AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Jeg har nå prøvd å kaste meg på trenden med sminkefrie øyne. Ser kvinner stadig vekk uten maskara og annen øyesminke, mens resten av ansiktet er lett sminket og fine øyebryn. Men når jeg prøver på det samme så ser jeg så trøtt ut! Sminker huden og øyebrynene, men uten maskara ser jeg sliten ut. Jeg har ikke spesielt lyse vipper, har mørk blondt hår og vipper i omtrent samme nyanse. Hvordan får dere det til å fungere? Jeg hater å ta på maskara, for det tar så lang tid på morgenen, det er noe med vippene mine som gjør det vanskelig. Så det hadde vært såå deilig å slippe maskaraen! Anonymkode: 4d6db...0e0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 farger vippene og bryna Anonymkode: a9698...422 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Jeg bruker å ta på litt BB cream og det er egentlig det. Føler den gir litt glød, og ikke legger seg som et lag på huden. Når det gjelder å se sliten ut.. Det kan nok bare hende du føler det sånn fordi du ikke er vant med å gå med mascara? Jeg har gått uten mascara LENGE (ikke hver dag, men noen dager hvor jeg f.eks. bare skal sitte på lesesalen hele dagen), så jeg er ganske vant til meg selv uten øyesminke. Elsker at det har blitt en trend, så nå dropper jeg øyesminke nesten hver dag bortsett fra de dagene jeg jobber og når jeg skal på fest. Anonymkode: 68f4d...e48 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Jeg tror det er mest en vanesak. Du må bli vant til å se deg selv uten mascara. Jeg visste ikke at det var en trend, har gått sånn siden 1990 Anonymkode: 2c597...577 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Jeg må ha litt mascara hver dag for vippene mine er helt lyse. Og jeg farger brynene annenhver uke. Likevel blir det en slags "no makeup" look så lenge jeg dropper annen øyesminke. Anonymkode: a67e0...a95 1
Persephone Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 Jeg har ikke brukt mascara det siste året. Både med og uten annen øyesminke Jeg syns det er befriende og ser mye bedre ut. Mye kommer jo av vanen. Hvis du har vært vant til å se deg selv med mascara i mange år tar det litt tid å venne seg til. Men prøv å legge vekt på å få huden din til å se så bra ut som mulig. Tenk hud som gløder fra innsiden. Du kan gjerne bruke øyenskygge og eyeliner, spesielt i begynnelsen. Legg et lag med hudfarget øyenskygge på hele lokket og gjerne en litt mørkere farge i globalen for litt definisjon. Dette gjør st det ser ut som om du ikke bruker øyesminke selv om du har litt på. Litt highlight både på kinnbeina og øyet gjør også underverker. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #7 Skrevet 5. mai 2017 Hva med å prøve brun maskara? Anonymkode: e5c12...f49
Hmmmmmm Skrevet 5. mai 2017 #8 Skrevet 5. mai 2017 Jeg har alltid syntes at mascara er grise stygt. Sjeldent jeg ser at det blir fint påført. Kluppete og tungt. Jeg liker kun å sminke meg lett på resten av ansiktet. Men mulig det er lettere for meg å si som har svarte vipper. Serum til vipper syns jeg er en fin løsning og vippetang. Går an å bruke en ren mascara kost som man sprayer med hårspray som gjør at vippene holder seg. Det kan jeg gjøre til fest feks. Jeg tror du må venne deg til en annen look. Så syns du nok det ikke ser så værst ut😊 1
Carrot Skrevet 5. mai 2017 #9 Skrevet 5. mai 2017 Er ikke poenget med denne trenden å bruke naturlig sminke for å se usminket ut? På samme måte som ikke alle kler sotede tunge øyne, røde lepper eller tung mascara er det ikke alle som kler en helt usminket versjon av seg selv like godt som en som er "pyntet litt på" - så jeg tenker om denne trenden som de fleste andre: gjør så mye eller lite utav det som føles riktig for deg. Hvis du føler du ser trøtt og ufresh ut - hvorfor henge seg på trenden da? Er det ikke viktigere å føle seg bra? 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #10 Skrevet 5. mai 2017 Jeg brukte mye sminke før, full pakke. Nå bruker jeg bare litt pudder og øyenskygge på bryna. Var uvant i starten, ble egentlig litt kvalm når jeg så meg selv, men nå syns jeg at jeg ser litt ekkel ut MED sminkeAnonymkode: 76731...c20
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #11 Skrevet 5. mai 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå prøvd å kaste meg på trenden med sminkefrie øyne. Ser kvinner stadig vekk uten maskara og annen øyesminke, mens resten av ansiktet er lett sminket og fine øyebryn. Men når jeg prøver på det samme så ser jeg så trøtt ut! Sminker huden og øyebrynene, men uten maskara ser jeg sliten ut. Jeg har ikke spesielt lyse vipper, har mørk blondt hår og vipper i omtrent samme nyanse. Hvordan får dere det til å fungere? Jeg hater å ta på maskara, for det tar så lang tid på morgenen, det er noe med vippene mine som gjør det vanskelig. Så det hadde vært såå deilig å slippe maskaraen! Anonymkode: 4d6db...0e0 Gå og få farget øyenhårene. Jeg er sminkefri på grunn av øyeproblemer og stadig drypping av øynene og ser på andre med sminkemuligheter som heldige. Anonymkode: 10ddf...e66 1
_popcorn_ Skrevet 5. mai 2017 #12 Skrevet 5. mai 2017 hvordan påfører du egentlig mascara, om det tar så himla lang tid? Jeg bruker maks 10 sekunder... Bruker vel kanskje 5 minutter på all "pynting" på morgen, da bruker jeg CC cream, øyenskygge, mascara, fikser håret og tar på øredobber. 1
Gjest Peanut Skrevet 5. mai 2017 #13 Skrevet 5. mai 2017 Trend? O_o Jeg går ofte uten mascara, bruker en schmancy eyeliner med litt annen farge enn brunt. Bruker i stedet litt mer farge på leppene.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #14 Skrevet 5. mai 2017 1 minutt siden, Peanut skrev: Trend? O_o Jeg går ofte uten mascara, bruker en schmancy eyeliner med litt annen farge enn brunt. Bruker i stedet litt mer farge på leppene. Det ble en trend etter at Skam-Noora startet med det tenker jeg Anonymkode: 6b1f9...c4f 1
Gjest Peanut Skrevet 5. mai 2017 #15 Skrevet 5. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ble en trend etter at Skam-Noora startet med det tenker jeg Anonymkode: 6b1f9...c4f Har aldri sett på Skam. :3
Gjest Ingenting2 Skrevet 5. mai 2017 #16 Skrevet 5. mai 2017 54 minutter siden, Persephone skrev: Jeg har ikke brukt mascara det siste året. Både med og uten annen øyesminke Jeg syns det er befriende og ser mye bedre ut. Mye kommer jo av vanen. Hvis du har vært vant til å se deg selv med mascara i mange år tar det litt tid å venne seg til. Men prøv å legge vekt på å få huden din til å se så bra ut som mulig. Tenk hud som gløder fra innsiden. Du kan gjerne bruke øyenskygge og eyeliner, spesielt i begynnelsen. Legg et lag med hudfarget øyenskygge på hele lokket og gjerne en litt mørkere farge i globalen for litt definisjon. Dette gjør st det ser ut som om du ikke bruker øyesminke selv om du har litt på. Litt highlight både på kinnbeina og øyet gjør også underverker. Det uthevede! For mange år siden sluttet jeg med eyeliner og fikk kommentar fra en kollega om at jeg så veldig trøtt og sliten ut. Sjarmerende fyr Etter en stund så avtok den effekten. Alt handler om vaner. Jeg bruker ikke noe sminke i det hele tatt lenger og det er veldig deilig. Litt solpudder om jeg skal på fest og huden ser vinterblek ut
s0la Skrevet 5. mai 2017 #17 Skrevet 5. mai 2017 Jeg gjør det mosatt jeg. Dropper foundation og sånt, og har kun på meg mascara (liker ikke tjukke vipper, så tar ikke mye) og eventuelt en nøytral leppestift. synes jeg kler det mer. 3
Callisto83 Skrevet 5. mai 2017 #18 Skrevet 5. mai 2017 Trender kan komme å gå som de vil føler jeg, for MEG vil det alltid se finest ut hvis øynene mine er fremhevet med mascara, og brynene ikke er det første man legger merke til f.eks. Når jeg ser unge jenter med to over markerte svarte SVÆRE øyebryn, og ikke noe mascara, så ser det så dumt ut. Like dumt som strek brynene som var populært når jeg var tenåring. Man kan selvsagt bli vandt til hva som helst, men ingen garanti for at man om noen år ser tilbake på bilder av seg selv og lurer på: "HVA VAR DET JEG TENKTE....." 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #19 Skrevet 5. mai 2017 Hjelp, kan vi ikke snart få en mellomting av strektynne øyenbryn anno 2000 og dagens monsterbryn! Anonymkode: 42133...0df 6
Persephone Skrevet 5. mai 2017 #20 Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, canacas skrev: Det uthevede! For mange år siden sluttet jeg med eyeliner og fikk kommentar fra en kollega om at jeg så veldig trøtt og sliten ut. Sjarmerende fyr Etter en stund så avtok den effekten. Alt handler om vaner. Jeg bruker ikke noe sminke i det hele tatt lenger og det er veldig deilig. Litt solpudder om jeg skal på fest og huden ser vinterblek ut Jeg vil nesten tro kollegaen din ikke engang forsto at du hadde brukt sminke før. Han var vel bare vant til å se deg med eyeliner, så alt annet var derfor ikke sånn du skulle se ut i hans øyne. Jeg merker veldig godt nå som jeg ikke går med maskara har de få gangene jeg har gjort det gjort at jeg selv syns jeg ser skikkelig rar ut. Det er liksom ikke meg lenger. Jeg kan jo gå med mørke smokey eyes og hele pakka, men mascara ser bare feil ut uansett. Når jeg ser på sminkevideoer på YouTube er det ofte jeg tenker at jeg likte looken mye bedre før de tok på falske vipper eller mascara. Det går jo ofte i falske vipper for en del av de "guruene", uff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå