Gå til innhold

Sofa - hvilken kombinasjon foretrekker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha ny sofa og er usikker på hvilken kombinasjon jeg skal ha. Har stor hjørnesofa nå og syntes den ruver altfor mye. Er dessuten litt lei hjørnesofa,  syntes alle har det. 

Hva har du og hva ville du hatt om du skulle kjøpe ny i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jan og Silvia 

• Liker 3
Skrevet

Har ganske liten stue så hjørnesofa er uaktuelt her. Har en fireseter. (Ekornes Stockholm)1010601_stockholm4seter.jpg

AnonymBruker
Skrevet

medSiden jeg er litt upraktisk og foretrekker lyse sofaer, så ville jeg kjøpt Ekornes Manhattan i hvitt skinn og lyst treverk.

Bilderesultat for ekornes manhattan beige

- eller samme modell i gult skinn og mørkt treverk

Bilderesultat for ekornes manhattan sand

Anonymkode: 8cc8c...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå har vi en liten, gammel og slitt toseter jeg arvet etter pappa som arvet den av sine foreldre. :fnise:

Hadde vi hatt god råd og skulle kjøpe akkurat den sofaen vi ønsker oss hadde det blitt noe sånt. (Usikker på om det hadde blitt en toseter eller treseter. Også usikker på om den hadde vært svart, mørkebrun eller brun.) Vi er bare to i husstanden og har sjeldent besøk, så det hadde vært perfekt. Vi ser på TV/film noen få ganger i uka, og når vi først gjør det så liker vi å skikkelig kose oss, så en sånn sofa hadde vært fantastisk! Samtidig er det viktig at det ikke tar opp så mye plass da leiligheten vår er kjempeliten, og siden den "slås sammen" til en vanlig sofa når den ikke brukes er det perfekt.

Anonymkode: 28b16...5a3

Skrevet

Vi har en treseter og en toseter. Jeg liker ikke hjørnesofa siden selve hjørnet er helt ubrukelig uansett.

AnonymBruker
Skrevet

3 + 2,5 som står mot hverandre.

Eventuelt en 3 seter med 2 stoler.

Anonymkode: bb4c4...057

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Arkana skrev:

Vi har en treseter og en toseter. Jeg liker ikke hjørnesofa siden selve hjørnet er helt ubrukelig uansett.

hvorfor er hjørnet ubrukelig? Man kan da sitte i hjørnet. Jeg sitter alltid i hjørnet ;)

Anonymkode: 33e0c...4e8

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er hjørnet ubrukelig? Man kan da sitte i hjørnet. Jeg sitter alltid i hjørnet ;)

Anonymkode: 33e0c...4e8

Ja, hvis det er upraktisk hvis man er flere som skal bruke sofaen og sitte litt tett sammen, da kan man ikke bruke hjørnet på samme måte. Med to vanlige sofaer kan man bruke plassen som dannes i hjørnet mellom dem til et lite bord, en lampe eller noe annet nyttig eller pent, det liker jeg. Jeg synes også hjørnesofaer dominerer/ruver mer i en stue. Dette er jo uansett smak og behag, man velger det man liker best. :)

Skrevet

Det er ikke enkelt å finne den rette, i hvert fall.  Når man først har best seg for modell og stoff,  så er det jo dette med størrelse og kombinasjon. Og den skal være nøytral,  men ikke kjedelig,  moderne, men ikke trendy.  

Gøy med innspill kom gjerne med mer. Forresten noen som vet hva som er trendarvtageren til grå hjørnesofa?  Er det rosa velur,  eller er det bare på instagram?  Prøver å styre unna de største trendene.. 

Skrevet

Her fungerer 3 og 2 seter best. Da har vi hver vår sofa å ligge på hvis vi vil.

Skrevet

Har stor stue så har både hjørnesofa, toseter og treseter så ville valgt det samme igjen. For meg er det viktigste å velge noe som er lett å holde rent, har barn, hund og mann 😅

Skrevet

Mannen min ligger ikke i sofaen, han liker best å sitte.  Jeg ligger 😄. En sofa er dermed nok, sånn sett. Det vil si at både hjørne,  tre+ to stoler, tre med sjeselong og en stol osv er aktuelle.  3+3 ovenfor hverandre funker ikke, det har jeg forsøkt,  men der blir feil. Har dyr, så den må være praktisk.  Orker heller ikke bekymre meg for at gjester har mørke jeana og den slags.  Sofa er et bruksmøbel (og det finnes en trillion forskjellige å velge mellom). 

Gjest Sisti
Skrevet
10 timer siden, Arkana skrev:

Motsatt her, vi har treseter og toseter og skal ENDELIG få oss hjørnesofa, har irritert oss lenge over hjørnet mellom sofaene som er helt ubrukelig... 

Hva slags sofa som er best kommer jo veldig an på stua. I vårt forrige hus passet treseteren og toseteren perfekt, men nå har vi en stue hvor det passer bedre med en hjørnesofa som ruver mindre. 

Rent utseendemessig foretrekker jeg helt klart "separate" sofaer uten hjørne. Alle hjørnesofaer ser jo like ut i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...