Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste to månedene søkt på 14 jobber og ikke hørt et pip fra noen av de... I går fikk jeg intet mindre enn 3!! avslag.. Dette har vært jobber jeg har vært kvalifisert til utdanningsmessing men har kanskje ikke helt riktig erfaring på alle punkt.

Siste runde jeg skulle bytte jobb for 5-6 år siden var ikke søknadene noe problem, jeg var på 8 intervju før jeg landet jobben jeg har nå. Altså var min svake side intervjuet, var for nervøs kanskje, og svarte teit innimellom. Jeg følte derimot at å skrive søknad var jeg god til ettersom jeg stadig kom på intervju. Har tydeligvis ikke fått til søknadskriving denne gangen....

Nå har jeg funnet drømmejobben utlyst og prøver å skrive en glimrende søknad, men nå merker jeg at jeg har blitt redd for å søke. Legger stadig bort søknaden uten å bli ferdig. Synes at det jeg har skrevet blir dårligere for hver gang jeg leser over..

Har noen ett tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilken bransje dette gjelder, men det er jo flere bransjer som sliter for tide, og folk har generelt vanskeligere for å få napp nå enn tidligere.

Jeg vil anbefale å sende søknaden til noen du stoler på for gjennomlesning, samt å ringe arbeidsgiveren før du sender søknad, hvor du kan stille spørsmål om stillingen og dermed vise interesse. Du må gi dem inntrykk av at du vil ha akkurat den jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å få jobb ja, selv gikk jeg et helt år før jeg fikk napp. 

Skal innrømme at jeg underveis vurderte å droppe og sende søknad. Men man vet aldri hvor det faktisk er behov, og shvus man ikke søker så får man iværtfall ikke jobb.

Jeg trodde hwlt ærlig at jeg også ville få avslag på siste søknaden, ble ganske paff når det faktisk ble tilbud. Så ikke gi deg ts, bare send inn over alt, vet hvordan det er å stadig få avslag eller ikke høre noe, men tro meg situasjonen er lik for veldig mange. Så bare fortsett og send søknader så vil du få jobb før eller siden. 

Bare ikke ha forventninger på forhånd, da blir man ikke like skuffet ved avslag. For bransjen er dessverre kynisk :/

Anonymkode: c4bdd...c96

AnonymBruker
Skrevet

Press deg gjennom det. Lettere sagt enn gjort, men tenk på alternativet. Jo større hullet blir, jo vanskeligeree blir det å få jobb. 14 søknader på 2 måneder er jo ingenting. Kanskje utvide søkeareal? Og eventuelt yrkesretning. Alt er bedre enn ingenting.

Anonymkode: 037b8...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...