Gå til innhold

Unngå steder der terroren rammer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det uhøflig eller respektløst å gå på stedene der de mener at terroren kan inntreffe (folksomme områder, kjøpesentre o.l)?
Hvis jeg går der en dag i disse tider (noe mange gjør) så er det kanskje ikke det lureste, men er det uhøflig og/eller respektløst?

Er det andre steder som folk unngår enn bare "typiske steder der terroren kan inntreffe"? Parker, busser, tog, spesielle type biler og sånt? Blir de unngått også?

Når folk unngår disse stedene så vil jo automatisk andre steder fylles opp så i bunn og grunn er det jo hipp som happ. :vetikke:

Det sto i VG eller Dagbladet for noen år siden at man burde unngå kjøpesentre spesielt, for der var det mest sannsynlig at noen kunne smelle en bombe, men jeg går dit innimellom for det jeg. Man kan jo ikke unngå det da? 

Anonymkode: c4c74...357

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kinosaler - der er det jo mange. Det må jo være grusomt i disse dager med økt beredskap å være der. :hakeslepp: 

AnonymBruker
Skrevet

Alle burde holde seg hjemme på 17. mai om de er redd terror, ihvertfall! 

Anonymkode: a8fe3...27d

Skrevet

Man kan ikke gå rundt å være redd for alt mulig. Mye større sannsynlighet å dø i trafikken 

• Liker 5
Skrevet

Større sannsynlighet for å bli truffet av en meteoritt enn å bli rammet av terror. Men ja, jeg tenker på det hele tiden :/

AnonymBruker
Skrevet

Bor på et såpass lite sted at jeg forventer ikke noe terror her

Anonymkode: 8c890...e86

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Sjansen for å dø i terror er 1 av 3.6 milliarder.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Sjansen for å dø i terror er 1 av 3.6 milliarder.

Hvilke land er det beregnet utifra?

Anonymkode: 20803...b9d

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

USA

Så det er nok enda mindre i Norge

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg er uhøflig som bare f og går på storsentre, kino og 17.mai tog. 

Er mer bekymret for bilulykker, de skjer jo nærmest daglig.

Og hva med hjertesykdommer? Halvparten av oss skal dø av det. Da er det vel uhøflig å trøkke en grandis nedi kjeften?

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det uhøflig eller respektløst å gå på stedene der de mener at terroren kan inntreffe (folksomme områder, kjøpesentre o.l)?
Hvis jeg går der en dag i disse tider (noe mange gjør) så er det kanskje ikke det lureste, men er det uhøflig og/eller respektløst?

Er det andre steder som folk unngår enn bare "typiske steder der terroren kan inntreffe"? Parker, busser, tog, spesielle type biler og sånt? Blir de unngått også?

Når folk unngår disse stedene så vil jo automatisk andre steder fylles opp så i bunn og grunn er det jo hipp som happ. :vetikke:

Det sto i VG eller Dagbladet for noen år siden at man burde unngå kjøpesentre spesielt, for der var det mest sannsynlig at noen kunne smelle en bombe, men jeg går dit innimellom for det jeg. Man kan jo ikke unngå det da? 

Ingen vet hvor terroren rammer før den rammer. Unntaket er de som hevder å være synske, de kan gjerne se og forutse. 

Hvem tror du tenkte på faren for terror på Utøya? Du har større sannsynlighet for å havne i en bilulykke enn for å havne i et terrorangrep. 

Men bevares, mur deg inne og håp på at hjemmet ditt ikke utsettes for terror. Hvem skal styre livet ditt, du eller frykten for terror? 

Anonymkode: 01219...80b

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2017 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Bor på et såpass lite sted at jeg forventer ikke noe terror her

Anonymkode: 8c890...e86

Hvor bor du a? Det er i mange byer. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vet hvor terroren rammer før den rammer. Unntaket er de som hevder å være synske, de kan gjerne se og forutse. 

Hvem tror du tenkte på faren for terror på Utøya? Du har større sannsynlighet for å havne i en bilulykke enn for å havne i et terrorangrep. 

Men bevares, mur deg inne og håp på at hjemmet ditt ikke utsettes for terror. Hvem skal styre livet ditt, du eller frykten for terror? 

Anonymkode: 01219...80b

Nei - jeg går ut som bare det. Det står jo i hovedinnlegget. 

På 4.5.2017 den 20.08, Pearl2.0 skrev:

Større sannsynlighet for å bli truffet av en meteoritt enn å bli rammet av terror. Men ja, jeg tenker på det hele tiden :/

Hvis si bor på er sted som kalles en by så er sannsynligheten for et nytt terrorangrep ganske stor. Nå var det ikke det jeg spurte om. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge, Sverige, Italia, Paris, Kabul, Iran, England... USA. 

Skrevet

Jeg tenker ikke noe over det i hverdagen, og faktisk så flyttet jeg til en by for noen år siden, hvor det hadde vært bombeangrep bare noen uker i forveien. Ingen som ble drept, men bombeangrep er fortsatt ganske skremmende, uten at det gjorde meg noe utrygg på å flytte hit.

AnonymBruker
Skrevet

Uhøflig? WTF.

Anonymkode: 9c804...379

• Liker 2
Skrevet

Hvis du unngår land som Afghanistan, Irak, Syria, Nigeria, Jemen, Pakistan er det meste gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...