AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Del Skrevet 4. mai 2017 Trump og co - hva feiler det dem? Kjenner jeg blir irritert, provosert, forbanna, trist og oppgitt på menneskehetens vegne. Går det an å synke lavere? De som forsvarer og støtter han skjønner jeg INGENTING av. Nå får han mest sannsynlig fjernet Obamacare som vil gjøre at de som trenger det mest mister hjelpen sin. De eneste som ikke taper er de fjottene i GOP og rikingene. Attpåtil er de frekke nok til å feire med øl? Hevngjerrigheten lenge leve. Han fyren der er så sjalu på Obama at han gjør alt u sin makt for å vinne over han (på sin merkelige måte). Æsj!!! Anonymkode: 23ee6...3bc 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Del Skrevet 4. mai 2017 Han står for alt som er galt med verden i dag. Først meg selv, så meg selv, så min neste om det er til mitt eget beste. Det er den beste oppsummeringen jeg kommer på av Trump(og gjengen hans), uten å komme med alle de glosene jeg egentlig brenner inne med nå Vil man ikke leve et sted hvor det er fred og harmoni (i fare for å virke som en naiv blondine)? Hjelper denne mannen til med dette? Skjønner null og niks jeg. Dere som støtter han, hva slags menneskesyn har dere? Spør fordi jeg oppriktig lurer. Anonymkode: 23ee6...3bc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Del Skrevet 4. mai 2017 Nå får det være nok! Trump er en hedersmann! Obamacare fungerer ikke og det er bare bra at det forsvinner så man kan få på plass noe bedre! Anonymkode: f98a5...01b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Del Skrevet 4. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: å får han mest sannsynlig fjernet Obamacare som vil gjøre at de som trenger det mest mister hjelpen sin. Hehe nei, obamacare førte til en flere hundre prosent økning i prisene på forsikringer slik at mange som trengte det ikke lenger hadde råd til forsikringer. Heldigvis ble den feislåtte reformen til marxisten fjernet Anonymkode: 598e9...ad0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Del Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe nei, obamacare førte til en flere hundre prosent økning i prisene på forsikringer slik at mange som trengte det ikke lenger hadde råd til forsikringer. Heldigvis ble den feislåtte reformen til marxisten fjernet Anonymkode: 598e9...ad0 Kjenner du til noen med peiling på dette som kan underbygge den påstanden din? Hvordan kan du mene at Trumpcare er bedre når de fleste andre med dette som oolitisk fagfelt mener noe annet? Anonymkode: 23ee6...3bc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 4. mai 2017 #6 Del Skrevet 4. mai 2017 Merker jeg er skuffa over at dette ikke handla om PH #Hjernevaska 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. mai 2017 #7 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Ryddet for personangrep og svar til dette. Raven Emerald, mod. Endret 4. mai 2017 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #8 Del Skrevet 4. mai 2017 3 minutter siden, Spiteful skrev: Merker jeg er skuffa over at dette ikke handla om PH #Hjernevaska Hahahah! Skulle ønske det selv😢 Anonymkode: 23ee6...3bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 4. mai 2017 #9 Del Skrevet 4. mai 2017 Spørsmål om modereringen kan tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller på PM til moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. mai 2017 #10 Del Skrevet 4. mai 2017 Komisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #11 Del Skrevet 4. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du til noen med peiling på dette som kan underbygge den påstanden din? Hvordan kan du mene at Trumpcare er bedre når de fleste andre med dette som oolitisk fagfelt mener noe annet? Anonymkode: 23ee6...3bc Jeg bor i USA, og kan underbygge denne påstanden. Jeg sier ikke at "Trumpcare" er bedre, jeg har ikke satt meg inn i systemet, men Obamacare er helt elendig av følgende grunner: 1. Systemet er tilnærmet umulig å forstå, og har sprengt alle budsjetter. 2. Systemet er ikke gratis helsehjelp, det er en helseforsikringsordning for vanskeligstilte med over 100 ulike forsikringsplaner. I praksis kjøper du deg rabatt på helsehjelp, men blir du syk vil du aldri bli kvitt gjelden din til staten. Spiller ingen rolle om du skylder $80 000 eller $100 000 liksom, du har skit opp til haken uansett. 3. Den lavere middelklassen, de stereotypiske Trump-velgerne, tjener akkurat litt for mye til å få Obamacare. Likevel har de ikke mye penger. Et eksempel: Familie på fire, far jobber, mor er hjemmeværende, barna er tenåringer. De bor i et helt vanlig hus, i et billig område litt utenfor en storby. Husholdningens inntekt er på ca 65 000 dollar, eller omtrent 550 000 kroner. Denne inntekten gjør at de kan ha hus, to biler (som er helt nødvendig), betale regninger, spise relativt sunt og unne seg bittelitt av opplevelser og nødvendigheter. Men de har ikke mye til overs. Inntekten er rett over grensen for Obamacare (og all gratis helsehjelp), men privat helseforsikring koster familien over 200 dollar i uken dersom de vil ha full dekning og ikke bare gratis antibiotika på apoteket. De føler selv at de ikke har råd til denne helseforsikringen, og velger da å ta sjansen på å ikke ha forsikring. I år fikk de en bot på 1200 dollar for manglende forsikring når skatteoppgjøret kom. Dermed blir denne gruppen mennesker straffet, og fratatt muligheten til å velge selv. Samtidig ser de at "de som ikke gidder å jobbe" får fordeler, og dermed blir de sinte. Vi liker å sammenligne oss med amerikanere, men amerikansk og norsk kultur er svært ulik. I USA er det helt umulig å få til et velferdssystem lik det vi har i Norge per dags dato og veldig langt inn i fremtiden, dessverre. Anonymkode: 57d1a...d2a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #12 Del Skrevet 4. mai 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i USA, og kan underbygge denne påstanden. Jeg sier ikke at "Trumpcare" er bedre, jeg har ikke satt meg inn i systemet, men Obamacare er helt elendig av følgende grunner: 1. Systemet er tilnærmet umulig å forstå, og har sprengt alle budsjetter. 2. Systemet er ikke gratis helsehjelp, det er en helseforsikringsordning for vanskeligstilte med over 100 ulike forsikringsplaner. I praksis kjøper du deg rabatt på helsehjelp, men blir du syk vil du aldri bli kvitt gjelden din til staten. Spiller ingen rolle om du skylder $80 000 eller $100 000 liksom, du har skit opp til haken uansett. 3. Den lavere middelklassen, de stereotypiske Trump-velgerne, tjener akkurat litt for mye til å få Obamacare. Likevel har de ikke mye penger. Et eksempel: Familie på fire, far jobber, mor er hjemmeværende, barna er tenåringer. De bor i et helt vanlig hus, i et billig område litt utenfor en storby. Husholdningens inntekt er på ca 65 000 dollar, eller omtrent 550 000 kroner. Denne inntekten gjør at de kan ha hus, to biler (som er helt nødvendig), betale regninger, spise relativt sunt og unne seg bittelitt av opplevelser og nødvendigheter. Men de har ikke mye til overs. Inntekten er rett over grensen for Obamacare (og all gratis helsehjelp), men privat helseforsikring koster familien over 200 dollar i uken dersom de vil ha full dekning og ikke bare gratis antibiotika på apoteket. De føler selv at de ikke har råd til denne helseforsikringen, og velger da å ta sjansen på å ikke ha forsikring. I år fikk de en bot på 1200 dollar for manglende forsikring når skatteoppgjøret kom. Dermed blir denne gruppen mennesker straffet, og fratatt muligheten til å velge selv. Samtidig ser de at "de som ikke gidder å jobbe" får fordeler, og dermed blir de sinte. Vi liker å sammenligne oss med amerikanere, men amerikansk og norsk kultur er svært ulik. I USA er det helt umulig å få til et velferdssystem lik det vi har i Norge per dags dato og veldig langt inn i fremtiden, dessverre. Anonymkode: 57d1a...d2a Å velge å ikke ha helseforsikring er totalt uansvarlig. Da må de kutte ned på andre kostnader. Er som om nordmenn føler de ikke har råd til å betale 200 000 kr i skatt. Du er nødt til det. Anonymkode: bba02...1e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Del Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å velge å ikke ha helseforsikring er totalt uansvarlig. Da må de kutte ned på andre kostnader. Er som om nordmenn føler de ikke har råd til å betale 200 000 kr i skatt. Du er nødt til det. Anonymkode: bba02...1e7 Jeg er helt enig med deg, men det er nå dette som er en av kulturforskjellene da. De kjemper for å beholde sin rett til å velge selv, og velger da å kutte helseforsikring for å kunne leve litt mer romslig. Poenget er at den økonomiske situasjonen blir verre ved at de blir straffet for dette valget i form av bøter, og det heller bare mer bensin på bålet. (Som en liten fun fact kan jeg legge til at denne familien fikk merke hvor dyrt det er å ikke ha helseforsikring etter en ulykke som krevde en ukes sykehusopphold og en operasjon. Regningen kom på over 100 000 dollar.) Anonymkode: 57d1a...