Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #1 Skrevet 26. desember 2004 vel hele året så har det vel egentlig skurret men som regel så har det ordnet seg i julen for da tenker man lissom ikke på det! men min mor har et veldig dårlig forhold til sin mor igjen som jeg har et godt forhold til. begge er dem ganske stae! min mor er irritert på sin mor fordi hun aldri kommer på besøk til oss og virker for henne kort og sur og grinete... moren hennes igjen er sur på min mor som mener henne aldri besøker sin mor og aldri stikker innom eller bryr seg..... sånn holder de på, de snakker bak ryggen på hverandre og det til meg.. jeg blir utrolig irritert men prøvd å se det fra begge sider. mamma jobber mye og har ikke så mye tid til overs, mens moren hennes igjen kunne besøkt oss da hun bare bor for seg selv, men det burde vært datter som oppsøkte mor.. så lille julaften tok de seg sammen og på et år så gikk min mor på besøk til henne, og alt var for et øyeblikk glemt.. så julaften braket det løs da var det pån igjen, da gjorde en av partene noe den andre ikke likte. min mors mor skulle da på besøk til en annen datter og takket nei til min mors invitasjon fordi hun ikke orket! jeg ble ganske irritert og sa fra om dette at det var fryktelig dårlig gjort men hun hevdet at hun hadde takket ja for lenge siden og måtte gå... det hele resulterte i at hele familien reiste på middagsbesøk bortsett fra oss.... det var ganske vondt å sitte he rå vite at alle var samlet og jeg måtte være igjen her som et resultat av at mor og hennes mor ikke kom overens! ikke kommer de til å gjøre det heller...
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #2 Skrevet 26. desember 2004 Du befinner deg altså mellom barken og veden. Kjipt. Hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg unna praten. Når mor og mormor kommer til fra hver sin kant og prater skit, ville jeg sagt klart i fra at jeg ikke var interessert i å høre på dette. Har de noe å si, får de si det til hverandre. Ferdig med det. At det ble litt tomt på julaften er jo forståelig når man blir færren enn tenkt. Håper dere hadde det koselig likevel. Det ble i hvertfall ikke noe krangling mellom din mor og mormor.
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #3 Skrevet 27. desember 2004 Å du søte juletid med pliktbesøk og kosetid......... da kommer all moroa fram. La de andre ordne opp selv, slå i bordet og si at du ikke orker å delta.
Gjest Kommentar Skrevet 2. januar 2005 #4 Skrevet 2. januar 2005 Enig med "Gjest". La damene selv ordne opp i dette selv uten innblanding utenfra. Damene bør møtes å snakke ut bare dem to og si åpent og ærlig hva dem mener til den andre. Hvis en av damene er så feig at hun ikke våger å si hva hun egentlig mener ansikt til ansikt til den andre damen, bør hun holde sine meninger for seg selv. Da er det ofte bare to løsninger etter et slikt kvinne til kvinne møte. Damene tar til fornuften og blir "enige" eller så blir det en konfrontasjon med derpåfølgende åpen konflikt og full krangel. Gitt full krangel, bør de "utenforstående" forholde seg til dama som "vant" krangelen, dvs. den sterkeste dama for å skape mest mulig ro internt i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå