Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jente 26 år veier 62 kg, 165 høy.

Jeg har kuttet ut sukker og spiser mye mer sundt!! Jeg gar begynt å trene ca 2 ganger i uken. Nå er jeg på min andre uke. 

Hvorfor går jeg ikke ned? 

Veldig frustrerende! Har fett på kroppen som må bort! Har ikke gått ned 1 gram en gang. Jeg blir utrolig lei! Hva skjer? Noen som vet? Opplevd likt? Hvordan gikk i såfall du ned i vekt? 

Takk for svar!

Anonymkode: 5de94...9c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kalorier spiser du hver dag? Hva er mye mer sunt? Du må roe deg ned, 2 uker er ingenting.

Anonymkode: d67b5...238

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier spiser du hver dag? Hva er mye mer sunt? Du må roe deg ned, 2 uker er ingenting.

Anonymkode: d67b5...238

Jeg teller ikke kalorier. Men har feks byttet ut skiver med knekkebrød. Spiser mer grønnsaker enn før og blir mett av å spise mye grønnsaker så jeg ikke spiser mye ris til middag osv..

Håper jeg går ned snart. Det er sommer snart! Og vil ikke være overvektig da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager mye hjemmelaget mat og synes det er vanskelig å telle kalorier da. Bruker lite smørr og olje selvfølgelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke overvektig. Men du må nesten telle kalorier om det du gjør ikke fungerer... Skal deg en app, vei maten og sjekk på matvaretabellen.no

Anonymkode: 1f75a...72c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke overvektig. Men du må nesten telle kalorier om det du gjør ikke fungerer... Skal deg en app, vei maten og sjekk på matvaretabellen.no

Anonymkode: 1f75a...72c

Ja, jeg får prøve å telle. Kan hende jeg spiser for lite og. Takk for svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg får prøve å telle. Kan hende jeg spiser for lite og. Takk for svar :)

Spiser du for lite..... Går du ned i vekt. Og som andre sier; to uker er ingenting.

Anonymkode: d7524...499

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Been there. Erfaringsmessig så nytter det lite å "spise sunt" uten å ha full oversikt over hva man putter i seg. Jeg gjorde sunne valg med å spise frukt i stedet for sjokolade og knekkebrød i stedet for brød. Forstod ikke hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt før jeg begynte å telle kalorier og så at jeg lå høyere enn jeg trodde. Bra for kroppen å spise sunnere, men man vil ikke gå ned i vekt uten kaloriunderskudd. Å trene litt 2 dager i uken har så og si ingenting å si, så sats på å få oversikt over kostholdet ditt.

Anonymkode: 98439...5ff

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke overvektig, du bør heller fokusere på å holde vekta synes jeg. Men såklart du bestemmer, to uker er ingen ting. Lykke til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 uker alt for kort tid, og uten å telle kalorier har du null oversikt over om du egentlig spiser mindre enn du forbruker. Da må du bare prøve deg fram og det kan ta veldig lang tid før du ser resultater. 

Anonymkode: 9fd7a...190

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må gi det mer tid enn 2 uker. 

Når man endrer kostholdet, og begynner å trene bruker kroppen litt tid på å tilpasse seg dette. I en periode kan den holde på mer vann, så det kan godt hende du har mistet fett selv om vekta ikke har rikket seg. 

Du er for så vidt også godt innenfor normalvekt, så å regne med å gå ned mye om gangen ville jeg ikke tatt sikte på. Hvis jeg var deg, ville jeg fokusert på andre mål for treningen! Kanskje du kan sette deg mål om å klare å løfte mer enn det du gjør nå, eller springe lenger enn det du gjør nå, eller på en raskere tid. Du kan ta bilde, og se om kroppen din blir mer definert om 1 måned eller 2-3. Slike ting, i stedet for målet om vektnedgang. 

Anonymkode: a804e...390

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2017 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar! Jeg får begynne å telle. Det var kjempe lur idé å ta bilde. Det skal jeg gjøre :) og tenker at kanskje kroppen min vil være denne vekten men skal fokusere på å stramme den opp. :) Ts. 

Skrevet

I og med at du er såkallet normalvektig er det ikke nok å bare spise "sundt". Du må finne ut av det reelle dagsbehovet ditt, og siden legge deg deg under dette. Bare å begynne å skrive ned å telle. Tipper du får deg noen overraskelser! 

Lykke til! Det kommer garentert til å fungere, men det kommer å ta litt tid da du som sagt ikke er direkte overvektig fra før.  :Nikke:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...