Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg var nylig på jobbintervju, det var førstegangsintervju. De sa de skulle ringe onsdag eller torsdag, og slik hun sa det, hørtes det ut som de skulle ringe alle uavhengig av resultat (vi var 5 i denne gruppa, de har 2 grupper til). Nå har de ikke ringt, og jeg lurer på om jeg har misforstått noe? Ringer de bare til de som blir innkalt til 2. gangsintervju? Jeg skjønner at de har mye å gjøre, og at de kanskje ringer i morgen, men jeg synes det er litt rart (og skuffende) om de ikke tar kontakt med alle som var på førstegangsintervju. Er det vanlig å gjøre det på denne måten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de sier vanligvis at de skal ringe alle. Men det hender ofte at de ikke gjør det dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nok det. Utrulig kjipt når man søker jobb, men ikke så mye man får gjort med det.

Anonymkode: 94671...1ce

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke vanlig at dem ikke tar kontakt etter intervju.
Men, dersom det er avslag, så tar dem ikke kontakt før dem faktisk har besatt stillingen.
Jeg har vært på intervjuer hvor det har tatt 2 måneder før jeg har fått tilbakemeldinger.

Har dem valgt gå videre med andre kandidater, så får disse tilbud om å stille på andregangs intervju, deretter får den utvalgte tilbud om stilling. Helt fram til kontrakten er underskrevet så kan kandidaten takke nei, og da går firmaet videre til neste på listen.
Ringer dem alle andre og gir avslag, så har dem ikke kandidater igjen dersom dem som får tilbud takker nei.

Skrevet

Etter min mening burde de ta seg tid til å kontakte og vise den respekten til alle som søkte for å fortelle at de ikke kom videre.

Dessverre har det vært min erfaring og at dette ikke gjøres. Nå er det riktignok 15 år siden jeg har søkt en jobb, men opplevde da (fra større selskap som har orden i sysakene) at jeg ikke fikk tilbakemelding slik jeg burde.

Ene gangen var det en bekjent som kom videre til 2. runde og jeg hørte ingenting. Andre gangen fikk jeg vite via min far som hadde kjente andre i firmaet at de hadde ansatt noen, mens jeg fortsatt satt og ventet på tilbakemelding fra de jeg hadde vært på intervju hos.

Skrevet
På 5.5.2017 den 10.10, _popcorn_ skrev:

(...)
Har dem valgt gå videre med andre kandidater, så får disse tilbud om å stille på andregangs intervju, deretter får den utvalgte tilbud om stilling. Helt fram til kontrakten er underskrevet så kan kandidaten takke nei, og da går firmaet videre til neste på listen.
Ringer dem alle andre og gir avslag, så har dem ikke kandidater igjen dersom dem som får tilbud takker nei.

Det gir mening, takk for svar!

På 5.5.2017 den 10.15, ekkoet skrev:

Etter min mening burde de ta seg tid til å kontakte og vise den respekten til alle som søkte for å fortelle at de ikke kom videre. (...)

Helt enig, i alle fall når man har vært der på intervju.

Takker for alle svar! Jeg fikk en mail på fredag om at vi ikke var glemt, men at det ville ta noe lengre tid enn beregnet. Så det virker som de faktisk tenker å ringe alle (noe jeg synes de burde gjøre mtp at de ikke spesifiserte at de bare kom til å ringe de aktuelle), men uansett er det greit med tilbakemeldingene her så jeg vet det til neste gang :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...