Gå til innhold

Ville du dumpet noen på grunnlag av..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. hva slags møbler, farger og interiørstil de har hjemme hos seg?

.. om noen har diger tv og subwoofer anlegg? 

.. om noen bor ekstremt spartansk ? (oppblåsbar madrass og teppe, ingenting av dyne og annet sengetøy)

.. om noen bor med masse kjæledyr og leiligheten/huset ser ut og lukter deretter?

.. om noen tydelig er preget av samlemani og har all verdens ukurrante ting som ikke matcher

.. om noen har rot, skrot og hybelkaniner over alt?

Litt inspirert av tråden hvilke møbler menn helst ikke bør ha.

Bortsett fra det første eksempelet, så tror jeg at jeg hadde dumpa hvis de andre eksemplene var slik personen valgte å leve. 

Hva med dere?

Anonymkode: 71895...c24

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

.

Ja. Hvis jeg hadde datet en fyr som så tilsynelatende normal ut, men så inviterte meg hjem til seg og alt er f.eks. svartmalt fra vegg til tak, og bare death metal postere og artifacts på veggene og stående på hyllene.... Den interiørstilen hadde aldri vært forenlig med min, så ingen fremtid for oss der, nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Nei

Dersom det ikke var noe de hadde planlagt å endre på, så ja

Nei, så lenge man er klar over at hus med kjæledyr trenger å vaskes oftere

Nei, men mindre det var helt ekstremt 

Ja

:P

Anonymkode: 58d57...06e

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. om noen bor ekstremt spartansk ? (oppblåsbar madrass og teppe, ingenting av dyne og annet sengetøy)

.. om noen bor med masse kjæledyr og leiligheten/huset ser ut og lukter deretter?

.. om noen tydelig er preget av samlemani og har all verdens ukurrante ting som ikke matcher

Bortsett fra det første eksempelet, så tror jeg at jeg hadde dumpa hvis de andre eksemplene var slik personen valgte å leve. 

Hva med dere?

Ja

Ja 

NEI

Ja

Ja

Ja

Anonymkode: 8a8b1...7c2

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. hva slags møbler, farger og interiørstil de har hjemme hos seg? Nei (hvis ikke alt var svartmalt/death metal-stil)

.. om noen har diger tv og subwoofer anlegg? Nei

.. om noen bor ekstremt spartansk ? (oppblåsbar madrass og teppe, ingenting av dyne og annet sengetøy) Ja

.. om noen bor med masse kjæledyr og leiligheten/huset ser ut og lukter deretter? Ja, trenger ikke være en svinesti selv om man har kjæledyr. Skal man ha masse dyr medfører det også masse ekstra husarbeid. 

.. om noen tydelig er preget av samlemani og har all verdens ukurrante ting som ikke matcher Nei, hvis det ikke går ut over andre ting i livet hans

.. om noen har rot, skrot og hybelkaniner over alt? Ja

Hva med dere?

AnonymBruker
Skrevet

Så dere jenter er IKKE interessert i fyren, men hva han eier og har.

Anonymkode: 1375c...868

AnonymBruker
Skrevet

-Har ikke opplevd problemstillinga, men tror like barn leker best når det kommer til sånt. Kan forestille meg at jeg hadde reagert negativt om hvis jeg kom hjem til en date som kjørte fullstendig shabby-chic (som eksempel). Hadde vært kjipt.  Man skal føle seg hjemme når man er hjemme.

-Er en av de som synes at TV`en ikke skal oppta all plass, heller ikke anlegget. Har sett store TVer, men de gangene har det egentlig vært helt greit på grunn av helheten.. Vet ikke.

-Synes egentlig at man ikke trenger å ha 50 gafler, 50 kniver, 50 kopper, 100 fat, 30 kaseroller, 500 dynetrekk og håndduker osv. Stort sett trenger ikke en husholdning SÅ mye. Så jeg liker det... Samtidig blir det for mye i den konteksten du legger frem her. Veldig spartansk er bare slitsomt.

-Elsker dyr! Men et sted går grensa. Det skal øke livskvaliteten ikke minske den.

-Huff, slitsomt med samlemani. Masse rot og styr.

-Liker ikke det.

Anonymkode: 617ac...664

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå speiler hjemmet i veldig stor grad personligheten til folk, så du kommer ikke bort fra at du blir vurdert utfra ditt hjem nei. 

Om du eier eller leier hjemmet ditt det har ikke særlig betydning. Men hva du fyller opp der det sier mye om hva slags person du er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har egentlig ikke opplevd problemstillingen, på det "verste" har jeg datet menn som har en veldig minimalistisk og upersonlig stil, men det er helt greit. Alle trenger ikke være opptatt av interiør.

Nei.

Ja. Jeg er i tyveårene og dater menn rundt 30 eller eldre, og jeg forventer at voksne mennesker har et levelig hjem der du kan invitere over folk.

Ja. "Masse" kjæledyr hadde nok ikke vært noe for meg.

Nja. Er man en person som har problem med å kaste ting er det ikke verdens undergang, kjenner mange slike.

Men om det bikker over til reell samlemani (som faktisk er en psykisk sykdom) og man drukner i egne ting, som noen av disse man ser på TV, så er det definitivt en dealbreaker. 

Normal renslighet er å forvente, dog jeg er ikke supernøye selv. Heller litt skitt i krokene enn et rent helvete, som jeg pleier å si.

Anonymkode: 7e78a...aec

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå speiler hjemmet i veldig stor grad personligheten til folk, så du kommer ikke bort fra at du blir vurdert utfra ditt hjem nei. 

Om du eier eller leier hjemmet ditt det har ikke særlig betydning. Men hva du fyller opp der det sier mye om hva slags person du er.

Eh nei. Da det finnes mange flere personligheter i verden, enn der finnes forskjellige stiler å utsmykke sitt hjem med.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Da det finnes mange flere personligheter i verden, enn der finnes forskjellige stiler å utsmykke sitt hjem med.

Eh.. Jo! 

Skrevet

Nei men jeg hadde reagert om det var skittent og uhygienisk og ikke holdt ut et rotehue over tid. Da får han starte å sortere, støvsuge og ta matrestene ut av kjøkkenvasken om han vil jeg skal komme dit mere. 

Et pent, ryddig og rent hjem gjenspeiler voksenhet, renslighet og ansvar, som alle er noe en mann jeg dater må ha. 

Interiørstil er ikke så farlig, men plakter av babes tilhører gutterommet hos mor til. 

Skrevet

Nei, men skulle vi flyttet sammen hadde hun ikke akkurat fått viljen sin på noe ekstremt

AnonymBruker
Skrevet

Samlemani og hybelkaniner/rot/søppel overalt er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: e7df5...b35

Gjest TrailerEnka
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva han eier og hvordan han bor sier mye om fyren 😉 Derfor kommer sånne ting inn i bildet. 

AnonymBruker
Skrevet

er det virkelig noen som dumper en mann fordi han har stor TV?

Anonymkode: ae96f...a88

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

er det virkelig noen som dumper en mann fordi han har stor TV?

Anonymkode: ae96f...a88

Det ville vært uaktuellt å bli sammen med en som velger å ha tv når jeg selv ikke vil ha tv. Et liv hvor tv blir slått på, tar all fokuset fra alt og står på mesteparten av døgnet, det er ikke et liv jeg ønsker å leve i. Den tid er forbi.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dere?

Ja. Rot og skrot er ikke greit.

Heller ikke diger tv, klarer ikke å se på den. 

Sort, sort og sort er et no-go. Sånn emo/satanist-stil. NOPE

Samlemani.. æsj.. hater ting det er mye av. F.eks 1000 bøker... Fint om vinteren da! SLipper å kjøpe ved ;)

Kjæledyr driter jeg i, så lenge det ikke er kattemøkk og hår overalt. Det er mange som har dyr som har det renslig. MEn bikkje i senga? Nei..

Skrevet

Rot og skrot er selvsagt ikke greit, men jeg hadde nå gitt ham en sjanse til å skjerpe seg og rydde og vaske først, og ikke bare dumpet ham med en gang. Men skjedde det ikke noe, da er det bye bye :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ganske nervøs før jeg skulle hjem til min nåværende kjæreste for første gang. Vi var ikke sammen ennå da, men jeg håpet jo vi skulle bli det. Tenk om han var et notorisk rotehode som hadde fem uker med oppvask på benken og ikke ante hvordan man brukte dobørsten?! Det hadde vært en dealbreaker for meg. Jeg forventer ikke å komme inn i et interiørblad, men jeg forventer et normalt hjem! Heldigvis hadde han et helt normalt og rent hjem, og vi ble sammen :fnise:

Rent og relativt ryddig er viktig for meg. Særlig går alarmen hvis han ikke engang har ryddet og vasket litt før jeg kommer på besøk, sånn i en datingfase/tidlig i forholdet! De fleste ønsker å gi et godt inntrykk og i hvert fall fikse opp litt. Da betyr det kanskje at han a) ikke SER det selv, hvordan det ser ut, eller b) ikke bryr seg. 

Hva slags møbler og farger er ikke så nøye, bare det ikke er for spesielt eller sært. Jeg forventer at en voksen mann ikke sover på oppblåsbar madrass, med mindre han nettopp har flyttet eller har en annen god grunn. Jeg leter etter en voksen mann med "livet på stell" - en som har orden på ting. Jeg hadde nok ikke orket å involvere meg med en som ikke hadde ting relativt på stell med økonomi, jobb, hus og så videre - for det har jeg. 

Anonymkode: be8ef...c5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...