Gå til innhold

Bedt i utdrikningslag, men ikke i bryllupet. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en innbydelse til utdrikningslag, men jeg er ikke bedt i bryllupet. Er det vanlig? 

Vi er ikke nære venninner, så hadde ikke forventet bryllupsinvitasjon, bare så det er sagt. Men mistenker at jeg er bedt i utdrikningslaget som "listefyll". Det er lagt opp til flere kostbare aktiviteter, så forloveren trenger antakeligvis mange deltakere for å holde prisen nede. Jeg takker nok nei. 

Jeg hadde kanskje dratt hvis det hadde vært et mer rimelig og laidback opplegg, og hvis jeg skulle i bryllupet hadde jeg blitt med uansett. Men ikke dette.

Tanker? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort det samme :) 

Anonymkode: cab52...e32

• Liker 13
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke vanlig her i hvertfall, hadde takket nei.

AnonymBruker
Skrevet

Rart, jeg hadde ikke blitt med.

Anonymkode: af495...ee8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i flere (og blitt invitert i enda flere) utdrikningslag uten å ha vært invitert i bryllupet, det har aldri falt meg inn at det var noe å reagere på. Synes bare det er hyggelig å bli invitert, jeg - så enkel er jeg... Alle har ikke enorme bryllup med mulighet til å invitere alle de gjerne vil, skal det begrense hvem som kan komme i utdrikningslaget også? Har du ikke lyst eller råd eller anledning, så er det da bare å takke nei. Å begynne å spekulere i at man er invitert bare for at forloveren skal ha flere å fordele utgiftene på synes jeg ærlig talt er ganske ufint.

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forlover og planlegger utdrikningslag. Det er flere som er invitert uten at de kommer i bryllupet. 

Se på det på denne måten - alle har vel venner det er mer naturlig å be på vorspiel og fest enn i en litt mer formell par - middag. Og motsatt. 

Ingen av de jeg har invitert som ikke er invitert i bryllupet har reagert og alle har takket ja til å bli med. 

Anonymkode: bfc51...ad3

• Liker 16
Skrevet

Min mann ønsket at noen han spiller med i blant skulle være med på utdrikningslaget, men ikke i bryllupet. Etter det jeg har forstått var det godt mottatt.

Men det skal vel sies at med unntak av at han ble kledd i kjole og noen runder med gokart var det så og si en helt vanlig fest. Så jeg tviler på at de følte det som noe spesielt listefyll for å få prisen ned, slik som du har det. Jeg er usikker på hva jeg ville gjort om jeg var i dine sko. Sannsynligvis ville jeg ikke dratt.

Skrevet

Jeg har vært invitert i utdrikkingslag men ikke bryllup. Synes ikke det var rart.

• Liker 2
Skrevet

Her er det i alle fall helt vanlig. Har aldri tenkt at det er noe rart. Men jeg hadde absolutt ikke brukt mye penger på det, hvis bruden ikke var en som stod meg veldig nær (og jeg antar hun ikke gjør det hvis man ikke er bedt i bryllupet).

• Liker 1
Skrevet

Venninnen din høres egoistisk og selvsentrert ut. Man ber ikke noen KUN i utdrikningslag for å tjene penger på de. 

Frekkhetens nådegave sier nå jeg. Bli hjemme og gi f i den støgge venninna de som skal gifte seg.

• Liker 6
Skrevet

Når jeg ikke kjenner bruden mer enn kollega eller bekjent ønsker jeg ikke å bli invitert til bryllup, syns også det blir litt kleint med invitasjon til utdrikningslag, trodde det helst var for nære venninner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes faktisk det er en uting. I et utdrikningslag blir det jo mye snakk om bryllupet, og da er det litt rart å invitere folk som ikke er invitert i bryllupet. Dersom utdrikningslaget inneholder flere kostbare aktiviteter også hadde jeg glatt takket nei. Hadde det kun vært en fest med rimelig mat og drikke kunne jeg takket ja. Men jeg gidder ikke være med å sponse spa og fallskjermhopp på bruden med mindre jeg er invitert i bryllupet. 

Anonymkode: f5c88...012

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i min omgangskrets...

Anonymkode: 23970...e89

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette er veldig vanskelig selv. Skal selv ha et veldig lite bryllup, hvor kun familie og de aller nærmeste vennene våre er invitert. Fra min "side" blir det bare en venninne og hennes mann. Blir vel omtrent 20 stykker totalt tenker jeg. Blir heller ingen kaffegjester, da jeg ikke er noe begeistret for det personlig. 

