AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Er en fyr som stalker meg irl. Synes før han var kjekk (noe han forsåvidt erundt ennå) men er jævla turn off at han stalker meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 6e9c8...443
altflyter Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Hvis det er så ille at det plager deg/du blir redd, så ville jeg tatt en prat med politiet. Stalkere er vanskelig. Det beste du kan gjøre utover å snakke med politiet, er å ikke gi ham respons på atferden. Stalkere har en tendens til å bli verre om du gir dem noen som helst form for respons på oppførselen. Også å be ham la være. All oppmerksomhet er positiv opperksomhet... for noen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Blokker han overalt på sosiale medier, blokker nummeret hans og slett alle venner på face/insta/snap som du ikke kjenner på ekte (så du er sikker på at han ikke har tilgang til din profil via en falsk bruker). Skjul nummeret ditt på nett. Da er du kvitt han på nett i hvert fall. Hvordan stalker han deg på ekte? Følger han etter deg fysisk, eller dukker han opp der du er? Hvis han dukker opp der du er kan det hjelpe deg å sørge for at han ikke får fulgt deg på nett (da er det vanskelig for han å finne ut hvor du er). Hvis han faktisk følger etter deg tar du kontakt med politiet og sier i fra. Gi all informasjon om han til dem. Det kan hende de tar seg en prat med han og det skremmer han vekk. På gata må du ikke få blikkontakt med han engang. Stalkere tar all form for kommunikasjon (både negativ og positiv) som positivt. De blir oppmuntret av enhver form for kontakt. Ellers vet jeg ikke hva du bør gjøre. Hadde selv en stalker som dukket opp utenfor døren min hver dag og ventet på meg. Han klarte å søke meg opp og kontaktet meg overalt. Blokkerte jeg han ett sted fant han meg et annet sted. Tok en ordentlig gjennomgang og fikk blokkert han overalt og sørget for at han ikke kunne ta kontakt gjennom andre. Heldigvis endte hele greia av seg selv fordi han måtte flytte pga. jobb. Jeg var dum nok til snakke med han når han dukket opp første gangen og avviste han forsiktig. Den kontakten tok han som positivt og ble enda mer overbevist om at jeg likte han (eller noe). Så det dummeste er å respondere i hvert fall. Anonymkode: ae575...823 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en fyr som stalker meg irl. Synes før han var kjekk (noe han forsåvidt erundt ennå) men er jævla turn off at han stalker meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 6e9c8...443 Snakk med politiet. Prøv å sikre bevis. Anonymkode: c196b...509
Gjest flaggermuskongen Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 Åssen stalker han deg? Hva er hyppigheten?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #8 Skrevet 5. mai 2017 Heng opp tykke gardiner. Anonymkode: cb2b2...daf
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #9 Skrevet 5. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en fyr som stalker meg irl. Synes før han var kjekk (noe han forsåvidt erundt ennå) men er jævla turn off at han stalker meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 6e9c8...443 Hva du skal gjøre avhenger jo av hvilket nivå han stalker deg på? Noen hyler jo stalker hver gang en eller annen er ulykkelig forelska i dem samme hva personen gjør, men hvis han går fordi huset ditt, er der du trener, handler etc så er det jo stalking på ordentlig liksom. Anonymkode: 201b0...e73 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 På 4.5.2017 den 19.14, AnonymBruker skrev: Er en fyr som stalker meg irl. Synes før han var kjekk (noe han forsåvidt erundt ennå) men er jævla turn off at han stalker meg. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 6e9c8...443 Pisspreik, du elsker oppmerksomhet å svarer ikke folk som bryr seg,, 😂😂😂😂 Anonymkode: e08e0...f24
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. juni 2017 #11 Skrevet 28. juni 2017 Det spørs hvordan stalking det er, om det er en skikkelig stalker eller bare en dust som er interessert uten sosiale antenner. Sistnevnte er det bare å si klart og tydelig ifra om at du overhodet ikke er interessert og aldri kommer til å bli det.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #12 Skrevet 28. juni 2017 Send en SMS beskjed til vedkommende om at du er ikke interessert og vis det ikke blir slutt på det så går du til politiet med det. Anonymkode: 13203...48c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #13 Skrevet 28. juni 2017 Hadde syntes det var skikkelig creepy selv om noen skulle stalket alt jeg skrev og gjorde på nett eller i virkeligheten. Ditt liv er ikke deres business og hva med å gi klar beskjed og hvis ikke det hjelper ta kontakt med politiet for råd. Anonymkode: 2aca4...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå