Gå til innhold

Har Dyrebeskyttelsen innekatter? Noen som har erfaring med d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ta til meg en innekatt fra Dyrebeskyttelsen, noen som har erfaring med det?

Har før hatt en rasekatt, og har god erfaring med katter, men aldri tenkt på å adoptere en hjemløs fra dyrebeskyttelsen. Det er jo sikkert mange katter der som trenger hjem. Hva er da mest ideelt, en eller to katter sammen? Har før hatt en, men de har vel mer selskap i hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har prøvd før, men ville ikke gi hvis den skulle være innekatt, så da skjønner jeg ikke hvorfor de "klager" over at det er så mange hjemløse katter, når så få får lov til å komme til mennesker som faktisk bare kan ha dem som innekatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dyrebeskyttelsen, spesielt i Oslo, er veldig opptatt av at katter ikke bare skal være inne. Vi fikk en katt fra dem for 4 år siden. Vi gjorde det klart at vi ikke hadde utemuligheter til katten, og på mail var de positive. Da vi kom for å få en katt var visa helt annen. Det endte med at vi fikk en kattunge. De gir helst ikke voksne katter til mennesker som skal ha dem inne.

Hvis du bor i Østlands omrd. vil jeg annbefalle deg å ta kontakt med FOD gården. (søk etter FOD på nettet). De har katter som trenger omplassering. De pleier å ha oversikt på internett sidene sine om katter som trenger nytt hjem og hvilke som kan være innekatter. De er veldig seriøse og veldig hyggelige.

Lykke til!

Skrevet

Vi hentet katt som var ca 13 uker hos Dyrebeskyttelsen. Ga klar beskjed om at den kom til å bli innekatt og det var ikke noe problem i det hele tatt!

Skrevet

Dyrebeskyttelsen vil helst ikke gi bort katter som er vant til å være ute, til en ny eier som bare kan ha dem inne! Er den voksne katten en innekatt fra før er det ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...