Gå til innhold

Dumme kvinner og smarte menn får mange barn - Kan dette være en tragisk blanding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Undersøkelser viser at smarte menn får mange barn, det samme med dumme kvinner. 

Kilder: [1], [2]

Samtidig viser det seg at barna blir dummere. Eksempelvis kan vi observere at gutter skårer signifikant lavere på iq testen ved sesjon. 

Kilde: [3]

En studie viser at IQ er mer arvelig fra mor enn far, noe som gjør at de smarte mennene som får mange barn, har mindre å si for deres intelligens. Enten fordi det er kvinnene som er mest aktive i barneoppdragelsen eller så har det en genetisk årsak (som enkelte tror). Særlig gutter vil nok arve noe mer fra mor, siden hele det siste X kromosomet til mor blir aktiv i gutten. Mens for jenter får hun både X fra mor og far. 

Kilde: [4], [5]

Er ikke det ganske tragisk at dumme kvinner og smarte menn får mest barn, når dette ikke fører til noe positivt for barna?

- Hilsen mann med høy utdanning, og ok intelligens. 

Anonymkode: 214ee...76d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får finne deg en smart kvinne å få barn med da, vet du. Eller vil de ikke ha deg selv om du har høy utdanning og ok intelligens?

Anonymkode: a65cf...2e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må først argumentere for at høy IQ er en bra ting

Anonymkode: 0dc16...0aa

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får finne deg en smart kvinne å få barn med da, vet du. Eller vil de ikke ha deg selv om du har høy utdanning og ok intelligens?

Nei, de er ikke særlig interessert.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må først argumentere for at høy IQ er en bra ting

Høy IQ er korrelert med mindre kriminalitet, mer velstand og bedre fysisk og psykisk helse. Et samfunn med gjennomsnittlig høy IQ funker mye bedre enn de med lavere IQ. Faktisk har IQen til dine medborgere mer å si for din egen velstand, enn din egen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Disse mennene kan jo ikke være så voldsomt smarte da hvis de velger å få barn med dumme  kvinner...

Anonymkode: d4a07...a32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er jeg ikke overrasket?

AnonymBruker
Skrevet

Disse mennene kan jo ikke være så voldsomt smarte da hvis de velger å få barn med dumme  kvinner...

Anonymkode: d4a07...a32

De smarte mennene får ikke nødvendigvis barn med de dumme kvinnene. De får bare flere barn enn de andre mennene, kanskje med forskjellige kvinner også. Derimot får de smarte kvinnene færre barn. Sikkert fordi de heller bruker for mye tid på arbeid og muligens fordi de har større vansker med å finne passende menn. Som kjent er det jo noe færre høyt utdannede menn enn kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høy IQ er korrelert med mindre kriminalitet, mer velstand og bedre fysisk og psykisk helse. Et samfunn med gjennomsnittlig høy IQ funker mye bedre enn de med lavere IQ. Faktisk har IQen til dine medborgere mer å si for din egen velstand, enn din egen. 

Men hva med individet som har høy iq? Trives det?

Så kan man jo også krangle på iq testing i ulike land og velferd, Hvor mye spiller utdannelse og visse former for tenkning inn på iQ testing? kan noen asiatiske land ha høy gjennsomnsittsIQ fordi språket deres er komplisert og krever mer tankekraft fra borgerene? For det har nok litt å si om du utfordrer et barn intellektuelt fra barns alder av eller om du ikke gjør det. Kanskje vil det ikke være en 100 vs 130 iq forskjell, men noe forskjell vil der nok være

Jeg kjenner noen med over gjennomsnittlig IQ og jeg vil si at de lider under å være få smarte mennesker blant mange dumme. De møter mindre forståelse, har færre ekte venner og kjærester. De er mer isolerte og alene. Er det en verden man ønsker for sine barn?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med individet som har høy iq? Trives det?

Så kan man jo også krangle på iq testing i ulike land og velferd, Hvor mye spiller utdannelse og visse former for tenkning inn på iQ testing? kan noen asiatiske land ha høy gjennsomnsittsIQ fordi språket deres er komplisert og krever mer tankekraft fra borgerene? For det har nok litt å si om du utfordrer et barn intellektuelt fra barns alder av eller om du ikke gjør det. Kanskje vil det ikke være en 100 vs 130 iq forskjell, men noe forskjell vil der nok være

Jeg kjenner noen med over gjennomsnittlig IQ og jeg vil si at de lider under å være få smarte mennesker blant mange dumme. De møter mindre forståelse, har færre ekte venner og kjærester. De er mer isolerte og alene. Er det en verden man ønsker for sine barn?

Jeg tror ikke helt på at smarte mennesker sliter noe mer sosialt og emosjonelt enn andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke helt på at smarte mennesker sliter noe mer sosialt og emosjonelt enn andre. 

Men gjør du?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på. Er du et normalt mensa medlem har du det sikkert fint. Om du er over det har du nok problemer med å passe inn, eller møte noen som forstår deg, selv om du forstår andre mennesker

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en smart kvinne som vil ha mange barn: hvem skal jeg formere med meg med da?

Regner med at resirkulere smarte menn og dumme menn går litt ut på ett for meg siden genene mine dominerer dem ut hjernemessig i xgenene mine. Er det beste for meg å bare bruke donor i utlandet og kjønnsbestemme barna mine som gutter da som vil resirkuleres i kommende generasjon?

Anonymkode: 2b849...16c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en smart kvinne som vil ha mange barn: hvem skal jeg formere med meg med da?

Regner med at resirkulere smarte menn og dumme menn går litt ut på ett for meg siden genene mine dominerer dem ut hjernemessig i xgenene mine. Er det beste for meg å bare bruke donor i utlandet og kjønnsbestemme barna mine som gutter da som vil resirkuleres i kommende generasjon?

Om du er en smart kvinne så vil du ikke ha barn. Problem løst

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er en smart kvinne så vil du ikke ha barn. Problem løst

Åja, då så:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, då så:fnise:

Vet at det er vanskelig å forstå for normies some deg selv

AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg barn, med en utrolig smart mann. Han kunne lett blitt mensa medlem. Jeg er relativt smart, men ikke like smart som han. Vi har begge høyere utdannelse. Men jeg utmerket meg i idrett, og er sosialt flink, og psykisk sterk. Mens far til barna, er ikke så sosialt smart, ikke så flink i idrett, og svakere psykisk.

Nå er våres barn tenåring, og barnet fikk dessverre ikke så høy IQ som sin far, men gjør det bra på skolen. Og utmerker seg i sin idrett, sosialt veldig flink og mentalt sterk. Barnet har planlagt karriereløpet sitt, og det er et utrolig tøft yrke, og en tøff vei å gå. Men dette banet har en så stor styrke i seg, at jeg er sikker på at barnet klarer alt. Barnet fikk mine egenskaper, noe jeg ser at var til det beste.

Anonymkode: efc7d...18a

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det er vanskelig å forstå for normies some deg selv

Men for å løse dette problemet så må jo smarte kvinner produsere mer barn ikke sant? Siden man kan tenke seg at barna blir dummere og dummere nå fordi de dumme kvinnene har fått styre showet for lenge etter at de smarte har fått flere og flere muligheter til å bruke tiden på å bli enda smartere?

Men da kommer en til neste problem: menn vil ikke ha smarte kvinner. (Dette gjelder selvfølgelig ikke meg siden jeg vil ha barn og derfor er dum og attraktiv) men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan med min begrensede IQ.)

Min teori er menn ikke kan fordra smarte kvinner, spesielt ikke som kjærester fordi menn trenger å føle seg overlegen kvinner fortsatt. Derfor får ikke smarte kvinner reprodusert de gode hodene sine og ikke fordi de ikke vil.

Det var letteer for dem å få partnere før for da var det mye lettere for de smarte damene og skjule at de var smart. 

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0146167215599749?etoc=&

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men for å løse dette problemet så må jo smarte kvinner produsere mer barn ikke sant? Siden man kan tenke seg at barna blir dummere og dummere nå fordi de dumme kvinnene har fått styre showet for lenge etter at de smarte har fått flere og flere muligheter til å bruke tiden på å bli enda smartere?

Men da kommer en til neste problem: menn vil ikke ha smarte kvinner. (Dette gjelder selvfølgelig ikke meg siden jeg vil ha barn og derfor er dum og attraktiv) men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan med min begrensede IQ.)

Min teori er menn ikke kan fordra smarte kvinner, spesielt ikke som kjærester fordi menn trenger å føle seg overlegen kvinner fortsatt. Derfor får ikke smarte kvinner reprodusert de gode hodene sine og ikke fordi de ikke vil.

Det var letteer for dem å få partnere før for da var det mye lettere for de smarte damene og skjule at de var smart. 

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0146167215599749?etoc=&

At menn flest ikke blir tiltrukket av kvinnelig intelligens er ikke sant. Derimot tror jeg at menn føler seg mer truet av kvinner som er bedre enn seg selv, helst mtp utroskap. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Menn vil pule. Smarte menn lurer dumme kvinner lettere enn smarte kvinner til å pule. Det blir barn. Gåte løst. (Hm.. dette teoremet ble utformet i en verden der smarte menn ikke har hørt om kondom.. hm.. ) ;)

Siden vi er på KG må jeg si : humor over.

Endret av fjærestein
Skrevet

Interessant problemstilling egentlig. Om kvinner som bruker sine mest fruktbare, og attraktive, år på utdannelse og kariære får færre barn er det kanskje ikke så rart. Så en kvinne som poengterte at mens kvinners attraktivitet synker raskt med alderen, stiger kravene/forventningene til en partner i takt med at en selv får bedre utdannelse, jobb osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...