Gå til innhold

Noen som jobber med service her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I butikk... eller bare med kunder :) Ikke over telefon, men slik at du må se dem ansikt til ansikt og forholde deg til kundene dine. 

- Hva skal til for at du behandler én kunde dårligere enn en annen? Her kan du være anonym, så vær ærlig! 
Holder det at kunden ser uflidd ut?
At kunden ser misfornøyd ut?
Har "resting bitch face"?
 

Gå litt inn i deg selv og tenk etter; hva skal til for at du ikke smiler og er smørblid mot en kunde du møter? Skal det mye til, eller lite til? Blir du selv usikker hvis kunden er en usikker person? 

Anonymkode: 24b5e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er smørblid uansett på jobb (butikk jobb), er på måte i en mental tilstand :PSynes det er veldig hyggelig når folk smiler når de kommer til kassen eller ber om hjelp 

Anonymkode: b1931...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blid og hyggelig, men det er noen ting som kan forandre på det. Når en kunde uff'er seg og klager på at det er for mye kø på butikken feks. Hva kan jeg gjøre? Jobber så raskt som mulig og det er jo bare meg der. Det er ikke så sinnsykt fett for meg heller. Jobber på et sted der man selger kontantkort, og da er det mange som ber meg om hjelp å fylle på, noe som står veldig tydelig på kvitteringen. Dette er ikke noe problem hvis det ikke er noen i butikken eller veldig lite kø, så kunden kan vente. Men kan ikke stå i telefonen når vi har full butikk. 

Ellers har man de kundene som blir sinna på deg veldig fort når det er dem som er problemet. De mener at det ikke finnes noe kundeservice for varen man har kjøpt o.l. 

Generelt liker jeg veldig godt butikkjobben min, men de rasshølene av kunder kunne jeg spart meg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kunden oppfører seg VELDIG ufint. Kaster ting på meg, skriker til meg mer enn èn gang, kaller meg for stygge ting osv. Veldig lite sånt der jeg jobber nå, men på den forrige jobben (bensinstasjon) var det mye rart. Jeg pleier heller ikke være smørblid mot de som reagerer negativt på det, men det er jo heldigvis et fåtall av kundene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er som regel smørblid og veldig service innstilt, men vanskelig å være glad når det kommer sure folk og skal klage på ting som priser, hvordan bygget ser ut og andre ting jeg absolutt ikke har noen ting å gjøre med. Jeg kan jo ikke be folk bestille inn mer anntall ting, få ombygget butikken, sette ned priser på ting eller endre åpningstider, det er heller ikke min skyld at varen du kjøpte var dårlig osv, skjønner meg ikke på kunder som blir sure på de ansatte pga sånne ting. Er jo bare å si hyggelig "hei du, kjøpte denne her tidligere, men den var ødelagt" så får du ny. 

Anonymkode: 8b77c...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrogante eller sure kunder er ikke jeg overstrømmende hyggelig mot.

og folk som klager på en uhøflig måte. Det går Ann å ikke klage som om vi har gjort noe galt bare for å ødelegge dagen din.

det skal ekstremt mye til før jeg blir grinete når jeg er på jobb. Men det er enkelte som gjør at det koster litt ekstra å ikke bli det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Klarer ikke å holde maska helt når det kommer til arrogante drittkunder som er frekke i kjeften og har en ovenfra-og-ned type holdning. Det hjelper å tenke "hvem i heiteste huleste f tror denne personen at den er?!", da roer jeg meg litt og blir påminnet om at man alle er like mye verdt.

Anonymkode: d567d...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...