt feks når jeg dusjer, eller er alene på rommet. Så sier folk at jeg er flink til å synge. venninner av mamma, og andre i familien. Pappa sier jeg ikke er flink, men han tuller hele tiden så vet lenger ikke hva jeg skal tro av hva han sier. Venner til mine søsken har tydeligvis hørt før og de sier jeg er flink. Jeg elsker å synge, men ikke når jeg får oppmerksomhet rettet på meg sånn at de skal konsentrerer seg å høre. Jeg har sunget siden da jeg kunne prate. 

Jeg spiller også piano så synger masse mens jeg spiller. Jeg ønsker og tørre og legge ting ut på youtube. Hendt jeg har sendt noen snapper til nettvenner og de synes også jeg er flink. Hvordan kan jeg komme ditt hvor jeg tørr å synge foran mennesker og legge ut på youtube? 

Start med Youtube. Får du gode tilbakemeldiger derfra bør du definitivt bli inspirert til å synge foran andre.

Får du dårlige tilbakemeldinger fra Youtube, har du sannsynligvis ikke noe særlig god sangstemme og bør ha synginga som en hobby.

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol? Jeg er vanligvis kjempesjenert liksom, synger aaaaldri foran folk, men på hver eneste bytur ender jeg på mystisk vis opp med gatemusikantene. De blir litt sure hvis du synger "feil sang" eller "tonedøvt" da men folk betaler faktisk for at jeg skal holde kjeft så de tjener jo penger :) 

Anonymkode: dc0f0...d04

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg på Idol. Da vil du få en ærlig tilbakemelding, mødre osv lyver som regel og kan finne på å å si at du er flink selv om du ikke er det. Er nettopp derfor mange får sjokk når dommerne slakter dem i Idol, for mamma hadde jo sagt at de var så flinke.

Anonymkode: 9cebe...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...