Gå til innhold

Hjelp! Har en nabo som harker opp slim og det høres i hele leiligheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier sitt egentlig...

Jeg bor i en blokk og har en nabo, bor sannsynligvis over meg som hoster og harker opp masse slim hele tiden. Han snyter seg konstant og holder på i vasken ofte 15-20 minutter om gangen. Det er så høyt til tider, men høres ekstremt godt på badet. Jeg må skru på vasken på badet hver gang dette skjer fordi han bråker så fælt. Dette har pågått i flere måneder, så nei, han er ikke bare forkjøla. Hva skal jeg gjøre? Det er veldig sjenerende, spesielt når man hører det hvis man skal spise middag etc. 

Anonymkode: 82b8d...e80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars mann som er så sjuk, tenker jeg. 

Anonymkode: b1cd8...73e

• Liker 10
Skrevet

Kanskje han har kols eller lungekreft. Synes du må tåle såpass når du bor i en blogg hvor det er så dårlig isolert. Du får flytte da. Hadde det vært en småbarnsfamilie så hadde det vel vært galt om barna gråt, eller om en person snakket litt for høyt. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Flytt om du ikke tåler å høre naboen streve med å leve. 

Naboen stakkers, har det nok mye verre enn deg.

Anonymkode: 4bf7e...d36

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytt om du ikke tåler å høre naboen streve med å leve. 

Naboen stakkers, har det nok mye verre enn deg.

Anonymkode: 4bf7e...d36

Vel, det overdøver både tv og skjer til alle døgnets tider.. Det er rimelig sjenerende spør du meg! Både samboer og jeg er plaget med dette og synes rett og slett det er ekkelt.

tenk deg at du sitter rundt middagsbordet mens noen harker opp slim ved siden av deg. delikat sant? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, strawberry skrev:

Kanskje han har kols eller lungekreft. Synes du må tåle såpass når du bor i en blogg hvor det er så dårlig isolert. Du får flytte da. Hadde det vært en småbarnsfamilie så hadde det vel vært galt om barna gråt, eller om en person snakket litt for høyt. 

Må gjerne prøve det ut en uke eller to om du mener det ikke er så "ille" ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "hjelp"? Skal noen ringe politiet og få han arrestert for harking? Dette er nok en veldi syk mann, og du tenker bare på deg og ditt? Fyren holder på å kveles i slim, og da MÅ han hoste og harke for å få det opp, det er ingen annen utvei.

Hilsen en med en KOLS syk far

Anonymkode: f7851...34f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Leser kommentaren din til strawberry, så jeg starter med å fortelle at min far har holdt på sånn daglig i over tyve år så du trenger ikke be meg om å bo sånn i to uker  

Hvilke tips forventer du i denne saken? Det kan være så mangt som er årsaken til at denne naboen holder på sånt.. du kan jo gå på døra, spørre hvorfor. Hvis det er teite grunner, kan du jo be ham slutte. Hvis det er kols, kan du jo be han gå ut og minst tjue meter vekk fra blokka hver gang han skal harke opp litt. Du kan jo ringe styret og spørre om de kan kaste han ut. 

Eller.. Finn deg i det, skru opp lyden på tv-en, gå med soviro i øra døgnet rundt, flytt. 

Anonymkode: 173a7...108

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om den stakkars mannen? Fikk du ikke nok svar i vinter? Fyren har astma. Ingenting du kan gjøre med det.

Anonymkode: 6efa4...b37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser kommentaren din til strawberry, så jeg starter med å fortelle at min far har holdt på sånn daglig i over tyve år så du trenger ikke be meg om å bo sånn i to uker  

Hvilke tips forventer du i denne saken? Det kan være så mangt som er årsaken til at denne naboen holder på sånt.. du kan jo gå på døra, spørre hvorfor. Hvis det er teite grunner, kan du jo be ham slutte. Hvis det er kols, kan du jo be han gå ut og minst tjue meter vekk fra blokka hver gang han skal harke opp litt. Du kan jo ringe styret og spørre om de kan kaste han ut. 

Eller.. Finn deg i det, skru opp lyden på tv-en, gå med soviro i øra døgnet rundt, flytt. 

Anonymkode: 173a7...108

Okei, det var nå bare et spørsmål. Mange av de som sliter med KOLS har røyka i 100 år, null sympati fra meg.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder skal du lage om den stakkars mannen? Fikk du ikke nok svar i vinter? Fyren har astma. Ingenting du kan gjøre med det.

Anonymkode: 6efa4...b37

Tja.. interessant du ;) jeg lagde meg bruker for noen få uker siden og har aldri vært på forumet før, så det er ikke jeg som har skrevet det.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ringe styret og spørre om de kan kaste han ut. 

