AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Nåværende sjef skal snart ut i permisjon, og da skal salgssjefen ta over hennes jobb, slik at hans blir ledig. Jeg jobber som tilkallingsvakt, studerer noe helt urelatert ved siden av og er ferdig utdannet om et par uker. Her forleden spurte salgslederen om hvordan det gikk med jobbsøkingen min, og tipset meg om at hans jobb kom til å stå ledig over sommeren. Han nevnte at en annen ansatt nok kom til å søke, men at "det hadde vært fint med mer enn én søker". Nå lurer jeg vel mest på om dette var en slags oppfordring om å søke? Den andre ansatte har jobbet mer de oppgavene som vil være relevant, så jeg ser vel egentlig ikke for meg at jeg kan konkurrere med han. Samtidig virker det rart om salgssjefen oppfordrer meg til å søke om jeg ikke har muligheten til å få jobben. Butikkleder og salgssjef jobber ganske tett sammen, så jeg antar at hans mening vil veie tungt i en ansettelsesprosess også. Dette er heller ikke noe som er direkte relatert til utdanningen min, men jeg tenker at en stilling med lederansvar i alle tilfeller vil være en god arbeidserfaring når jeg senere skal søke andre jobber. Med fare for å høres selvgod ut så vet jeg at jeg er en god ansatt, sannsynligvis en av de beste de har, jobber effektivt og lærer raskt. Men han jeg konkurrerer med er eldre enn meg, jobber allerede 100% tror jeg, og det pleier "alltid" å være en mann som er ansatt som salgssjef. Jeg vet ikke helt altså, ville bare lufte noen tanker egentlig. Jeg har aldri jobbet noe annet enn deltidsstillinger i servieyrket ved siden av studiene, så det virket plutselig veldig usannsynlig at jeg skulle fått denne jobben.. Anonymkode: f78dc...755
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Skulle selvsagt stå "sjef" i overskriften. Anonymkode: f78dc...755
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Det kan være at de av en eller annen grunn ikke ønsker å ha den andre søkeren til denne stillingen og derfor oppfordrer deg til å søke. Ergo har du en rimelig god sjans. Gå for det om du ønsker erfaringen! Anonymkode: a86b2...492 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå