Gå til innhold

Konfirmasjonsinnbydelse - La med liste over "veiledende" nivå på gaver..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den var frekk alså!

Anonymkode: 7e64e...9af

• Liker 28
Skrevet (endret)

Herrefred! Det var da litt av noen priser også da!!! Jeg trodde 1000kroner var "vanlig" og at noen gir mer fordi de har LYST.

Skal du være frekk nok til å legge ved en liste, så bør du for pokker legge deg på et nøkternt nivå, dog er en slik liste toppen av frekkhet uansett hva som hadde stått der.  

Det der er kanskje noe av det frekkeste jeg har sett på en stund! 

De fleste jeg kjenner gir 1000 til konfirmanten, nesten uansett relasjon (naboer og venner gir 3-400). Hvis det er spesielle omstendigheter/man er veldig tett på konfirmanten, så blir det kanskje litt mer, men fy f. 

Endret av altflyter
  • Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser på at søsken skal betale hele 5000! Søsken til konfirmanter befinner seg vel sjeldent i en god økonomisk situasjon? Og 4000 fra faddere var også alt for mye! Ellers synes jeg faktisk de andre beløpene var helt realistiske, men allikevel hinsides frekt å legge ved denne veiledningen. 

Anonymkode: 2dcfc...707

• Liker 22
Skrevet

En slik liste hadde gjort at jeg NESTEN hadde vurdert å la være å gå, evt gitt en gave istedenfor penger bare på trass.

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser på at søsken skal betale hele 5000! Søsken til konfirmanter befinner seg vel sjeldent i en god økonomisk situasjon? Og 4000 fra faddere var også alt for mye! Ellers synes jeg faktisk de andre beløpene var helt realistiske, men allikevel hinsides frekt å legge ved denne veiledningen. 

Anonymkode: 2dcfc...707

Jeg har en bror som er 17 år yngre enn meg og ble konfirmert i fjor. Vi er i en god økonomisk situasjon, og vi ga 2000. Jeg syntes det var en stor gave til konfirmasjon jeg!

Litt sjokkert over den listen, tror ikke helt det kan være sant...

Anonymkode: 5e45a...cf9

• Liker 43
Skrevet

Men hvordan blir regnestykket? 

Eks: dere er tante og onkel (2000kr+2000kr) og 2 søskenbarn av konfirmanten (tremenninger og øvrig familie = 1000kr+1000kr)

= tilsammen 6000kr fra deres familie da eller?? 😂😂

Folk er spinn hakka gale i hodet! 😂

• Liker 32
Skrevet

Jeg har et fadderbarn jeg ikke har sett på 10 år. Hun konfirmeres til neste år. Det er da virkelig ikke naturlig at jeg skal gi henne 4000kr. Ikke om det snør en viss plass en gang :P 

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, geene skrev:

Men hvordan blir regnestykket? 

Eks: dere er tante og onkel (2000kr+2000kr) og 2 søskenbarn av konfirmanten (tremenninger og øvrig familie = 1000kr+1000kr)

= tilsammen 6000kr fra deres familie da eller?? 😂😂

Folk er spinn hakka gale i hodet! 😂

Hvis det er det de mener, så må de være gal. Hos oss har tanter og onkler gitt 1000kr og da er det fra hele familien, altså også fettere og kusiner. har søskenbarn egen inntekt, er voksne og bor for seg selv, så har de gitt ca 500 og det burde være mer enn nok

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Hvis det er det de mener, så må de være gal. Hos oss har tanter og onkler gitt 1000kr og da er det fra hele familien, altså også fettere og kusiner. har søskenbarn egen inntekt, er voksne og bor for seg selv, så har de gitt ca 500 og det burde være mer enn nok

De virker jo som om de er litt på bærtur da, når de legger ved veiledende "priser" på gaver 😂

• Liker 5
Skrevet

Det er det frekkeste jeg har lest på lenge!

• Liker 11
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en innbydelse til konfirmasjon nå i mai. Konfirmanten er sønnen til min manns bror, jeg er altså inngift tante. Trivelig å bli bedt, men jeg ble rimelig sjokkert når følgende "veiledende" liste lå vedlagt innbydelsen:

[navn på konfirmanten] blir glad for alle gaver, men vil helst ha penger. Vi legger derfor ved følgende "veileder" til forventet nivå, til hjelp til de som er usikre:

Nær familie (Søsken, besteforeldre etc.) - 5.000,-
Faddere: 4.000,-
Tanter, onkler: 2.000,-
Tremenninger og øvrig familie: 1.000,-
Venner: 500,-
Andre: 300,-

Nå vet jeg ikke om jeg gidder å komme. Jeg havner under "Tanter og onkler" og da er lista lagt på 2.000 kroner. Det kan de bare glemme. Vi har ikke råd til det, og tenkte å gi 400 kroner, noe vi synes er ganske mye faktisk. Vi har heller ikke SÅ mye kontakt med dem heller.

Er dette normale summer, og ikke minst er det seriøst normalt å sende ut slike "veiledere"???

Anonymkode: e035b...6d2

Nei, det er ikke normale summer for tanter og onkler. Vi har kanskje gitt 1000,- etter hva vi har råd til.
Og så usannsynlig frekt!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg rett og slett ikke på.

Anonymkode: 89a3f...01b

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...