Gå til innhold

Spørsmål om sol og tatovering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg tok en tatovering på ankelen for akkurat 1 uke siden. Jeg bare lurer på om jeg kan begynne å bruke solkrem på den nå eller om jeg må vente? Og i såfall, hvor lenge må jeg vente ? Funker det med vanlig solkrem eller må det være en spesiell type? Og hvor høy faktor må jeg ha? Jeg har kjøpt en solkrem med faktor 30. Holder det eller må jeg ha 50? .... Og hvis  jeg skal bruke faktor 50 så vil jeg jo etterhvert være brun med en hvor flekk på den ene ankelen, når jeg begynner å sole meg (?) 

Anonymkode: 91c00...270

Skrevet

Det spiller ingen rolle åssen faktor du bruker. Men ville venta en måned før sol å saltvann. Det gjorde i alle fall jeg. Smør godt med helosan e.l.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville også venta en måned før sol, saltvann og andre kremer enn det du har fått på tatoveringsstudio. 

Ellers bruker jeg solfaktor 50 på mine. :)

Anonymkode: 74e4d...53f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker at tatoveringen skal holde best mulig og ikke falme, bør du vente og etter hvert bruke så høy solfaktor som mulig.

Anonymkode: d5fe7...bbb

AnonymBruker
Skrevet

du blir ikke mindre brun av spf 50 enn spf 30.

Om tatoveringen er bare en uke, så ville jeg dekket over den med tøy. Det er tross alt punktert hud som prøver leges, og begynne kline mer kjemikalier over den ødelagte huden, og deretter eksponere den for solstråler er vel noe av den sikreste måten å sørge for en stygg og falmete tatovering.
Saltvann er fyfy, saltvann renser sår, og du har sår med blekk i....
Etter en måneds tid så bør du bruke en god spf 30, med mykgjørende effekt.

Anonymkode: 4c8ee...429

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du blir ikke mindre brun av spf 50 enn spf 30..

Anonymkode: 4c8ee...429

Jo..

Anonymkode: 92c73...58c

Gjest Ingenting2
Skrevet

Jeg ville ventet med soling til neste sommer når den er så ny. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke utsette den for sol før det har gått minst en måned. Hvorfor tror du at faktor 50 gjør deg mindre brun? Har du sett folk med tatoveringer som er bleike rundt alle tatoveringene sine? :fnise: Jeg bruker faktor 50 på min, og den er tatt på vinteren/høsten fordi jeg ikke ville utsette den for sol så tidlig

Anonymkode: ae983...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...