Gå til innhold

Mage kramper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har i går og i dag hatt skikkelige mage kramper. Har mye luft i magen og (litt) løs avføring. Er ikke mageknip eller pga luft, men skikkelige kramper og når jeg har det føles det ut som jeg har rier (har aldri vært gravid, så vet ikke hvordan det er, men smertene er store midt i krampa). Hvor lenge bør jeg gå før jeg kontakter lege? Tenkte siden det er helg snart og legevakta neppe ønsker slike småting...

eneste symptomene jeg har er mage smerter, løs avf. Men alementilstanden er elles god. Er vondt å klemme i mageregionen. Har også litt smerter i ryggen når jeg klemmer, men ikke ellers. 

Jeg drikker, spiser og beveger meg nok

Anonymkode: e7a2c...cba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venter du menstruasjon? Er du sikker på at du ikke er gravid? 

Anonymkode: fff2c...4b1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte å få kraftige kramper ved menstruasjon før jeg begynte med p-piller. Det er alltid verst ved starten av menstruasjonen for meg. Anbefaler å kontakte lege hvis det ikke går over snart. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går på p piller og har aldri hatt ubehag før mensen. Er over en uke til mensen nå

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går på p piller og har aldri hatt ubehag før mensen. Er over en uke til mensen nå

Jeg ville ha tatt en tur til legen bare for å finne ut hva det kan være. Behøver ikke å være noe alvorlig, men jo raskere du får sjekket det, jo bedre er det. Er det sannsynlighet for at du kan være gravid selv om du går på piller? At du har glemt noen eller ikke tatt de til samme tid hver dag? Hvis du er usikker kan du kanskje be legen om å sjekke om du er gravid, siden deres tester er mer reliabel enn de man får kjøpt på butikken. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kalyna skrev:

Jeg ville ha tatt en tur til legen bare for å finne ut hva det kan være. Behøver ikke å være noe alvorlig, men jo raskere du får sjekket det, jo bedre er det. Er det sannsynlighet for at du kan være gravid selv om du går på piller? At du har glemt noen eller ikke tatt de til samme tid hver dag? Hvis du er usikker kan du kanskje be legen om å sjekke om du er gravid, siden deres tester er mer reliabel enn de man får kjøpt på butikken. 

Ganske sikker på at jeg ikke er gravid, heldigvis. Tar pp fast etter klokkeslett. Men er magekramper av den typen jeg forklarer vanlig tidlig i graviditeter? Trodde oppkast var mest vanlig

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske sikker på at jeg ikke er gravid, heldigvis. Tar pp fast etter klokkeslett. Men er magekramper av den typen jeg forklarer vanlig tidlig i graviditeter? Trodde oppkast var mest vanlig

Jeg har dessverre ingen kunnskaper om hva som er vanlig når man er gravid. Kramper kan være tegn på så mye, så det er uansett noe du bør rådføre deg med lege om.

AnonymBruker
Skrevet

Luft kan skape skikkelige kramper og ikke bare det du kaller mageknip. Du sier selv du har mye luft, så dette er nesten helt sikkert årsaken. Da må du finne årsaken i maten på hvorfor du har mye luft. Du trenger ikke gå til legen før helgen dersom det ikke er svart avføring eller synlig blod eller helt lys avføring eller mangel på avføring og luft. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg rett og slett bare sett an litt. Høres ut som om du har fått i deg noe magen reagerer på.

Anonymkode: 60fa0...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...