AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Hei hei ! Vi er nå etter flere års prøving 8 uker gravid 😁, og ha termin i desember! Vi har planlagt å gifte oss sensommer/høst 2018, alt etter lokale, her er vi i fasen med å se på de forskjellige lokalene. Jeg har store pupper og er en liten dame (70F), og har lenge vurdert brystløft + noe reduksjon. Jeg føler jeg har puppene til en dame som er mye eldre enn meg grunnet jojo-vekt i tenårene. Jeg sliter også en del med nakke og skuldre. Mtp amming tenker jeg at jeg skal fullamme fram til barnet er 6 mndr, så det blir jo i mai/juni! Etter dette har jeg tenkt på å ta operasjonen. Er dette for tett i bryllup både i forhold til påkjenning og kjole? Noen erfaringer? Anonymkode: 3f521...fc2
Gjest Coolaid Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Babyer er ok. Pupper er digg. Unødvendige inngrep er som oftest ikke et av de to nevnte.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 70F er helt normalt (litt) store pupper. Anonymkode: e8e19...b91 1
Ruccula Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Hvis du får rygg og nakke smerter forstår jeg godt at du vil ta puppe reduksjon Hva med å sende mail til et sykehus som foretar slike operasjoner og spørre iforhold til amming og healings tid. Jeg har ikke peiling, men synes det høres litt knapt ut med tid, vet ikke om de kan operere i pupper som er fulle av melk? Lykke til
Olive Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Har ingen erfaring med amming, men jeg har tatt brystreduksjon. 2 mnd etter operasjon kunne jeg fremdeles ikke bruke normalt undertøy på grunn av smerter. Ikke så pent med sportsbh under brudekjole kanskje? Du vil heller ikke kunne løfte babyen din på over 1 mnd, antagelig lenger siden den da har blitt ganske tung. Vil anbefale deg å vente til barnet er mer selvgående og du ikke har en spesiell kjole du skal inn i Gratulerer med graviditet! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 Ikke alt kan planlegges. Det kan være utfordrende å slutte å amme, 6 mnd er veldig tidlig å slutte, så her bør babyen komme først. Vil tro 2 mnd er litt lite tid. Har ingen erfaring med brystreduksjon selv, men det er et ganske stort inngrep. De jeg kjenner som har fått utført slike inngrep har vert redusert i lang tid etterpå. Ville ikke vurdert det en gang med liten baby som trenger å bæres døgne rundt.. Skjønner det kan være slitsomt med tunge bryster. Men når du har levd med det hele livet gjør det vel ikke så mye fra eller til å leve med det litt lenger til naturlig ammeslutt og ungen blir stor nok til at den ikke trenger å bæres overalt. Høres mest ut som det er pga forfengelighet på bryllupsdagen at puppene må fikses på fortest mulig. Anonymkode: a6386...d95
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 Jeg ville kun gått for brystreduksjon mellom fødsel og bryllup dersom du ikke ammet i det hele tatt og var fri for hormoner og melkeproduksjon, samt klarte å få redusert mer enn 6 mnd før bryllupet. Redusering er verre enn implemantat, og amming gir hormoner som kan forverre arr. Reduksjon er som regel med store arr fra brystvorte og ned og i en uke under hvert bryst. Men, det jeg gjerne vil påpeke er at du kommer til å slite med å løfte babyen din. I flere måneder. Jeg hadde keisersnitt og fikk ikke lov å løfte treåringen min i seks uker. Det var tøft, når han slo seg eller trengte hjelp opp i en stol. Om dette er et inngrep du må ta, drøy til pappaen har sin permisjon. Eller helt til barnet er gammelt nok til å forstå "Mamma har au, du må klatre opp på fanget mitt selv, så skal vi lese bok og kose". Anonymkode: 2608b...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 I en uke = i en u. Autoretting på telefon. Anonymkode: 2608b...3c9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 Ville sjekket opp hvor lang tid det er på evt venteliste og hvor lang tid det tar før det er grodd. Lite kledlig med banasje under kjolen. Anonymkode: 3bda3...88b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #11 Skrevet 9. mai 2017 På 4.5.2017 den 19.52, AnonymBruker skrev: Hei hei ! Vi er nå etter flere års prøving 8 uker gravid 😁, og ha termin i desember! Vi har planlagt å gifte oss sensommer/høst 2018, alt etter lokale, her er vi i fasen med å se på de forskjellige lokalene. Jeg har store pupper og er en liten dame (70F), og har lenge vurdert brystløft + noe reduksjon. Jeg føler jeg har puppene til en dame som er mye eldre enn meg grunnet jojo-vekt i tenårene. Jeg sliter også en del med nakke og skuldre. Mtp amming tenker jeg at jeg skal fullamme fram til barnet er 6 mndr, så det blir jo i mai/juni! Etter dette har jeg tenkt på å ta operasjonen. Er dette for tett i bryllup både i forhold til påkjenning og kjole? Noen erfaringer? Anonymkode: 3f521...fc2 Jeg ville ikke tatt sjansen på brystoperasjon så raskt etter fødsel og så nært bryllupet. Du finner en kjole som holder brystene dine på en fin måte i bryllupet, så tar du operasjonen når du har god tid til å komme deg - og på et tidspunkt hvor du ikke må slutte å fullamme før tiden. Jeg har størrelse 70I/J, og har absolutt sympati med problemet ditt, men i mitt bryllup tenkte jeg overhode ikke over det - og jeg hadde til og med stroppeløs kjole. Jeg ville ikke lagt inn dette som en stressfaktor i så viktige livshendelser som barn og bryllup. Anonymkode: a14ea...fdb 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #12 Skrevet 9. mai 2017 Dette med amming burde du ta opp med jordmor er ikke bare å slutte på dagen når baby er 6 mnd, og morsmelk er anbefalt til og med 1 år. Anonymkode: f4375...c4b 1
Biloba Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 Anbefaler å slå fra deg tanken på nyopererte pupper til brudekjolen, selv om du vil ta deg best mulig ut den dagen. Finn heller en fin kjole som tåler litt ekstra former. Barnet vil kanskje amme mye lengre enn 6 mnd, og bør være viktigere enn kjolen. Brystene forandrer seg over en betydelig periode etter avsluttet amming. Først blir de ofte ganske tomme og flate, og senere fluffer de seg gjerne litt til igjen. Det er nok en fordel at brystene har stabilisert seg og funnet sin nye normal for størrelse, form og fasthet før kirurgen slipper til, for at sluttresultatet skal bli best mulig. Å operere på noe som fortsatt er i forandring er et mer usikkert prosjekt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 På Thursday, May 04, 2017 den 19.52, AnonymBruker skrev: Hei hei ! Vi er nå etter flere års prøving 8 uker gravid 😁, og ha termin i desember! Vi har planlagt å gifte oss sensommer/høst 2018, alt etter lokale, her er vi i fasen med å se på de forskjellige lokalene. Jeg har store pupper og er en liten dame (70F), og har lenge vurdert brystløft + noe reduksjon. Jeg føler jeg har puppene til en dame som er mye eldre enn meg grunnet jojo-vekt i tenårene. Jeg sliter også en del med nakke og skuldre. Mtp amming tenker jeg at jeg skal fullamme fram til barnet er 6 mndr, så det blir jo i mai/juni! Etter dette har jeg tenkt på å ta operasjonen. Er dette for tett i bryllup både i forhold til påkjenning og kjole? Noen erfaringer? Anonymkode: 3f521...fc2 Dette opplegget kan du bare glemme. Ingen ansvarlig kirurg vil finne på å operere deg så tett etter at du har sluttet å amme. En annen ting er at du tydeligvis ikke har satt deg inn i hva en slik operasjon i begge bryst, samtidig, medfører etterpå. Du kan ikke løfte, ikke gjøre noe som helst med armene dine i uker etterpå. En annen sak er at operere bryst, etter en fødsel og før du eventuelt får flere barn er og høyst uvanlig å få en kirurg med på. Du skal og gå med ulike komresjonsbher ol. I flere måneder etterpå. Du kan få infeksjoner og problemer etter en brystoperasjon som gjør bryllup til en minnerik opplevelse, i negativ forstand. Hele innlegget ditt er av en slik karakter at jeg ikke vet om du er totalt uvitende eller gjør deg uvitende om det du angivelig planlegger i hi. Anonymkode: 60e0d...41a 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #15 Skrevet 11. mai 2017 Haha kommer ikke til å gå, kjenner noen som har spurt om lingnende selv (det var brystløft) Fikk blankt nei av alle klinikker, du må vente en god stundt etter fødsel og ammeslutt (hormoner + melkeproduksjon). Enten utsett bryllypet et år, eller bruk en kjole som tåler kløft og ta opperasjon etter bryllup (mest logisk). Anonymkode: ed581...903 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå