AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #21 Skrevet 7. mai 2017 Det er ikke bare-bare å få katter til å spise gift heller, så det er ikke så lett å forgifte dem. Det skal også ganske store doser til. Har du kasse inne? Symptomene er nedsatt allmenntilstand og blod i urinen. Sånn ellers er katter flinke til å skjule sykdom, og de kan bli syke og dø av seg selv. En venninne opplevde dette med sin katt, selv mistet jeg en katt pga akutt immunsvikt, hun gikk fra å være helt frisk og fin til å være litt tufs, og deretter døende og måtte akuttavlives på natt/helg i løpet av to dager. Hadde hun tilfeldigvis vært ute da hadde jeg jo aldri fanget det opp. Denne prosessen kan gå skremmende fort hos så små dyr. Jeg skjønner godt at dere ikke bruker penger på å obdusere, dere får uansett ikke katten tilbake, og om de finner gift kan man fortsatt ikke vite hvor den kommer fra. Føler med dere, det er alltid et sjokk å miste dyr så brått. <3 Anonymkode: 81983...8e2
Simbyxor Skrevet 7. mai 2017 #22 Skrevet 7. mai 2017 Katter vil gjerne ut når de skal dø, så du skal ikke se bort fra at katten var døende allerede da katten var inne - og ville ut. De vil gjemme seg, det er instinktet deres. De gjemmer seg for å dø. MEN... her kommer et stort men... At du fant katten død på trappen din, betyr at den har villet inn. Fordi noe er galt, den har bedt deg om hjelp. Det tyder heller på at den ikke døde en naturlig død, men ble forgiftet, som du skriver. Det er kun spekulasjoner, når man ikke obduserer, så får man aldri vite det. Så kjøper du deg ny katt, og plutselig ligger den død på trappa fordi du ikke visste at det er en person i nabolaget som forgifter katter. Det er forresten ikke vanskelig å forgifte katter. 5
Gjest Rose11 Skrevet 7. mai 2017 #23 Skrevet 7. mai 2017 Det er helt forjævlig å miste kjæledyr! Vi blir så knyttet til de og de blir en del av familien. Jeg fant katten min dø langs veien i fjor høst og savner henne stort! 😭 Forferdelig dårlig gjort å forgifte andres katter (hvis dette er tilfelle da) og håper karma biter de i ræva! Fysj!!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #24 Skrevet 7. mai 2017 Vår katt var skikkelig forhatt av naboen, og en dag fant vi henne i svært dårlig forfatning og tok henne tll dyrlegen. Hun hadde leversvikt som følge av et giftstoff (husker ikke hvilket), og måtte avlives. Dyrlegen sa at katter aldri spiser det stoffet av seg selv, så det må ha vært gjemt i mat eller lignende. Vi vet ikke hva som har skjedd, og kunne ikke beskylde naboene for det, men det er jo noe som skurrer. Anonymkode: 2534a...477 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #25 Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vår katt var skikkelig forhatt av naboen, og en dag fant vi henne i svært dårlig forfatning og tok henne tll dyrlegen. Hun hadde leversvikt som følge av et giftstoff (husker ikke hvilket), og måtte avlives. Dyrlegen sa at katter aldri spiser det stoffet av seg selv, så det må ha vært gjemt i mat eller lignende. Vi vet ikke hva som har skjedd, og kunne ikke beskylde naboene for det, men det er jo noe som skurrer. Anonymkode: 2534a...477 Jævlig råttent gjort. Har ikke ord. Hadde noen forgiftet min katt, så hadde jeg klikket og gitt de verbal juling!! Anonymkode: c46f4...731 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 7. mai 2017 #26 Skrevet 7. mai 2017 (endret) Dette har skjedd mange ganger, og det er tydeligvis ikke så vanskelig å forgifte en katt. I en av disse linkene står det også at det koster å obdusere og man må kjøre dyret til Oslo selv, så det er nærmest ingen som obduserer. https://www.tb.no/re/politi-og-rett/nyheter/nabolag-frykter-at-noen-forgifter-kattene-deres/s/2-2.516-1.8136000 http://www.avisa-st.no/distriktet/meldal/article165311.ece https://www.nordlys.no/bodo/rana/astrids-katt-dode-for-to-uker-siden-onsdag-dode-hunden-av-samme-arsak/s/5-34-452209 https://www.ringblad.no/nyheter/to-katter-dode-av-rottegift/s/1-97-6419297 http://www.h-a.no/nyheter/nina-mistet-alle-fem-kattene-paa-mystisk-vis https://www.ha-halden.no/nyheter/frykter-for-katters-liv/s/1-2906373-6701007 Dette syns jeg kan ligne på hvordan katten din døde, ts, her er det små hunder som har blitt funnet døde om morgenen, og de virket helt ok om kvelden. De ble forgiftet med sovemedisin. Bruker naboen din kanskje sovemedisin...? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mistenker-forgiftning-etter-at-to-hunder-ble-funnet-doed/a/23492414/ Endret 7. mai 2017 av Den Lille Heksa
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #27 Skrevet 7. mai 2017 Jeg hadde definitivt brukt penger på å finne ut av hvorfor katten min døde. Men så er jeg også av den oppfatning at man ikke bør ha dyr hvis man ikke har råd til alle utgifter det medfører. Ikke faen om døden til min beste venn skulle forblitt et mysterie fordi jeg var gjerrig. Anonymkode: dfc17...565 6
Maleficenta Skrevet 7. mai 2017 #28 Skrevet 7. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vår katt var skikkelig forhatt av naboen, og en dag fant vi henne i svært dårlig forfatning og tok henne tll dyrlegen. Hun hadde leversvikt som følge av et giftstoff (husker ikke hvilket), og måtte avlives. Dyrlegen sa at katter aldri spiser det stoffet av seg selv, så det må ha vært gjemt i mat eller lignende. Vi vet ikke hva som har skjedd, og kunne ikke beskylde naboene for det, men det er jo noe som skurrer. Anonymkode: 2534a...477 Fy faen altså. Hva er det som får folk til å tro at det er greit å myrde naboens kjæledyr??!! Det er jo helt sykt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #29 Skrevet 7. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jævlig råttent gjort. Har ikke ord. Hadde noen forgiftet min katt, så hadde jeg klikket og gitt de verbal juling!! Anonymkode: c46f4...731 Vi hadde jo ingen bevis på at det var dem, men vi tror jo det. Dessverre kommer man ikke langt uten bevis. 1 time siden, Maleficenta skrev: Fy faen altså. Hva er det som får folk til å tro at det er greit å myrde naboens kjæledyr??!! Det er jo helt sykt. Ja ass vi vet jo ikke, men virker som det var naboen. Anonymkode: 2534a...477 1
Maleficenta Skrevet 7. mai 2017 #30 Skrevet 7. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde jo ingen bevis på at det var dem, men vi tror jo det. Dessverre kommer man ikke langt uten bevis. Ja ass vi vet jo ikke, men virker som det var naboen. Anonymkode: 2534a...477 Snakker ikke spesifikt om din katt. Men jeg har hørt historier før om folk som har skutt hunden til en nabo o.l.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #31 Skrevet 7. mai 2017 (endret) Nei, jeg sier ikke at det er ok selv om du i ditt hode har vridd det slik, det jeg sier er at jeg skjønner hvorfor naboen har valgt å gjøre det (hvis det er det som har skjedd da). Hvis katteeiere brydde seg litt mer om at katten tisser, bæsjer, og graver hos naboene så kanskje det hadde vært litt større aksept for dem? Hmh? Anonymkode: 92331...d1f Endret 8. mai 2017 av Edie Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod. 1
