Gå til innhold

Nettopp fått lesebriller og lurer på om dette er normalt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke brukt lesebriller før så jeg vet ikke om dette er normalt. Tekst og bilde virker og se normalt ut. Men når jeg ser på selve skjermen på pc-en, altså sidene, høyre og venstre går sidene på skrå nedover. Vet ikke om dere skjønte hva jeg mente nå.

Altså: Hvis jeg skulle med brillene på fortelle lengde på skjermen er den lengre på øvre del enn lengde på nedre del. Fordi sidene går på skrå ned.

Er dette normalt?

Anonymkode: da889...fef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

....ca en cm på hver side.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har du progressive briller? Skjeve hornhinner? Er nok krummingen (?) på glasset som gjør at det blir sånn.

Anonymkode: 9c1f2...cf2

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du progressive briller? Skjeve hornhinner? Er nok krummingen (?) på glasset som gjør at det blir sånn.

Anonymkode: 9c1f2...cf2

Skjev hornhinne på et øye. Ser nå at dokumenter også blir sånn skrå ned og innover. Må vel bety at alt er skrå bare at jeg ikke legger like mye merke til. Men skal det være sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk nye briller sa de vel at det tok 14 dager å bli vandt med de. 

Anonymkode: 40549...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dette med klær og mote å gjøre?

Anonymkode: 09e51...5d4

Skrevet

Tar tid å venne seg til det :)

AnonymBruker
Skrevet
På Friday, May 05, 2017 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Ikke brukt lesebriller før så jeg vet ikke om dette er normalt. Tekst og bilde virker og se normalt ut. Men når jeg ser på selve skjermen på pc-en, altså sidene, høyre og venstre går sidene på skrå nedover. Vet ikke om dere skjønte hva jeg mente nå.

Altså: Hvis jeg skulle med brillene på fortelle lengde på skjermen er den lengre på øvre del enn lengde på nedre del. Fordi sidene går på skrå ned.

Er dette normalt?

Dette er ikke normalt. Kontakt optikeren der du har fått brillene. Samsynet ditt er problemet her. 

Anonymkode: f78ff...956

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk tilbake til butikken. Betjeningen sa jeg kommer til å venne meg til brillene. Noe jeg syntes var rart. Så sier jeg: Dette er jo lesebriller. Som jeg bruker veldig sjelden, jeg bruker ikke briller ellers. Hvordan kan jeg venne meg til de da?

Så står hun der og bare ser på meg med åpen munn. 

For jeg hadde skjønt det om disse var briller jeg brukte hele tiden, og at jeg kom til å venne meg til at de viste på skrått. Men hvordan kan jeg venne meg til det når jeg bruker de så sjelden og tar de av mesteparten av tiden? På skrått en kort periode og rett mesteparten av tiden. Og så skal jeg venne meg til den skråe? Det henger ikke på greip. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du se dobbelt hvis du fokuserer på en viss måte uten briller? F.eks kanten på pc-skjerm? Har skjev hornhinne, men har aldri opplevd noen problemer med briller. Tekst er enkelere å lese og den flytter seg ikke når jeg bruker briller.

Anonymkode: 2c02b...128

Gjest Sugemerke
Skrevet

Mine briller brukte jeg et par måneder til å venne meg til, så det er nok normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du se dobbelt hvis du fokuserer på en viss måte uten briller? F.eks kanten på pc-skjerm? Har skjev hornhinne, men har aldri opplevd noen problemer med briller. Tekst er enkelere å lese og den flytter seg ikke når jeg bruker briller.

Anonymkode: 2c02b...128

Jeg ser ikke dobbelt på nært hold men tekst ser ut som skrevet med blyant mens med briller ser ut som skrevet med penn f.eks. 

Avstand derimot er tekst blurry ut. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk tilbake til butikken. Betjeningen sa jeg kommer til å venne meg til brillene. Noe jeg syntes var rart. Så sier jeg: Dette er jo lesebriller. Som jeg bruker veldig sjelden, jeg bruker ikke briller ellers. Hvordan kan jeg venne meg til de da?

Så står hun der og bare ser på meg med åpen munn. 

For jeg hadde skjønt det om disse var briller jeg brukte hele tiden, og at jeg kom til å venne meg til at de viste på skrått. Men hvordan kan jeg venne meg til det når jeg bruker de så sjelden og tar de av mesteparten av tiden? På skrått en kort periode og rett mesteparten av tiden. Og så skal jeg venne meg til den skråe? Det henger ikke på greip. 

Dette er noe av det merkeligste jeg har hørt. Jeg ville forhørt meg hos en annen optiker var jeg deg. Ta brillene med og gå inn og spør i en større kjede brillebutikk. 

Anonymkode: f78ff...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...