Raven Emerald Skrevet 7. mai 2017 #61 Del Skrevet 7. mai 2017 Ryddet for brukerangrep og hets, og svar til dette. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 9. mai 2017 #62 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) På dette området har jeg mye mer å si, men problemet ligger i at alt som går mot det etablerte skal hetses, selv på forskernivå. Det må jo til syvende og sist få en motreaksjon. Hvis man ikke saklig kan diskutere forskjeller mellom mennesker, så er det fånyttes. Det kunne vært intelligens mellom etniske nordmenn, det kunne vært at Øst-asiater har fått høyere resultater enn europeere. Det kunne vært at jøder har blitt målt MYE høyere enn noe annet folkeslag på denne planeten. Det kunne vært så mangt, men hvis man ikke er villig til å saklig diskutere problematikken, så får du resultatet, både i form av nye fordommer og i praktisk politikk. Så Ingvild, er du villig til å snakke? Hva sier du? Endret 9. mai 2017 av pinar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 9. mai 2017 #63 Del Skrevet 9. mai 2017 På 5.5.2017 den 23.22, studerende skrev: Og jeg kan ikke forstå hvorfor et voksent menneske skal være så redd for å lese resten av den artikkelen. Ei heller hvorfor du blir indignert av spørsmål om vigrid når dere ser ut til å være relativt i samme ideologiske gate. Ha en fortreffelig aften videre. Det samme gjelder denne. "Studerende" har ikke levd opp til personen bak aliaset. Det jeg har lest av deg er ikke egne meninger, men korte referater til noe du har bestemt deg for å være sant. Hvordan kan man være studerende når man ikke tenker selv? Det er definitivt et paradoks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 9. mai 2017 #64 Del Skrevet 9. mai 2017 45 minutter siden, Z.Z skrev: Det samme gjelder denne. "Studerende" har ikke levd opp til personen bak aliaset. Det jeg har lest av deg er ikke egne meninger, men korte referater til noe du har bestemt deg for å være sant. Hvordan kan man være studerende når man ikke tenker selv? Det er definitivt et paradoks. Jaja, alle som ikke tror det samme som deg er bare ofre for venstreorienterte medier. What else is new? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 9. mai 2017 #65 Del Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, studerende skrev: Jaja, alle som ikke tror det samme som deg er bare ofre for venstreorienterte medier. What else is new? Som forventet forsto du ikke min post i det hele tatt. Du er helt fjern fra virkeligheten og hva jeg faktisk har skrevet. Det var derfor jeg uttalte at du ikke tenker selv. Samtidig er du udugelig til å analysere andres meninger og poster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #66 Del Skrevet 9. mai 2017 På 5.5.2017 den 23.34, debatant skrev: Det finnes nok av ordninger som hjelper de svakeste i USA. Nei, det gjør ikke det. USA har flere fattige enn de fleste andre landene i OECD området. Det er også det eneste rike landet som ikke har "universell dekning" i helsevesenet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. mai 2017 #67 Del Skrevet 9. mai 2017 20 minutter siden, PeeWee skrev: Nei, det gjør ikke det. USA har flere fattige enn de fleste andre landene i OECD området. Det er også det eneste rike landet som ikke har "universell dekning" i helsevesenet. Din uvitenhet, og ditt ønske om å være uvitende, er imponerende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #68 Del Skrevet 9. mai 2017 2 minutter siden, debatant skrev: Din uvitenhet, og ditt ønske om å være uvitende, er imponerende.. Hva konkret er det jeg skriver som er feil? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. mai 2017 #69 Del Skrevet 9. mai 2017 24 minutter siden, PeeWee skrev: Nei, det gjør ikke det. USA har flere fattige enn de fleste andre landene i OECD området. Det er også det eneste rike landet som ikke har "universell dekning" i helsevesenet. Dine statistikker er meningsløse og irrelevante, da sosial hjelp i USA er drevet av frivillige og private organisasjoner. Det finnes dog systemer som plukker opp folk som detter mellom stoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #70 Del Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, debatant skrev: Dine statistikker er meningsløse og irrelevante, da sosial hjelp i USA er drevet av frivillige og private organisasjoner. Det finnes dog systemer som plukker opp folk som detter mellom stoler. Privat veldelighet er jo ikke så mye å skryte av. De får på det beste litt på suppekjøkken og kan sove på hospits i samme rom som narkomane og psykisk syke. Ikke akkurat på nivå med norsk sosialhjelp eller uføretrygd for å si det mildt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. mai 2017 #71 Del Skrevet 9. mai 2017 8 minutter siden, PeeWee skrev: Privat veldelighet er jo ikke så mye å skryte av. De får på det beste litt på suppekjøkken og kan sove på hospits i samme rom som narkomane og psykisk syke. Ikke akkurat på nivå med norsk sosialhjelp eller uføretrygd for å si det mildt. Hvem har sagt det er perfekt. En blir ikke millionær på fattighuset i Norge heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 9. mai 2017 #72 Del Skrevet 9. mai 2017 40 minutter siden, Z.Z skrev: Som forventet forsto du ikke min post i det hele tatt. Du er helt fjern fra virkeligheten og hva jeg faktisk har skrevet. Det var derfor jeg uttalte at du ikke tenker selv. Samtidig er du udugelig til å analysere andres meninger og poster. Legg merke til at jeg ikke har påstått at det ikke finnes biologiske forskjeller mellom etniske grupper noe sted i denne tråden. Så vil jeg anbefale deg å lese artikkelen som ble linket til for å se om den støtter min motdebbatants syn eller om min motdebattant, som jeg påstår, har sett bort fra store deler av artikkelen han selv postet og har dratt konklusjoner han ikke har støtte for. Dersom det er andre ideologiske grupperinger i europea som er i overkant opptatte av å holde etniske grupper rene og som også til stadighet drar tilsvarende tvilsomme konklusjoner så er jeg meget Interessert i å høre om dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #73 Del Skrevet 9. mai 2017 7 minutter siden, debatant skrev: Hvem har sagt det er perfekt. En blir ikke millionær på fattighuset i Norge heller. I Norge skal det offentlige ta vare på de fleste, og gjør det også. I USA derimot er det mange flere som faller mer eller mindre helt igjennom. Leire for hjemløse norske statsborgere i Norge eksisterer jo ikke. Ei heller suppekjøkken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 9. mai 2017 #74 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) 18 minutter siden, studerende skrev: Legg merke til at jeg ikke har påstått at det ikke finnes biologiske forskjeller mellom etniske grupper noe sted i denne tråden. Så vil jeg anbefale deg å lese artikkelen som ble linket til for å se om den støtter min motdebbatants syn eller om min motdebattant, som jeg påstår, har sett bort fra store deler av artikkelen han selv postet og har dratt konklusjoner han ikke har støtte for. Dersom det er andre ideologiske grupperinger i europea som er i overkant opptatte av å holde etniske grupper rene og som også til stadighet drar tilsvarende tvilsomme konklusjoner så er jeg meget Interessert i å høre om dem. Jeg ga deg artikkelen og du svarte meg. Så hva var da utfordringen? Din motdebattant var ingen ringere enn meg selv, og ikke trådstarter. Så du har ingen problemer med at det er faktiske forskjeller mellom ulike folkeslag og at dette gir mening i evolusjonsteorien? Hva drev du egentlig med i utganspunktet? Uansett, hvis du er villig til å debattere dette tema, så har du nådd et nytt nivå. Du må likevel huske å bringe dine egne meninger med statistikken som allerede er klarlagt. Hva skal vi i praktisk politikk gjøre med den? Endret 9. mai 2017 av Z.Z Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #75 Del Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, PeeWee skrev: Nei, det gjør ikke det. USA har flere fattige enn de fleste andre landene i OECD området. Det er også det eneste rike landet som ikke har "universell dekning" i helsevesenet. USA har da offentlig uføretrygd, sosialstønad, offentlige pensjoner, offentlige boliger. Som de fleste vestlige land. Anonymkode: 598e9...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #76 Del Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: USA har da offentlig uføretrygd, sosialstønad, offentlige pensjoner, offentlige boliger. Som de fleste vestlige land. Anonymkode: 598e9...ad0 Sosialstønaden er tidsbegrenset, noe den ikke er i andre vestlige land. Slik sett er det bare land som Hellas og Spania som har dårligere ordninger tilsvarende sosialstønad enn USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #77 Del Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, PeeWee skrev: Sosialstønaden er tidsbegrenset, noe den ikke er i andre vestlige land. Slik sett er det bare land som Hellas og Spania som har dårligere ordninger tilsvarende sosialstønad enn USA. De fleste land har tidsbegrensninger på ulike velferdsordninger, inkludert Norge. Faktum er likevel at USA har et svært utbygd offentlig sikkerhetsnett, på linje med de fleste vestlige land. Anonymkode: 598e9...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 9. mai 2017 #78 Del Skrevet 9. mai 2017 Så det har utviklet seg til en slag verlferdsdebatt, mellom USA og kanskje de fleste Vestlige land, som ikke er noe nytt her på KG. Jeg har noen spørsmål i forbindelse med denne vendingen: 1. Hvorfor er USA regnet som et av de verste velferdslandene når det kommer til helse, men fremdeles har de høyeste konstnadene? 2. På hvilken måte vil det gagne USA økonomisk å forbedre sin helsereform så lenge de har en så avslappet holdning til innvandring? 3. Kan USA overleve med den skattepolitikken som nå ser ut til å få gjennomslag med en flat kaptitalskatt på 15%? 4. Er det akseptabelt å ta inn et ubegrenset antall innvandrere fra Sør-Amerika? Vil dette forbedre samfunnet økonomisk og sosialt, og eventuelt hvorfor? Jeg er fullstendig klar over de fleste svar, men kanskje det kan komme noe nytt. Så lykke til! PS: Jeg har mye nær slekt i USA og vil gjerne at de skal komme hjem i stedet for migranter fra all slags hjørner av verden som jeg ikke har noe forhold til. Sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #79 Del Skrevet 9. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste land har tidsbegrensninger på ulike velferdsordninger, inkludert Norge. Faktum er likevel at USA har et svært utbygd offentlig sikkerhetsnett, på linje med de fleste vestlige land. Anonymkode: 598e9...ad0 Det grunnleggende sikkerhetsnettet er derimot ikke tidsbegrenset i andre land slik det er i USA. Unntaket er land som Hellas og Spania utenom Baskerland som ikke har noen ordning tilsvarende sosialtrygd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. mai 2017 #80 Del Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, Z.Z skrev: Så det har utviklet seg til en slag verlferdsdebatt, mellom USA og kanskje de fleste Vestlige land, som ikke er noe nytt her på KG. Jeg har noen spørsmål i forbindelse med denne vendingen: 1. Hvorfor er USA regnet som et av de verste velferdslandene når det kommer til helse, men fremdeles har de høyeste konstnadene? 2. På hvilken måte vil det gagne USA økonomisk å forbedre sin helsereform så lenge de har en så avslappet holdning til innvandring? 3. Kan USA overleve med den skattepolitikken som nå ser ut til å få gjennomslag med en flat kaptitalskatt på 15%? 4. Er det akseptabelt å ta inn et ubegrenset antall innvandrere fra Sør-Amerika? Vil dette forbedre samfunnet økonomisk og sosialt, og eventuelt hvorfor? Jeg er fullstendig klar over de fleste svar, men kanskje det kan komme noe nytt. Så lykke til! PS: Jeg har mye nær slekt i USA og vil gjerne at de skal komme hjem i stedet for migranter fra all slags hjørner av verden som jeg ikke har noe forhold til. Sånn er det. 1. Det er fordi helsevesenet ikke dekker alle og mange med lav inntekt(men ikke de aller fattigste) ikke har god nok dekning. På den annen side har nok de rike og velstående noen av de beste helsetjenestene i verden. Snittet i USA er nok ikke så ille. Det er forskjellene i tjenestetilbudet ulike grupper får som er mye større i USA enn andre rike land. Dette er også årsaken til at USA ikke har noen universelt helsevesen. Den relativt store gruppen som har råd til gode tjenester har kjempet mot slike reformer siden 1920-tallet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå