AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Noen som har opplevd det som vil fortelle? Og når fikk du menstruasjon etter det? Og når hadde du sex igjen? Gikk beskjed om å vente etter neste mens som han mente kom etter ca 4 uker, men det er jo lenge 😮 Men er redd dette skjer igjen 😓 første gang jeg er gravid også skjer dette... Anonymkode: 2cdcc...8ce
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Jeg ble operert for svangerskap i eggleder for en uke siden. Fikk beskjed om å vente to uker med samleie og til etter neste mens med prøving. Er du også nyoperert? Hvordan går det med deg? Anonymkode: 88ad4...d6b
Myrthel Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Jeg var gravid i egglederen, veldig nær livmora (der det er mest blodfylt). Jeg dro til legen pga. store smerter og ble innlagt på sykehuset. Der sprakk egglederen. Hadde den gjort det et annet sted, hadde jeg ikke levd i dag. Rett på operasjonsbordet og et "stygt" snitt. Buken var full av blod og blodprosenten var ikke lenger målbar. De jobbet med meg i 7-8 timer. Da var jeg utenfor livsfare og fikk blodoverføringer. På grunn av alt dette, tok det lang tid før jeg var "bra" igjen. Jeg fikk ingen restriksjoner mot å ha sex, men etter den voldsomme behandlingen i magen, var ikke tanken på sex så stor de første ukene. Jeg har fått barn etterpå - uten noe problem. Det eneste jeg fikk beskjed om var å ringe direkte til sykehuset med en gang jeg skjønte at jeg var gravid igjen. Da fikk jeg time omtrent på dagen, for å sjekke at det ikke satt fast i den friske egglederen. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble operert for svangerskap i eggleder for en uke siden. Fikk beskjed om å vente to uker med samleie og til etter neste mens med prøving. Er du også nyoperert? Hvordan går det med deg? Anonymkode: 88ad4...d6b Jeg ble ikke operert. Gynekologen fant ikke noe annet enn væske/blod som han mente var det som gjorde meg vondt. Hcg var bare 100 så vet ikke helt hva greia var jeg. Han sa jeg var / hadde vært gravid utenfor livmor. Testen viste positivt i dag også 2 dager etter... Har du noe vondt i dag? 6 timer siden, Myrthel skrev: Jeg var gravid i egglederen, veldig nær livmora (der det er mest blodfylt). Jeg dro til legen pga. store smerter og ble innlagt på sykehuset. Der sprakk egglederen. Hadde den gjort det et annet sted, hadde jeg ikke levd i dag. Rett på operasjonsbordet og et "stygt" snitt. Buken var full av blod og blodprosenten var ikke lenger målbar. De jobbet med meg i 7-8 timer. Da var jeg utenfor livsfare og fikk blodoverføringer. På grunn av alt dette, tok det lang tid før jeg var "bra" igjen. Jeg fikk ingen restriksjoner mot å ha sex, men etter den voldsomme behandlingen i magen, var ikke tanken på sex så stor de første ukene. Jeg har fått barn etterpå - uten noe problem. Det eneste jeg fikk beskjed om var å ringe direkte til sykehuset med en gang jeg skjønte at jeg var gravid igjen. Da fikk jeg time omtrent på dagen, for å sjekke at det ikke satt fast i den friske egglederen. Lykke til. Oi dette hørtes jo helt forferdelig ut! Bra det gikk bra med deg da. Anonymkode: 2cdcc...8ce
Myrthel Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ikke operert. Gynekologen fant ikke noe annet enn væske/blod som han mente var det som gjorde meg vondt. Hcg var bare 100 så vet ikke helt hva greia var jeg. Han sa jeg var / hadde vært gravid utenfor livmor. Testen viste positivt i dag også 2 dager etter... Har du noe vondt i dag? Oi dette hørtes jo helt forferdelig ut! Bra det gikk bra med deg da. Anonymkode: 2cdcc...8ce Takk ;-)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ikke operert. Gynekologen fant ikke noe annet enn væske/blod som han mente var det som gjorde meg vondt. Hcg var bare 100 så vet ikke helt hva greia var jeg. Han sa jeg var / hadde vært gravid utenfor livmor. Testen viste positivt i dag også 2 dager etter... Har du noe vondt i dag? Oi dette hørtes jo helt forferdelig ut! Bra det gikk bra med deg da. Anonymkode: 2cdcc...8ce Ok, hos meg sa gynekologen først at jeg hadde spontanabortert fordi jeg blødde (sparsomt) og det ikke var noe å se i livmor/andre steder. Hcg hadde sunket fra ca 700 til ca 300 på to døgn. Følg godt med på om svangerskapssymptomene dine forsvinner. Det gjorde ikke mine, og da jeg tok test flere uker senere, viste den fortsatt gravid 2-3 uker. Hcg hadde da steget til over tusen igjen. Legen har sikkert rett hos deg, vil bare be deg følge litt med selv, siden de ikke nødvendigvis ser svangerskap i eggleder på ultralyd (de så ingenting hos meg og måtte operere for å finne ut hvor det var.) Har fire operasjonssår på magen og har fortsatt vondt i sårene og litt diffust i områdene rundt. Hadde mer vondt før jeg opererte, men var sjelden kjempevondt. Anonymkode: 88ad4...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå