Gå til innhold

Vil blomsterkassen min bli rastert av fulle folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i en leilighet i første etasje i et travelt område i Oslo, og har så lyst til å plante blomster i en kasse hengende utenfor vinduene nå som det er vår! Men siden jeg bor i et sentralt strøk med mange utesteder og fulle folk som farer gjennom gata flere ganger i uka , så er jeg litt bekymret for at plantene mine skal bli ødelagt eller stjelt av fulle og forbipasserende. Plantene kommer til å henge ca. i hodehøyde til et normalt menneske, tror dere det hadde gått fint, eller bør jeg droppe det? Eller kanskje jeg kan feste blomstene til vinduet på noen måte? 

Anonymkode: fd809...850

Videoannonse
Annonse
Gjest Yaki
Skrevet

Jeg tror ikke det kommer til å gå særlig bra, dessverre.

Skrevet

Det er vel mest sannsynlig at blomstene ikke får henge i fred, men samtidig kan du jo ikke vite før du har prøvd?

Du kan jo kjøpe noen blomster som ikke er så dyre, og se hva som skjer. Kommunens blomsterbed midt i Oslogryta får jo stort sett stå i fred. Sa ja, jeg ville gjort et forsøk om jeg var deg. :blomst:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er i hvertfall modig som tørr å bo så lavt!!

Anonymkode: 509a4...cdd

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er i hvertfall modig som tørr å bo så lavt!!

Anonymkode: 509a4...cdd

Bor heldigvis ikke helt på bakkenivå, men ja, får nå med meg litt tissing og spying utenfor vinduet i helgene :tunge1: var et godt forslag å prøve det ut med noen billige planer, kanskje jeg kan begynne med et vindu først, også ta de tre andre til slutt om den første får lov til å stå i fred. 

• Liker 1
Skrevet

Lykke til! Og krysser fingrene 🤞

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i en leilighet i første etasje i et travelt område i Oslo, og har så lyst til å plante blomster i en kasse hengende utenfor vinduene nå som det er vår! Men siden jeg bor i et sentralt strøk med mange utesteder og fulle folk som farer gjennom gata flere ganger i uka , så er jeg litt bekymret for at plantene mine skal bli ødelagt eller stjelt av fulle og forbipasserende. Plantene kommer til å henge ca. i hodehøyde til et normalt menneske, tror dere det hadde gått fint, eller bør jeg droppe det? Eller kanskje jeg kan feste blomstene til vinduet på noen måte? 

Gjør det, gjør det, gjennomfør det!

Jeg hadde noen år fortaushage på et offentlig fortau hvor en del rusmisbrukere, studenter og helt vanlige folk går forbi. Det eneste jeg har opplevd er hyggelige tilbakemeldinger over hvor kult det var. Ikke bare fra gamle damer, men fra studenter og unge folk osv. 

Det er bare å henge opp altankassene. Og skulle du være uheldig at en eller annen idiot fåkker det til så tenk heller på alle de menneskene du har gledet og plant videre. Ikke la tanken om ødeleggelse fra andre hindre deg i å gjøre noe du har lyst til.

Go green! 

Skrevet

Hvordan går det? Har du plantet ut?

• 3 uker senere...
Gjest Coolaid
Skrevet
På 12.5.2017 den 19.24, Torden skrev:

Hvordan går det? Har du plantet ut?

Lurte på akkurat det samme. Nå er det juni. :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 5/4/2017 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg et skilt med kamerasymbol

Anonymkode: 9d120...a57

AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis vil fulle folk bli rasert av blomsterkassen din

Anonymkode: e88b8...c6c

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville prøvd om jeg var deg. Tror ikke de fleste som går forbi en blomsterkasse vil tenke på å stjele/ødelegge. 

Anonymkode: 4cc59...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke like trafikkert hos meg, men det er en del blomster som er ganske billige. Stemorsblomster er knall, kosta 69 kroner for 6 planter på Plantasjen. Med jord og altankasse tror jeg det kosta 200 kroner totalt, og det er bare blomstene som byttes ut. På høsten har jeg lyng. Naboene synes det er veldig koselig, og det koster ikke så veldig mye :) Når det er så høyt slipper du å risikere at den blir brukt som askebeger.

Anonymkode: 8215b...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...