AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Vet at det er avgangsfagene, altså min engelsk karakter fra vg1 siden jeg ikke har hatt engels etterpå. Men tels spansk, kunst og håndverk karakterene fra 10 klasse? Anonymkode: b69f4...a2b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Hva mener du? 10 Klasse karakterene telles bare når man skal søke Vg1. Karakterene i fra Vg1 telles når man skal søke Vg2. Karakterene i fra Vg2 teller når man skal søke Vg3. Når man skal søke høyere utdanning telles alle avsluttende fag på Vg1, Vg1 og Vg3, ikke 10 Klasse karakterene. Anonymkode: bb430...ddc
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? 10 Klasse karakterene telles bare når man skal søke Vg1. Karakterene i fra Vg1 telles når man skal søke Vg2. Karakterene i fra Vg2 teller når man skal søke Vg3. Når man skal søke høyere utdanning telles alle avsluttende fag på Vg1, Vg1 og Vg3, ikke 10 Klasse karakterene. Anonymkode: bb430...ddc Så spansk og kunst og håndverk karakterene (fag jeg ikke har hatt etter 10 klasse) tels ikke? Gym karakteren fra vg2 tels når jeg ikke har hatt gym etterpå? Anonymkode: b69f4...a2b
occultatum Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Det er kun fag du har tatt på videregående som skal vurderes når du søker opptak til høyere utdanning (altså høgskole og universitet). Ingen fag/karakterer fra ungdomsskolen skal vurderes i dette tilfellet. Du bør søke råd hos en studieveileder om du er veldig usikker. Og så bør du lese på samordna sine sider og gjøre researchen din der.
gobbledigook Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 (endret) Kommer an på hvilken linje du går. Jeg gikk yrkesfag + allmenn påbygg, og på vitnemålet står disse karakterene: Engelsk vg1 Matte vg1 og vg3 Naturfag vg1 og vg3 Mediefag (3 stk) i vg1 og vg2 Prosjekt til fordypning vg1 og vg2 Valgfag vg3 Gym vg3 Norskfag (3 stk) vg3 Samfunnsfag vg2 Historie vg3 Pluss eksamen fra alle årene. Tror dette var alle... Dersom du går studiespes er det litt andre fag, men de fagene du har i f.eks vg1 men ikke vg2 er avsluttende, samme er det med de du har i vg2 men ikke vg3. Disse kommer på vitnemålet (pluss alle fag i vg3) Endret 5. mai 2017 av gobbledigook
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 Tels eksamens karakteren? Jeg gikk turnéstart og fikk 6 i tverrfaglig eksamen på vg2. Var så lærling i 2 år og nå går jeg påbygg 4(påbygg etter yrkesfag) Anonymkode: b69f4...a2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå