AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Er helt slått ut av pollen. Vil bare sove, samtidig som jeg har så mye å gjøre... Er bare kjempesliten idag. Går fast på cetirizin året rundt (1 tablett daglig), og er en av de "heldige" som ikke merker trøtthet som et symptom Men jeg synes ikke den virker godt nok. I det hele tatt. Har gått på aerius tidligere, men da var jeg ikke så sterkt plaget som jeg er pr idag. Noen som har gått fra cetirizin til aerius? Merket dere bedre effekt? Det er jo mye av det samme, sier legen. Og de har ikke noe sterkere jeg kan få, heller Men håper på noen solskinnshistorier Anonymkode: 7dc16...7bb
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Du må snakke med legen din. Det er nå enorme mengder pollen på sør og østlandet dersom du bor der er plagene forståelig. Anonymkode: c02c4...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må snakke med legen din. Det er nå enorme mengder pollen på sør og østlandet dersom du bor der er plagene forståelig. Anonymkode: c02c4...7bf Ja, bor på østlandet. Har pratet med legen. Men er ikke kun pollen jeg reagerer på, dette har pågått ett års tid. Det var bare pollenet som gjorde at jeg bestemte meg for å forsøke en annen medisin. Og håper på det beste. Anonymkode: 7dc16...7bb
dillyduzit Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Jeg pleide å bruke cetirizin før, men har nå gått over til aerius og merker stor forskjell, joda jeg blir noe trøtt av aerius, men ikke på samme måte trøtt, om det gir mening. Jeg sliter også med noe kontakteksem av en merkelig grunn, og føler at det blir også bedre med allergitabelleten, noe som cetirizin ikke "fikset". Det må jo sies at jeg reagerer medium på pollen, men slik det er ute nå, er det et godt på vei til et helvete. Skulle gjerne ha malt rekkverket på verandaen, men nei. Kommer ikke på tale.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Aerius er 3 generasjons allergimedisin, fordelen er jo bla at man ikke blir trøtt av den (det er ihvertfall ikke vanlig) også virker den bedre hos mange. Det er jo bare å høre med legen din om du kan bytte. Jeg bruker Aerius hele året. For noen så virker også 1 generasjons med. bedre, men der er en jo nesten garantert å bli slått ut, må i så i fall ta dem om kvelden. Hvis du er plaget i øyne og nese så er jo nesespray og øyedråper en mulighet Har du vurdert vaksine? Anonymkode: 7fd00...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, dillyduzit skrev: Jeg pleide å bruke cetirizin før, men har nå gått over til aerius og merker stor forskjell, joda jeg blir noe trøtt av aerius, men ikke på samme måte trøtt, om det gir mening. Jeg sliter også med noe kontakteksem av en merkelig grunn, og føler at det blir også bedre med allergitabelleten, noe som cetirizin ikke "fikset". Det må jo sies at jeg reagerer medium på pollen, men slik det er ute nå, er det et godt på vei til et helvete. Skulle gjerne ha malt rekkverket på verandaen, men nei. Kommer ikke på tale. Godt noe blir bedre da! 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aerius er 3 generasjons allergimedisin, fordelen er jo bla at man ikke blir trøtt av den (det er ihvertfall ikke vanlig) også virker den bedre hos mange. Det er jo bare å høre med legen din om du kan bytte. Jeg bruker Aerius hele året. For noen så virker også 1 generasjons med. bedre, men der er en jo nesten garantert å bli slått ut, må i så i fall ta dem om kvelden. Hvis du er plaget i øyne og nese så er jo nesespray og øyedråper en mulighet Har du vurdert vaksine? Anonymkode: 7fd00...3ca Jeg blir ikke plaget i øyne og nese. Jeg blir slapp, får feber. Men tar nesespray hver dag. Jeg har den sterkeste reaksjonen man kan ha på bjørk har legen sagt. Gress er også ille. Har vurdert vaksine... men sliter med ansfylaksi (?) Så ble redd da jeg leste at noen hadde fått sjokk av pillene. Skulle tatt den i høst Har resept på aerius så henter den nok ut i morra. Er bare litt redd for å bytte medisin (samtidig som jeg føler det er nødvendig) siden jeg er så utrolig allergisk.. og helst vil ha "riktige" antihistaminer i kroppen i tilfelle jeg blir allergisk. Men må bare hoppe ut i det Anonymkode: 7dc16...7bb
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #8 Skrevet 5. mai 2017 Aerius er så innmari mye bedre enn cetirizine! Jeg kjenner mange som har prøvd begge, og ingen foretrekker cetirizine. Anonymkode: 0915a...7f5 2
-Missi- Skrevet 5. mai 2017 #9 Skrevet 5. mai 2017 samme her, sønnen min bruker Aerius, jeg bruker(brukte?) Cetirizine men har gått tom og ikke kommet meg til legen. Har brukt Aeruis nå 1-2 uker og det fungerer mye bedre! Skal bytte til den neste gang jeg får meg legetime vi er også begge allergisk mot bjørk, er skikkelig ille i år sliter for første gang med pusten og det syns jeg er litt skummelt. Håper det gir seg litt snart og går over til moderat spredning
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #10 Skrevet 5. mai 2017 5 minutter siden, -Missi- skrev: samme her, sønnen min bruker Aerius, jeg bruker(brukte?) Cetirizine men har gått tom og ikke kommet meg til legen. Har brukt Aeruis nå 1-2 uker og det fungerer mye bedre! Skal bytte til den neste gang jeg får meg legetime vi er også begge allergisk mot bjørk, er skikkelig ille i år sliter for første gang med pusten og det syns jeg er litt skummelt. Håper det gir seg litt snart og går over til moderat spredning Du kan få ventolin diskus for pusten. Det hjelper i kombinasjon med piller. Anonymkode: 705a2...bd4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #11 Skrevet 5. mai 2017 Jeg byttet fra Cetirizin til Aerius for noen år siden. Ble vanvittig trøtt av Cetirizin. Tar Aerius hver dag, men i kveld er jeg også helt slått ut (bor på østlandet). Har blitt enig med legen at jeg starter med vaksinasjon fra høsten av, er så lei av å være dårlig hele sommeren. Anonymkode: b1194...dd6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #12 Skrevet 5. mai 2017 Jeg har prøvd sånn 15 forskjellige medisiner gjennom livet. For meg er aerius den som fungerer best. Synes ikke certzirisin hjalp i det hele tatt. Jeg klarer meg ganske greit gjennom pollensesongen med aerius og dymista nesespray. Men nå er jeg helt ødelagt. Jeg sover 15 timer om dagen. Klarer nesten ikke å gjøre jobben min for jeg er så trøtt og da også ufokusert. Er helt jævlig. Har i tillegg sånn influensa aktig følelse i kroppen. Føler meg rett og slett syk. Uten at jeg er det. Denne uutholdelige trøttheten staret i forrige uke og blir bare verre og verre. Jeg tar allergipillene to ganger om dagen nå, og det hjelper litt mer. Anonymkode: ec0d1...82d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #13 Skrevet 5. mai 2017 Takk for svar hvor Fort skal aerius virke? Hjelper det at jeg har tatt cetirizin hele året? Virker den med en gang? Den store testen kommer jo dersom jeg spiser noe jeg ikke tåler. Der hr cetirizin vært en trygghet. 3 tabl + kortison har hjulpet meg når uhellet er ute. Håper aerius gjør jobben bedre Anonymkode: 7dc16...7bb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #14 Skrevet 6. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar hvor Fort skal aerius virke? Hjelper det at jeg har tatt cetirizin hele året? Virker den med en gang? Den store testen kommer jo dersom jeg spiser noe jeg ikke tåler. Der hr cetirizin vært en trygghet. 3 tabl + kortison har hjulpet meg når uhellet er ute. Håper aerius gjør jobben bedre Anonymkode: 7dc16...7bb Aerius virker fullt etter et par timer. Har ingenting å si at du har brukt Ceterizin hele året. Anonymkode: 7fd00...3ca
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #15 Skrevet 6. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Aerius er 3 generasjons allergimedisin, fordelen er jo bla at man ikke blir trøtt av den (det er ihvertfall ikke vanlig) også virker den bedre hos mange. Det er jo bare å høre med legen din om du kan bytte. Jeg bruker Aerius hele året. For noen så virker også 1 generasjons med. bedre, men der er en jo nesten garantert å bli slått ut, må i så i fall ta dem om kvelden. Hvis du er plaget i øyne og nese så er jo nesespray og øyedråper en mulighet Har du vurdert vaksine? Anonymkode: 7fd00...3ca Det er ikke piller men allerig man blir trøtt av. Og tredjegenerasjons antihistaminer er enda ikke på markedet. Anonymkode: c02c4...7bf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #16 Skrevet 6. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aerius virker fullt etter et par timer. Har ingenting å si at du har brukt Ceterizin hele året. Anonymkode: 7fd00...3ca Håper det. Tok for 1t siden Anonymkode: 7dc16...7bb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #17 Skrevet 6. mai 2017 Men aeriuspillene jeg henta ut er bare på 5 mg Er det vanlig dose? Cetirizin er nemlig på 10 mg.. Anonymkode: 7dc16...7bb
-Missi- Skrevet 6. mai 2017 #18 Skrevet 6. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan få ventolin diskus for pusten. Det hjelper i kombinasjon med piller. Anonymkode: 705a2...bd4 Ja jeg har brukt det tidligere så må skaffe meg det igjen . Har vært flere år jeg ikke har reagert noe særlig hvor det har holdt med bare piller men nå er det så sykt mye pollen at det holder ikke lenger. Så pollenvarslet er på max i dag..bjørk i oslo området.. uff håper det går over snart så vi allergikere og kan nyte sola!Elsker jo egentlig våren og sommeren men må rett og slett holde meg litt inne
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #19 Skrevet 6. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men aeriuspillene jeg henta ut er bare på 5 mg Er det vanlig dose? Cetirizin er nemlig på 10 mg.. Anonymkode: 7dc16...7bb Det er fordi det er to helt forskjellige virkestoff. Blir som at Paracet tar vi ofte 1G av, men ibux bare 200-400 mg. Forskjellige virkestoff. Anonymkode: 7fd00...3ca
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #20 Skrevet 6. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke piller men allerig man blir trøtt av. Og tredjegenerasjons antihistaminer er enda ikke på markedet. Anonymkode: c02c4...7bf Man blir trøtt av første generasjons allergitabletter som Vallergan og Polaramin. Men selvfølgelig så blir man også trøtt av allergien. Tredjegenerasjons antihistaminer er: Aerius og Xyzal. Eller tar Legemiddelhåndboken feil? Kan godt sende en link til deg eller du kan gå inn på NLH selv å se. Anonymkode: 7fd00...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå