AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Noen her som er singel og har to katter? Jeg har én katt som er min egen, men har akkurat nå også en til som er i fosterhjem hos meg. Etter at den kom til meg for en ukes tid siden så har tanken vært at den skal få et nytt hjem hos noen andre, helt til en bekjent begynte å spørre meg om ikke jeg kunne adoptert den. Jeg har jo blitt glad i denne pusen og ser at denne og min egen pus kommer bra overens, og kanskje finner godt selskap i hverandre. Men jeg er veldig usikker på dette da jeg fremdeles har et par år igjen som student med begrenset økonomi, og vil komme til å reise til hjembyen noen uker i året på ferie. Det har gått strålende å ta med pusen min hjem, han takler det å være på reise helt topp. Men vet ikke om den andre gjør det, og hvor lett det er med to katter på reise når man er alene? Pusen jeg har fra før har også gitt meg en del utgifter pga sykdom, men der tror jeg bare at jeg har vært uheldig, vanligvis koster det ikke så mye å ha en katt... Men jeg er usikker også når det gjelder økonomi. En annen ting jeg også har tenkt på er allergi. Jeg er ikke allergisk mot katter, men har pollenallergi, og i pollensesongen kjenner jeg forskjell på om jeg har en eller to katter. Pga mer støv, og pollen/midd som setter seg i dyrepelsen. Det er ikke ille når begge kattene er korthåret, men det hadde vært trist om det skulle utvikle seg så jeg eventuelt ikke kunne ha katt i det hele tatt. Vil gjerne høre fra dere som er single, eventuelt studenter eller med trang økonomi, som har to katter selv! Om dere finnes Jeg ser virkelig at det er verdifullt for en katt å ha en likesinnet venn! Anonymkode: 35d5a...249
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Når du er fosterhjem får du vel dekket litt? Jeg var student med to katter, men hadde jo foreldre i nøden om jg gikk i minus. Det kommer helt an på. Er du totalt blakk, så er du totalt blakk Anonymkode: a63b5...d16
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du er fosterhjem får du vel dekket litt? Jeg var student med to katter, men hadde jo foreldre i nøden om jg gikk i minus. Det kommer helt an på. Er du totalt blakk, så er du totalt blakk Anonymkode: a63b5...d16 Jeg får dekket alt som fosterhjem, men om jeg vil ha katten permanent så må jeg adoptere den. Pluss at jeg skal flytte fra en helt annen by og til Oslo nå snart så jeg blir nødt til å ta et valg. Jeg får allerede en god del hjelp av foreldre, men da i form av lån, og de har snart ikke råd til å låne meg mer. Spørsmålet er da hvor stor utgift denne katten vil komme til å bli, det er vel umulig å vite. Men i utgangspunktet koster det vel som regel ikke særlig mye å ha en katt. Men angående foreldrene mine så vil de jo kunne hjelpe meg om jeg havner i en akutt situasjon. Anonymkode: 35d5a...249
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Fattige mennesker er fattige. En katt koster kanskje et flåttemiddel, en ormkur og en vaksine. Ikke allverden i forhold til mange andre livsgleder Anonymkode: a63b5...d16 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fattige mennesker er fattige. En katt koster kanskje et flåttemiddel, en ormkur og en vaksine. Ikke allverden i forhold til mange andre livsgleder Anonymkode: a63b5...d16 Nja, som jeg sier så kan man jo aldri vite, og med katten jeg har fra før så har det blitt en del utgifter. Men i utgangspunktet skal det ikke koste mye nei. Hva mener du med "fattige mennesker er fattige"? Anonymkode: 35d5a...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå