AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Har nylig flyttet sammen med kjæresten min, og avtalen var at katten hans kan oppholde seg alle andre steder enn soverommet. Dette er fordi jeg er lett allergisk mot katt, og det medfører mye ubehag særlig om natten. Men hver natt våkner jeg av at katten prøver å grave seg inn på soverommet og mjauer mye. Døra er for øvrig lukket hele tiden, og katten blir umiddelbart geleidet ut igjen om den prøver å komme seg inn. Går det an (med tiden selvfølgelig) å lære den at den ikke har adgang til soverommet? Noen som har erfaring med dette? Kommer katten til å slutte å forsøke å få seg inn i den lukkede soveromsdøren? Anonymkode: 695a6...ff4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Har katten alltid vært vandt til å få sove i senga? I så fall er det ikke rart i det hele tatt at den vil inn. Dere må ikke gi den oppmerksomhet, selv om det er irriterende å høre på så vil den forhåpentligvis ta hintet etter hvert. Aktivisere den mye før dere legger dere slik at den kanskje er utslitt en stund Anonymkode: 23833...8a6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Stakkars, den er vel selskapsyk. Anonymkode: 59f7f...745 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Er det helt åpen løsning eller kan dere ha katten i stua så den ikke kommer bort til soveromsdøren?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Pus gir seg etterhvert når det ikke fungerer. Vært gjennom det selv. Var skikkelig vanskelig. Synes bare så synd på pus som ikke fikk komme inn. Anonymkode: 4f116...b96
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 Vi hadde også dette problemet. Syntes så synd på pus at vi ga opp. Han har fått egen mini-dyne i fotenden og sover kun der. 1-0 til katta. lykke til. Anonymkode: 11465...79d 2
SnuskeLuska Skrevet 5. mai 2017 #7 Skrevet 5. mai 2017 Dere kan prøve å legge en genser med lukt fra han utenfor døren om kvelden (bytt ut genseren hver kveld). Forhåpentligvis vil katten slå seg mer til ro med genseren. Etter hvert kan dere flytte genseren ørlite lengre bort fra døren og mot en mer passende plass for katten å sove om natten, f.eks en katteseng eller et eget koseteppe.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #8 Skrevet 5. mai 2017 har ikke erfaring med soverom, men har erfaring med å bytte rom på katten. Hun brukte å sove på badet. Etter at vi fikk barn ville jeg ikke at hun skulle ligge der i tilfelle hun la seg på stellekomoden. Vi begynte å lukke døra på badet. Mjauet litt den første natten, men vi "ignorerte" det. Det tok et par uker før hun skjønte at det ikke lenger var noe mat på badet. Når hun gikk inn på badet, tok vi henne ut og bort der den nye matplassen. Hun aksepterte det overraskende lett selv om hun hadde bodd på badet i 5 år. Anonymkode: 895f1...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå