Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen har jobbet innen det når det gjelder de med rus problemer?

Hvordan er det?

Og ca hvor mye er lønna/timelønna?

Anonymkode: 81a78...c90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 150kr timen. Det er utfordrende, du må stå i mange krevende situasjoner. Det kan til tider være tungt og lite givende (fordi de har perioder med mer rusing, kanskje etter at du føler du fikk et gjennombrudd) Men det er kjekt også, du kan få mange gode samtaler, og hvis du er heldig opplever su en solskinnshistorie. :-) lykke til!

Anonymkode: 9b7fb...639

AnonymBruker
Skrevet

150kr er litt lite synes jeg! Uansett kveld, natt, dag?

Skrevet

Jeg har jobbet med personer med rusavhengighet, hadde 380k i årslønn, altså en helt ok startlønn for en person med høgskoleutdanning og ingen ansinnietet. 

Man jobber som regel etter tariff, der man får tillegg for kvelds-, natt-, og helgejobbing. 

Det er veldig utfordrende til tider, men en veldig fin jobb. Man blir jo kjent med personen bak rusen, og man får til mange gode samtaler etter hvert som man får en god relasjon med de. Det er utfordrende de dagene personene har ruset seg mye, har tatt overdose eller har sprukket, og man må lære seg å sette pris på de små fremskrittene personene tar. Ofte opplever man ikke fremskritt i det hele tatt, det er også en lærdom i seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, frk91 skrev:

Jeg har jobbet med personer med rusavhengighet, hadde 380k i årslønn, altså en helt ok startlønn for en person med høgskoleutdanning og ingen ansinnietet. 

Man jobber som regel etter tariff, der man får tillegg for kvelds-, natt-, og helgejobbing. 

Det er veldig utfordrende til tider, men en veldig fin jobb. Man blir jo kjent med personen bak rusen, og man får til mange gode samtaler etter hvert som man får en god relasjon med de. Det er utfordrende de dagene personene har ruset seg mye, har tatt overdose eller har sprukket, og man må lære seg å sette pris på de små fremskrittene personene tar. Ofte opplever man ikke fremskritt i det hele tatt, det er også en lærdom i seg selv. 

'Takker for svar :) 

Hvor mye er det ca i timen? Det er en sommerjobb, og jeg har en bachelor, men ikke relevant til den jobben. 

Har du opplevd vold mot deg, blir du redd til tider?

Skrevet
På 6.5.2017 den 19.52, AnonymBruker skrev:

'Takker for svar :) 

Hvor mye er det ca i timen? Det er en sommerjobb, og jeg har en bachelor, men ikke relevant til den jobben. 

Har du opplevd vold mot deg, blir du redd til tider?

Timelønnen er jeg litt usikker på, men ligger vel på 200kr ++. Om du ikke har relevant utdanning regner jeg med du kommer til å ligge på mellom 160-180kr, men jeg kan ikke si noe sikkert :) 

Har ikke opplevd vold nei, jeg har blitt truet men personen som gjorde det var alt for ruset til å kunne gjøre meg noe. Jeg har blitt redd på brukernes vegne når de har vært såpass ruset at de har mistet evnen til å gå, at de har tisset seg ut osv. Det synes jeg var det som var mest vanskelig med jobben. Å se en person du har en god relasjon med være i en så dårlig forfatning. Den ene dagen kunne de være i veldig fin form, mens den neste kunne de være på sykehus grunnet overdose. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...