AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Del Skrevet 4. mai 2017 Skal man ikke melde fra til naboer om det? Anonymkode: aebcb...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 4. mai 2017 #2 Del Skrevet 4. mai 2017 Jo selvsagt. Med nabovarsel i god tid. Utover det skal man holde seg innenfor stillereglene i borettslaget 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 4. mai 2017 #3 Del Skrevet 4. mai 2017 Nei det trenger man faktisk ikke. Så lenge en holder seg til stille reglene er det nok. Hadde blitt en renn hvis alle hadde gitt beskjed hver gang de gjør noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 4. mai 2017 #4 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) 2 minutter siden, Mokkilokki skrev: Nei det trenger man faktisk ikke. Så lenge en holder seg til stille reglene er det nok. Hadde blitt en renn hvis alle hadde gitt beskjed hver gang de gjør noe. Hos oss står det i regelverket at lyd utenom det vanlige alltid skal meldes fra om, og dette er vanlig i mange borettslag. Edit: Det handler rett og slett om å ta hensyn til hverandre. Jeg tror naboene våre satt pris på at vi meldte fra om at vi kom til å bore i gulvet i leiligheten vår selv om vi holdt oss innenfor stillereglene. Det er greit å ha muligheten til å kommunisere med hverandre og kanskje ikke risikere å invitere til middagsbesøk akkurat den dagen naboene fant ut at de skulle bråke som f. Endret 4. mai 2017 av altflyter 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Del Skrevet 4. mai 2017 Om du skal pusse opp bad eller kjøkken så lønner det seg å si ifra. Det kan være borettslaget skal pusse opp badene f.els. Kanskje de skal bytte tør i hele blokken, og da må badene rives uansett. Er dumt om du pusser opp for 200 000.- og så blir det økning i fellesutgifter pga oppussing. Da er det penger ut vinduet. Skal du bytte gulvsluk i blokk (som man må på bad for å få tilstandsgrad 0) må det uansett søkes om. Anonymkode: e264a...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 5. mai 2017 #6 Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg sykes det er OK å bli varslet. Gi gjerne beskjed om ca tidspunkt dere vil jobbe på dagen og dato-dato. Jeg jobber turnus inkl natt og har da mulighet å sove hos familie/ta i ørepropper om jeg vet det skal jobbes nær jeg skal sove. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #7 Del Skrevet 5. mai 2017 Hos oss er det nok å holde seg innenfor stilletiden. Jeg har foreslått at det blir oppfordret til å varsle, men styret har ikke gjort noe mer. Anonymkode: 8073a...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #8 Del Skrevet 5. mai 2017 Vi skal varsle, men det er et lite borettslag med bare 20 beboere og felles facebookside, så her er det lettvint. Jeg mener at det er høflig å varsle de som har leiligheter rundt deg (som kommer til å høre støyen), og ellers bare henge opp en lapp på oppslagstavla. Anonymkode: 8e930...195 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #9 Del Skrevet 5. mai 2017 Her varsler ingen om oppussing. Synes det er greit så lenge de ikke holder på utenom 8.00-20.00 Anonymkode: b8d42...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #10 Del Skrevet 5. mai 2017 På Thursday, May 04, 2017 den 20.04, AnonymBruker skrev: Skal man ikke melde fra til naboer om det? Anonymkode: aebcb...023 Spørsmålet er om du skal ha bråkete opp pussing? Et oppslagmpå oppslagstavla med startdato og antatt slutt dato for bråk utenom stilletiden er aldri dumt. Anonymkode: 3c8b3...c29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #11 Del Skrevet 5. mai 2017 Takk for svar. Så da er ikke jeg urimelig og ei "jævla surfitte" som naboen kalte meg, kun fordi jeg ikke godtar bråkete oppussing døgnet rundt. Noen sover faktisk om natten OG har barn. TS Anonymkode: aebcb...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #12 Del Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Så da er ikke jeg urimelig og ei "jævla surfitte" som naboen kalte meg, kun fordi jeg ikke godtar bråkete oppussing døgnet rundt. Noen sover faktisk om natten OG har barn. TS Anonymkode: aebcb...023 Nei det er du absolutt ikke. Ring politiet og send klage til styret hvis de holder på ut over det som er lov! Anonymkode: fd709...bdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #13 Del Skrevet 6. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Så da er ikke jeg urimelig og ei "jævla surfitte" som naboen kalte meg, kun fordi jeg ikke godtar bråkete oppussing døgnet rundt. Noen sover faktisk om natten OG har barn. TS Anonymkode: aebcb...023 Hehe, litt av et begrep da Jeg er enig med deg helt frem til de siste ordene. Det er IKKE greit å pusse opp døgnet rundt, det finnes regler for når det skal være stille. I vårt borettslag er det mellom 22 og 07 i hverdagene (husker ikke helt tidspunktet i helgene). Dessverre - hvis du har et lite barn som skal legge seg kl 18, er det dessverre helt umulig for meg å ta hensyn til det om jeg skal pusse opp selv - jeg er nemlig hjemme fra jobb først i 17-tiden. Da trenger man jo middag før man skal begynne, og vips så er det sovetid for barnet ditt.. Og jeg har dessverre ikke råd til å betale håndverkere for å gjøre alt på dagtid, men må gjøre noe selv, og da blir det på ettermiddag/ tidlig kveld. Det er heller ikke så lett å alltid varsle naboene. Vi pusset opp kjøkkenet i fjor - beregnet å bruke ca 3 uker på det hele, men det var jo svært sjeldent/tilnærmet aldri det var støyete arbeid.. Og å forutsi akkurat når er vanskelig, tidsplaner ryker og man vet ikke i forkant nødvendigvis hva som støyer når man er amatør. Er forresten usikker på hva han over her som jobber natt ville sagt hvis jeg varslet - skulle han sovet vekke i 3 uker? PS: å kalle folk "jævla surfitte" er ufint uansett Anonymkode: 4ba14...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #14 Del Skrevet 6. mai 2017 Eneste gangen det er blitt tatt grep er da en nabo pussa oppi 3 mnd 6 dager i uka fra kl0700-1900. Da fikk alle nok. Det var MYE bråk, dette er i en blokk. Da de trodde det var ok på søndagen og måtte styret true med politiet. Vi fikk aldri fred. Men dette var et ekstremt tilfelle normalt er det ikke sånn heldigvis. Mange pusser opp her og sier ikke fra. Det er nok ulike regler i enkelte borettslag. Men det skal være stilt etter en viss tid uansett. Anonymkode: 5f5a9...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #15 Del Skrevet 7. mai 2017 Hos oss er det sedvane å sette opp nabovarsel i oppgangen. Der angis tidsperiode for arbeidet og kontaktperson/ansvarlig hvis det skulle være noe særskilt. Jeg har vanligvis varslet styret i tillegg, og bedt om tillatelse til oppbevaring av materialer på fellesområder. Aldri fått noe klager. Anonymkode: fec08...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå