'Lilly' Skrevet 30. juli 2002 #1 Skrevet 30. juli 2002 Hei til dere som skal ha, eller har hatt, festlokale med servering av 3-retters middag. Jeg fikk prislistene her om dagen, og har regnet ut at middagen kommer på 550 kr. pr. pers. (Dette er inkl. kaffe senere) De har ulik pris i de ulike månedene hvor juli er den dyreste (selvfølgelig da vi skal gifte oss... :evil: ) Med ca. 60 gjester blir dette ca. 33 000,-. Er dette dyrt synes dere? Drikkevarer kommer forresten utenom. PS: Hvor mye har dere betalt for drikkevarer? Må bare sammenligne litt... :-?
Vekt74 Skrevet 30. juli 2002 #2 Skrevet 30. juli 2002 Hei! Vi fikk prisen ned på 275,- pr.pers. Pluss drikke til maten. Dette er kjempebillig! Det er en liten fjellstue, men vi skal ha bryllup til med 80 til middag og 25 til kaffe. Det er også mulighet for å overnatte der for kr. 330,- pr. pers m/ frokost (det er på fjellet så det er praktisk med overnatting...) Dette betaler gjestene selv. For kuvertprisen får vi tre-retters middag, kaffe etter middag, pluss kaffe senere med egenproduserte kaker. Pynting av bord er inkludert, til og med bordekorasjoner!!! Skal ha høstfarger, som skal ligge utover bordet, ellers hvit duk, hvite servietter og hvite lys. tror det blir kjempestilig! Var der å snakket med dem i ettermiddag, og jeg tror det blir supert. Peisestue, og norsk høstnatur rett utenfor vinduene i spisesalen.... De ordner alt. Har faktisk hørt om kuvertpriser opp til 700,-!!!!!!!!!!!!!!! Klem vekten
Vekt74 Skrevet 30. juli 2002 #3 Skrevet 30. juli 2002 Hei igjen! Glemte å si at det blir 200,- pr, vinflaske og 25,- for pils, altså vanlig hotellpris er det ikke? Klem fra Vekten
AnitaN Skrevet 31. juli 2002 #4 Skrevet 31. juli 2002 Hei å hå....vi måtte ha fått dette kjempebillig!!!På Domus oppdal bestillte vi catering og betalte 109,-,det var da uten dessert, den ordnet vi selv....is!Maten var Excellent!!!lokalet betalte vi 2000,-fra Fredag til Mandag, et flott lokale!!Så alt i alt kom dette på 4700,-da vi hadde 24 gjester til middag. Drikkevarene i baren ordnet vi med å kjøpe 5 liter druesprit, så kjøpte vi blandevann i tillegg. På bordet under middagen ble det brus og øl til ca, 1000,-
AnitaN Skrevet 31. juli 2002 #5 Skrevet 31. juli 2002 Glemte å skrive at 109,- er pr,persjon selvsagt:-)
Augustbrud02 Skrevet 31. juli 2002 #6 Skrevet 31. juli 2002 Vi betaler 850 kr for selve lokalet, og det er billig synes vi. For catering betaler vi 165 kroner for hovedretten pr.person. Forretten og desserten skal vi lage sev, og dette sparer vi massevis på. Kanskje en ide for de som synes det blir litt dyrt med catering? Forresten skal enkelt og greit være suppe og desserten skal være ostekake. Nam nam. For drikke til maten har vi betalt rundt 3500 kroner (til 40 personer).
09.08.2002 Skrevet 31. juli 2002 #7 Skrevet 31. juli 2002 Vi må ut med ca. 1400,- pr. pers! Men da er ALT inkludert - bortsett fra åpen bar selvsagt. Vi blir 37 voksne og et lite barn. Altså rundt 53.000,- :o Dyrt ja! Men stedet er bare helt nydelig!!
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2002 #8 Skrevet 31. juli 2002 Vi betaler kr. 400 per. pers. for forrett og hovedrett (bryllupskaken skal være desserten), og dette er en meget god restaurant. Prisen vil selvsagt være avhengig av hvor man bestiller det. Selsagt får man billigere middag fra en kafeteria på et kjøpesenter, men vi er veldig opptatt av mat og ønsket en spesiell meny og da koster det en del mer.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2002 #9 Skrevet 31. juli 2002 De 400 kronene inkluderer selvsagt ikke annet enn selve maten, vi får ordne med drikke selv.
NinaS.G Skrevet 31. juli 2002 #10 Skrevet 31. juli 2002 Vi har et lokale hvor det blir servert tre retters middag med hovedrett servert to ganger, de står for alt av dekorasjoner, servering pådekking, rydding, kaffe osv. Vi betaler ca 590 pr. person og har 52 gjester. Alkoholen koster mer fordi de har sjenkebevilgning. :D
Gjest Solskinn Skrevet 31. juli 2002 #11 Skrevet 31. juli 2002 Hei! Vi skal også gifte oss på fjellet, på en fjellstue/kurssted/leirsted. 3-retters middag betaler vi 275/pers for. Drikke husker jeg ikke helt, men det var rudnt 200 for en flaske vin, altså sjenkebevilgning, men rimelig sådan. Jeg har gjort en overslagsberegning, og da kom jeg til at med godt med vin til middagen, konjakk til kaffen og to bonger blir det ca 350 pr pers. Som overnatting leier vi hyttene på stedet, folk tar med sengetöy og hjelper til å rydde når de drar i steden for å betale ;-)
Charly Skrevet 31. juli 2002 #12 Skrevet 31. juli 2002 Vi betalte 200,- pr pers til catering selskapet. Dette var bare for maten, vin og servitører, kaffe og kaker kom utenom. Da lagde jeg og tanten min iskakene selv og de stod for oppskjæring, legge opp på tallerken og pynte med jordbær. Dessuten lagde de varm sjokoladesaus. De tok 400,- pr ime for jobben de hadde selve dagen, tror det ble 4 timer ?! Vi var 55 gjester og prislappen var på 14400,- Leie av lokalet kom utenom, jeg aner ikke hva det kostet.
Eia Skrevet 4. august 2002 #13 Skrevet 4. august 2002 Hei, hei. :D Vi har bestemt oss for å ha koldt bord og kom ned i 185,- pr pers. Ofte er det billigere med koldt bord, så det kan være et tips om man ønsker å spare litt. Stedet vi skal ha har skjenkebevilgning så det blir hotellpriser på alkohol. Foreløpig overslag for 90 gjester med alkohol (inkl. fri bar) er på ca. 60 000,- men da er all pynting, servering osv. inkludert. Vi tror at dette er en OK pris, også slipper vi masse arbeid! Eia
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #14 Skrevet 7. august 2002 Vi må betale 1400 pr pers, men da er det alt inkludert, til og med åpen bar. Men med rundt 70 gjester blir det jo borti 100 000, så det er MYE penger........ huff. Men tror generelt prisene er høyere i Oslo enn rsten av landet.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #15 Skrevet 7. august 2002 Vi betalte ca 16 000 for tre retters middag, lokaler leide vi til en skrekkelig billig penge - 2000,-! Fine lokaler, men såpass billige pga at vi tilhører kommunen det ligger i. Til middag var vi 63.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå