Gå til innhold

Jeg føler meg uønsket

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ingen skriver til meg på Facebook mer så jeg slettet den. Folk svarer meg aldri på Snapchat og uansett hva jeg legger ut på Instagram så får jeg ingen likes og ingen kommentarer. Jeg fikk jo det før. Venninnene mine slutter sakte men sikkert å svare. Jeg er ikke noe annerledes enn før. Er jeg ute og møter noen, hører jeg ikke noe mer fra de etterpå :( Dette tærer faktisk på meg psykisk, jeg føler meg virkelig uønsket og ubetydelig.  Ingen hadde lagt merke til det om jeg forsvant og det gjør vondt.

Er det meg det er noe galt med? Hva skal jeg gjøre? Trekke meg helt ut? Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 5c83f...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mulig du bare har så forkjellige interesser og er så forskjellig fra de du har på lista di at de ikke fatter interesse. Så spørs det også om du liker og kommenterer andre sitt innhold. Sosiale medier er ganske tomt sånn sett. Det er gi og ta oppmerksomhet. Om du snakker med ei venninne og hun sier at hun setter pris på deg, så er det verdt mer enn 3000 likes. Jeg var på besøk og så 4 stjerners middag idag. Det var en blogger som serverte. Hun var sykelig opptatt av å ta bilder av mat og oppdatere blogg. Den type likes hun får er tomme og meningsløse. Hun måtte heløe tiden finne mobilen sin så hun kunne ta bilde av maten hun lagde. Det er veldig tragisk og trist når mennesker blir slave av andre menneskers oppmerksomhet på den måten. Har hun ingen tro på seg selv og egne evner? Det føltes som om jeg så på en 12-åring som ønsket oppmerksomhet

Anonymkode: b50d4...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du bare har så forkjellige interesser og er så forskjellig fra de du har på lista di at de ikke fatter interesse. Så spørs det også om du liker og kommenterer andre sitt innhold. Sosiale medier er ganske tomt sånn sett. Det er gi og ta oppmerksomhet. Om du snakker med ei venninne og hun sier at hun setter pris på deg, så er det verdt mer enn 3000 likes. Jeg var på besøk og så 4 stjerners middag idag. Det var en blogger som serverte. Hun var sykelig opptatt av å ta bilder av mat og oppdatere blogg. Den type likes hun får er tomme og meningsløse. Hun måtte heløe tiden finne mobilen sin så hun kunne ta bilde av maten hun lagde. Det er veldig tragisk og trist når mennesker blir slave av andre menneskers oppmerksomhet på den måten. Har hun ingen tro på seg selv og egne evner? Det føltes som om jeg så på en 12-åring som ønsket oppmerksomhet

Jeg har samme interesser som de jeg følger og de som følger meg og er flink til å like, kommentere og svare. 

Jeg er enig med deg, det har blitt helt sykt. Bare se på meg, jeg føler meg som dritt fordi jeg ikke får noen likes. Jeg ser jo selv at det er helt idiotisk, men livene våre er jo på en skjerm nå om dagen...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SLUTT med sosiale medier, dyrk egne interesser, fordyp deg i noe, gå ut og treff folk!

Hilsen ei som ikke har fb, instagram osv.

Anonymkode: ad1fc...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme interesser som de jeg følger og de som følger meg og er flink til å like, kommentere og svare. 

Jeg er enig med deg, det har blitt helt sykt. Bare se på meg, jeg føler meg som dritt fordi jeg ikke får noen likes. Jeg ser jo selv at det er helt idiotisk, men livene våre er jo på en skjerm nå om dagen...

ts

Bra, det betyr at du har selvinnsikt som er over gjennsomsnittlig. Det betyr også at du har en sjanse på å skape et liv som ikke er dominert og underlagt sosiale medier. Du må innse at du har en verdi uavhengig av hva andre tenker. Å bli en selvstendig person som tror på seg selv er en hard prosess, men om du kommer helskinnet gjennom den vil du være psykisk sterkere enn de som tilber likes 

La oss si du får karakteren 6 i samfunnsfag. De rundt deg sier at du abre er verdt en 4-er i samfunnsfag og at du ikke kan ha fått 6. tror du på dem når du faktisk ahr fått 6? De verdiene du har, personligheten din og hvem du er er den samme uansett hva de rundt deg tror og mener. Om du er veldig smart, om du er en talentfull kunstner, om du er god i fotball, dette er egenskaper du har uansett hva andre mener og tror og gir likes for. Bare det å leve livet uten å bry seg om likes er en personlighetsegenskap som er sjelden og positiv. 

Væer ok med den du er, og vær bevisst på at det å være trygg på seg selv uten likes er en egen sjelden form for trygghet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...