Jeg hadde nok ikke reagert på å bli invitert i utdrikningslag selv om jeg ikke var invitert i selve bryllupet. Det er jo bare koselig å være invitert, så lenge det ikke koster all verden. Jeg har uansett aldri skjønt greia med svinedyre utdrikningslag som det koster mye å være med på, jeg synes det får holde at "gjestene mine" gir bryllupsgave, om de ikke skal punge ut med penger i utdrikningslag også... Hehe. 

Nå er det jo min venninne som skal ordne utdrikningslaget, men vi snakker jo sammen. Jeg er redd folk skal oppfatte det som merkelig/frekt å bli invitert i utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet, så selv om jeg gjerne skulle hatt en liten sammenkomst med venninner i forkant av bryllupet (noe enkelt og hyggelig), så tror jeg kanskje det blir til at vi dropper det. 

Anonymkode: 573fc...a2b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsket å ha med venninner i utdrikningslaget mitt som ikke var invitert i bryllupet, rett og slett fordi jeg ville ha en hyggelig dag/kveld med de og for å vise at de var i tankene mine selv om de ikke ble invitert i bryllupet. Jeg visste selvfølgelig ikke hva forloveren min planla, men visste ho ikke hadde store summer å rutte med selv, så ingen ble invitert som "listefyll" fra min side ihvertfall.. Hadde ikke reagert på det selv, med mindre det var ei jeg anså som en god venninne som skulle gifte seg. Da hadde det nok blitt litt sårt. 

• Liker 2
Skrevet
På 4.5.2017 den 18.00, Daria skrev:

Jeg har vært i flere (og blitt invitert i enda flere) utdrikningslag uten å ha vært invitert i bryllupet, det har aldri falt meg inn at det var noe å reagere på. Synes bare det er hyggelig å bli invitert, jeg - så enkel er jeg... Alle har ikke enorme bryllup med mulighet til å invitere alle de gjerne vil, skal det begrense hvem som kan komme i utdrikningslaget også? Har du ikke lyst eller råd eller anledning, så er det da bare å takke nei. Å begynne å spekulere i at man er invitert bare for at forloveren skal ha flere å fordele utgiftene på synes jeg ærlig talt er ganske ufint.

Dette.

Jeg har vært i flere utdrikningslag hvor jeg ikke har kjent bruden godt nok til at det er naturlig at jeg blir invitert i bryllupet. Alikevel har vi vært gode nok venninner til at jeg har ønsket å være med og feire henne. Syntes ikke det er rart i det hele tatt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri giddet å gått!

Anonymkode: 415b7...98e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og opplevd dette, og da bare vært en bekjent av bruden, ikke venner en gang. Og mange dyre aktiviteter. Da følte jeg at de bare inviterte alle, bare for å dekke utgiftene, da gikk jeg ikke.

Men har og blitt invitert i mer nøkterne utdrikningslag til venninne, men ikke i bryllupet. Og da gikk jeg.

Anonymkode: 4d5af...268

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet
På 4.5.2017 den 17.52, Meadow skrev:

Jeg har fått en innbydelse til utdrikningslag, men jeg er ikke bedt i bryllupet. Er det vanlig? 

Vi er ikke nære venninner, så hadde ikke forventet bryllupsinvitasjon, bare så det er sagt. Men mistenker at jeg er bedt i utdrikningslaget som "listefyll". Det er lagt opp til flere kostbare aktiviteter, så forloveren trenger antakeligvis mange deltakere for å holde prisen nede. Jeg takker nok nei. 

Jeg hadde kanskje dratt hvis det hadde vært et mer rimelig og laidback opplegg, og hvis jeg skulle i bryllupet hadde jeg blitt med uansett. Men ikke dette.

Tanker? 

Det høres akkurat ut som det jeg ville ha gjort. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre man har et lite og intimt bryllup, så synes jeg det er rart å be flere venneri utdrikningslaget enn i bryllupet. Min erfaring er at det heller er omvendt. De nærmeste vennene inviteres i utdrinkningslaget, mens mer perifere venner inviteres kun i bryllupet. Utdrinkningslag er jo også en slags oppladning til bryllupet, så da er det rart å være der, men ikke i bryllupet. 

Anonymkode: 1a2cb...ab2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...