Maleficenta Skrevet 7. mai 2017 #32 Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg sier ikke at det er ok selv om du i ditt hode har vridd det slik, det jeg sier er at jeg skjønner hvorfor naboen har valgt å gjøre det (hvis det er det som har skjedd da). Hvis katteeiere brydde seg litt mer om at katten tisser, bæsjer, og graver hos naboene så kanskje det hadde vært litt større aksept for dem? Hmh? Anonymkode: 92331...d1f De graver det nå ned da. Jeg forstår om naboer blir sure dersom en kastrert hannkatt markerer med stankende pisslukt overalt men da må man si fra til naboen som eier katta at de for pokker må få dyret kastrert. Og da skjønner jeg de klikker dersom eieren nekter å høre etter. Derimot om katta bruker blomsterbedet som toalett og graver alt ned. Så tenker jeg ja det er kjipt men det er nå bare planter... 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #33 Skrevet 7. mai 2017 Hadde obdusert katta. Og om det skulle vise seg at naboen sto bak, så hadde jeg gravd og driti i hagen hennes hver jævla dag! Klem til deg, er vondt å miste dyrene sine❤ Anonymkode: d932c...049 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #34 Skrevet 8. mai 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde obdusert katta. Og om det skulle vise seg at naboen sto bak, så hadde jeg gravd og driti i hagen hennes hver jævla dag! Klem til deg, er vondt å miste dyrene sine❤ Anonymkode: d932c...049 Dette tror jeg jeg kanskje hadde gjort uansett. Anonymkode: 20f19...45b 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #35 Skrevet 8. mai 2017 På 5.5.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev: Fant henne utenfor døra når jeg skulle ut i formiddag. Hun hadde ingen ytre skader, men øynene var åpne. Kunne ikke se noe blod eller oppkast i nærheten. Jeg så henne sist i går kveld og hun virket da helt normal. Hun ville selv ut i natt. Sambo så ikke henne når han skulle på jobb i dag tidlig, og jeg gikk ut 3 timer senere da jeg fant henne. Vi valgte å ikke obdusere henne, men overleverte henne til dyreklinikken. Det kan jo selvfølgelig være et naturlig dødsfall, men tankene kverner litt alikevel. Snakket med naboen forrige uke og hun klaget voldsomt over denne katten vår som hun mente gravde hull i hagen hennes for å gå på do. Hva kunne jeg vel gjøre med det?? At jeg fant henne død i dag får meg til å mistenke rottegift, men kan ikke gå å beskylde naboen helt uten videre.. Kan ikke rottegift ta noen dager?? Ville ikke jeg da ha merket noe i går kveld?? Anonymkode: ad97d...834 Kanskje hun var gammel? Anonymkode: d254d...162
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #37 Skrevet 8. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg jeg kanskje hadde gjort uansett. Anonymkode: 20f19...45b Så du går å driter i hagen til naboen din hvis vedkommende viser misnøye for et dyr? Right Anonymkode: 72742...d54
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #38 Skrevet 8. mai 2017 Takk for mange gode svar og virtuelle klemmer Vurderte å obdusere katten, men vi får jo aldri katten tilbake. Har ingenting å gjøre med at vi er gjerrige, men mer at vi vil heller leve i troa på at det var naturlig enn å vite at den ble forgiftet til en pinefull død. Hadde vi hatt et mer operativt dyrepoliti her hadde jeg definitivt gjort det. Har sag ifra til alle katteeierne i området om at de må være obs. Hun hadde kasse inne, men brukte den sjeldent. Katten var bare 5 år, men hadde nyresvikt, så det kan hende at det var en naturlig død også (håper det!!). Det er fælt å tenke på at hun kanskje har kom hjem for å be om hjelp uten å bli hørt. Dørene her er ganske tette, men jeg pleier å høre om det er slåsskamp, så hadde hun mjauet høyt hadde jeg nok hørt det. Hun lå også med ryggen mot oss, noe som tyder på at hun har gått bort igjen fra døren før hun har kollapset. Hadde hun følt seg dårlig hadde hun vel gått langt vekk som mange skriver her eller lagt seg på "plassen sin" utenfor døren vil jeg tro. Måtte bare lage et innlegg for å roe meg litt.. Når jeg har fått roet meg anklager jeg ikke naboen lenger. Tror ikke en gammel, ellers så koselig dame som henne hadde villet gjort noe slik. TS Anonymkode: ad97d...834 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå