Gå til innhold

foreldrepermisjon og feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man får feriepenger når man er i permisjon? Skal ut i litt over 1mnd med perm strax. Har søkt og alt det der er ferdig. Men så tenkte jeg, hva er poenget hvis man mister feriepenger osv. Jobber mest bare ekstravakter.

Får man ikke utbetalt feriepenger dersom man er i perm? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fåe vel feriepenger av de første ti ukene. Man taper feriepenger av å være i permisjon

Skrevet
Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Du fåe vel feriepenger av de første ti ukene. Man taper feriepenger av å være i permisjon

Jo, men får man utbetalt feriepenger fra i fjord samtidig som man får utb perm fra nav? Altså har perm i juni og litt i mai.

Skrevet
Akkurat nå, kikkana skrev:

Jo, men får man utbetalt feriepenger fra i fjord samtidig som man får utb perm fra nav? Altså har perm i juni og litt i mai.

Jeg fikk ikke det, jeg fikk mine feriepenger når jeg avviklet ferie. Men dette var fra arbeidsgiver. Ville hørt med din arbeidgiver for å høre hva slags rutiner dere har.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du spør om her, har du opparbeidet deg feriepenger får du disse utbetalt om du er i permisjon eller ikke....

Anonymkode: 74648...914

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hva du spør om her, har du opparbeidet deg feriepenger får du disse utbetalt om du er i permisjon eller ikke....

Anonymkode: 74648...914

Alle får ikke de sammen med permisjonspengene. Noen arbeidsplasser betaler ut når den ansatte skal avvikle ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs også om du får penger fra NAV eller arbeidsgiver. Jeg har fått lønn som normalt av arbeidsgiver (og feriepenger i juni som alle andre), så har de fått refundert av nav. Jeg er nå ferdig med permisjon, men får feriepenger som vanlig (ikke bare 10 uker) utbetalt av arbeidsgiver. Arbeidsgiver betaler også ut fulle feriepenger for 2016 og ikke bare for de 10 første ukene med permisjon. Ganske mange jeg kjenner har det på samme måten. 

Anonymkode: e8f3d...feb

Skrevet
2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Alle får ikke de sammen med permisjonspengene. Noen arbeidsplasser betaler ut når den ansatte skal avvikle ferie.

Har jobbet mest på en kommunal plass og litt på en privat plass. Begge steder utbetaler feriepenger i juni og jeg er bare tilkallingsvikar på begge steder. Ergo jeg har ikke noe ferie i den forstand. Står oppført på dagpenger men sjelden jeg får noe utbetalt ettersom jeg også jobber.

AnonymBruker
Skrevet

Du får feriepenger, men det er litt opp til arbeidsgiver når du får de.

Anonymkode: c20e1...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...