Det sier seg jo egentlig selv at det ikke er utkastelsesgrunnlag.. spørsmålet er bare om det er ok å egentlig banke på døra i det hele tatt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, det var nå bare et spørsmål. Mange av de som sliter med KOLS har røyka i 100 år, null sympati fra meg.

Det skjønte vi. Og da skjønner vi også hvordan du kan fiske etter noe annet råd enn å flytte/gå med sov i ro i ørene. Du tenker kanskje at denne mannen skal bli bedt om å flytte eller vennligst ikke hoste så høyt?

Du kan jo trøste deg med at om han er så syk, så havner han snart på sykehjem eller dør...

Anonymkode: 65e2b...90a

AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt det samme som om naboen banker på døra og ber deg slutte å gå på do. 

Skrevet

Naboen vår er nesten slik han også. Harker opp slim og snyter seg sikkert 50 ganger om dagen. Holder på med vasken lenge av gangen osv. Han har visst vært slik i alle år, så jeg regner med han har en sykdom som gjør det. 

Jeg tenker som så at han helt sikkert ikke har det bra som må leve slik og jeg priser meg bare lykkelig for at alt jeg behøver å gjøre er å høre det, ikke gjennomgå det. 

Før jeg flyttet hit bodde jeg vegg i vegg med en HØYLYDT russisk storfamilie! Den harkingen er jaggu meg bare en fryd for øret til sammenligning. :P hehe. 

Så lenge man bor tett innpå andre mennesker så må man bare regne med bråk, det være seg ungeskrik, gressklippere, musikk eller hosting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det overdøver både tv og skjer til alle døgnets tider.. Det er rimelig sjenerende spør du meg! Både samboer og jeg er plaget med dette og synes rett og slett det er ekkelt.

tenk deg at du sitter rundt middagsbordet mens noen harker opp slim ved siden av deg. delikat sant? 

Da flytter du

Anonymkode: 0e534...166

• Liker 1
Skrevet

Stakkars naboen din. Du får be han slutte å harke da vet du, så kanskje han kveles i sitt eget slim, da får du det som du vil ihvertfall. Eller du kan flytte til en bedre isolert blokk eller et hus. Jeg skjønner at det kan være ekkelt å høre på, men han er nok veldig syk og har det mye verre enn deg. Tror neppe han harker sånn med vilje for å irritere deg. Dessuten kan du vel skru opp lyden på tvn om han harker så høyt at du ikke hører den. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønte vi. Og da skjønner vi også hvordan du kan fiske etter noe annet råd enn å flytte/gå med sov i ro i ørene. Du tenker kanskje at denne mannen skal bli bedt om å flytte eller vennligst ikke hoste så høyt?

Du kan jo trøste deg med at om han er så syk, så havner han snart på sykehjem eller dør...

Anonymkode: 65e2b...90a

Haha, han er jo ikke så gammel da :P

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Salka skrev:

Stakkars naboen din. Du får be han slutte å harke da vet du, så kanskje han kveles i sitt eget slim, da får du det som du vil ihvertfall. Eller du kan flytte til en bedre isolert blokk eller et hus. Jeg skjønner at det kan være ekkelt å høre på, men han er nok veldig syk og har det mye verre enn deg. Tror neppe han harker sånn med vilje for å irritere deg. Dessuten kan du vel skru opp lyden på tvn om han harker så høyt at du ikke hører den. 

Det er ikke så veldig greit å faktisk ha på tven høyt hele tiden. Man hører han alikevel selv med et normalt lydnivå på tven. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir litt det samme som om naboen banker på døra og ber deg slutte å gå på do. 

Nei det blir ikke det samme for du hører faktisk ikke når naboen går på do....

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Spøkelseskladden skrev:

Naboen vår er nesten slik han også. Harker opp slim og snyter seg sikkert 50 ganger om dagen. Holder på med vasken lenge av gangen osv. Han har visst vært slik i alle år, så jeg regner med han har en sykdom som gjør det. 

Jeg tenker som så at han helt sikkert ikke har det bra som må leve slik og jeg priser meg bare lykkelig for at alt jeg behøver å gjøre er å høre det, ikke gjennomgå det. 

Før jeg flyttet hit bodde jeg vegg i vegg med en HØYLYDT russisk storfamilie! Den harkingen er jaggu meg bare en fryd for øret til sammenligning. :P hehe. 

Så lenge man bor tett innpå andre mennesker så må man bare regne med bråk, det være seg ungeskrik, gressklippere, musikk eller hosting. 

Det er annet støy her også jeg ikke bryr meg om, som festing i ny og ne, musikk fra naboen, barn som løper i gangene etc. Men det er jo ikke det dette er snakk om. Det er snakk om at jeg faktisk sitter hjemme med eksamen og leser, og hvorfor skal jeg finne meg i at en mann holder på sånn så høyt over flere timer hver eneste dag? som sagt, det er sjenerende og ekkelt. Flytte er jo faktisk ikke løsningen på alt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...