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #14 Del Skrevet 4. mai 2017 Hvor mange Trump-velgere vil dø pga. valget om å skrote Obamacare? Anonymkode: 67a6d...a47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #15 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange Trump-velgere vil dø pga. valget om å skrote Obamacare? Anonymkode: 67a6d...a47 Sansynligvis få, men ikke se bort fra at deg og dine setter propagandaaparatet i sving for å demonisere, noe dere allerede er godt i gang med. Anonymkode: 84198...b61 Endret 5. mai 2017 av Raven Emerald 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #16 Del Skrevet 5. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med deg, men det er nå dette som er en av kulturforskjellene da. De kjemper for å beholde sin rett til å velge selv, og velger da å kutte helseforsikring for å kunne leve litt mer romslig. Poenget er at den økonomiske situasjonen blir verre ved at de blir straffet for dette valget i form av bøter, og det heller bare mer bensin på bålet. (Som en liten fun fact kan jeg legge til at denne familien fikk merke hvor dyrt det er å ikke ha helseforsikring etter en ulykke som krevde en ukes sykehusopphold og en operasjon. Regningen kom på over 100 000 dollar.) Anonymkode: 57d1a...d2a Er ikke så mange i USA som kjemper for å være så uansvarlig tror jeg. De fleste amerikanere støtter tross alt Medicare som er et offentlig helsevesen for folk over 65 år. Trumps helsereform er veldig upopulær i befolkningen. Anonymkode: bba02...1e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 5. mai 2017 #17 Del Skrevet 5. mai 2017 Ryddet for personangrep og svar til dette. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 5. mai 2017 #18 Del Skrevet 5. mai 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Trump og co - hva feiler det dem? Kjenner jeg blir irritert, provosert, forbanna, trist og oppgitt på menneskehetens vegne. Går det an å synke lavere? De som forsvarer og støtter han skjønner jeg INGENTING av. Nå får han mest sannsynlig fjernet Obamacare som vil gjøre at de som trenger det mest mister hjelpen sin. De eneste som ikke taper er de fjottene i GOP og rikingene. Attpåtil er de frekke nok til å feire med øl? Hevngjerrigheten lenge leve. Han fyren der er så sjalu på Obama at han gjør alt u sin makt for å vinne over han (på sin merkelige måte). Æsj!!! Anonymkode: 23ee6...3bc Hvem er du? Er du en innvandrer, eller av norsk avstamming? Hva gjorde Obama for oss nordmenn bortsett fra å destabilisere land ytterligere. Vi er europeere og Amerika har bestemt sin skjebne, men det trenger ikke å bety at vi går i samme fotspor, selv om det ser slik ut akkurat nå. Så det er opp til deg og meg å bevare vår selvstendighet og etnisitet. Er du villig til å gjøre det? Eller er du bare en ny trolleposter som gir faen i oss alle? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 5. mai 2017 #19 Del Skrevet 5. mai 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå får det være nok! Trump er en hedersmann! Obamacare fungerer ikke og det er bare bra at det forsvinner så man kan få på plass noe bedre! Anonymkode: f98a5...01b Hva er det som gjør Trump til en hedersmann? Har sett flere som har kalt ham det, men har ikke fått gode svar fra noen av dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #20 Del Skrevet 5. mai 2017 7 minutter siden, Z.Z skrev: Hvem er du? Er du en innvandrer, eller av norsk avstamming? Hva gjorde Obama for oss nordmenn bortsett fra å destabilisere land ytterligere. Vi er europeere og Amerika har bestemt sin skjebne, men det trenger ikke å bety at vi går i samme fotspor, selv om det ser slik ut akkurat nå. Så det er opp til deg og meg å bevare vår selvstendighet og etnisitet. Er du villig til å gjøre det? Eller er du bare en ny trolleposter som gir faen i oss alle? Hva er det du maser om nå da? Skulle tro du var med i Vigrid... Ja til selvstendighet, men etnisitet er ikke en del av det. Anonymkode: 42293...257 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå