AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Skal vaske bad. Badet har toalett, vask og dusjkabinett. Hvilke rekkefølge, hva gjør man, hva bruker man osv osv. Ønsker rett og slett en oppskrift til hvordan. Kjipe kommentarer kommer jeg ikke til å svare på eller bry meg om. Takk for alle seriøse innspill som måtte komme. Anonymkode: 7293d...4e6
Tyrk40 Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Jeg har samme type bad som deg..Bare å bruke bøtte med lunket vann det,og sprute en dæsj med jiff oppi bøtta(og litt rein jiff oppi doen)..Hell så litt av det oppi doen,og litt i oppvasken og la det virke noen minutter,og bruk deretter do børste på wc..Gå deretter over vask og dusjkabinett med klutt(ikke bruk klut først på wc,og deretter på vask/kabinett,men omvendt..Eller bruk en klut hver på wc og vask/kabinett)...WC klut bruker du kun på WC....Du kan også helle litt av vannet med jiff på dusjkabinett gulvet,og gå over veggene på kabinettet med klut og deretter skylle over med dusjen(lukter godt da!)....Ikke la det bli igjen så mye rester med jiff(les bruksanvisninga på den)...Til slutt dynker du kluten i bøtta med jiff oppi,og holder under vann og vrir den opp og går over vegger/dørhåndtak o.l ..Gulvet tar du til slutt.....Om badet lukter ekstra vondt/ellet du vil ha det ekstra rent hjelper det å helle litt klorin oppi doen og skylle med børsta etter noen minutter..Hell gjerne litt klorin i vasken og sluket i dusjen også...Skyll med vann etter noen minutter......HUSK AT DO BØRSTA SKAL KUN BRUKES OPPI DOEN,OG ALDRI NOEN ANDRE STEDER)... 1
QQbaby Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 (endret) Du bare tar en fille og drar den over hele badet. Da blir det reint, og enkelt er det og! Endret 4. mai 2017 av QQbaby
Tyrk40 Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal vaske bad. Badet har toalett, vask og dusjkabinett. Hvilke rekkefølge, hva gjør man, hva bruker man osv osv. Ønsker rett og slett en oppskrift til hvordan. Kjipe kommentarer kommer jeg ikke til å svare på eller bry meg om. Takk for alle seriøse innspill som måtte komme. Anonymkode: 7293d...4e6 Jiff tar som sagt det meste på badet..Bare ikke bruk samme klut først på wc,og deretter andre steder..Hjelper somsagt med klorin også..bare husk å altid bruke hansker da klorinlukt er vanskelig å fjerne fra hendene.....'Domestos fresh' med klorin er også veldig fin å bruke oppi wc...Veit ikke hvor du holder til,men Europris har altid billig på allslags vaskemidler og utstyr du trenger(engangs kluter til bad/wc og flergangs kluter til andre steder).....
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 Bruk mikrofiberklut med vann, eller klut vridd opp i zalovann. Vask dusjen, så rundt vasken, dørhåndtak og til sist do. Mikrofiberklut på glass og speil. Fjern hår som ligger i sluket i dusjen, kast dem i søppelbøtta. Hvis du trenger å vaske gulv og vegger bruk en ny klut. Anonymkode: c4374...49c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 På 5/4/2017 den 18.50, AnonymBruker skrev: Bruk mikrofiberklut med vann, eller klut vridd opp i zalovann. Vask dusjen, så rundt vasken, dørhåndtak og til sist do. Mikrofiberklut på glass og speil. Fjern hår som ligger i sluket i dusjen, kast dem i søppelbøtta. Hvis du trenger å vaske gulv og vegger bruk en ny klut. Anonymkode: c4374...49c æsj, vasker du dørhåndtak med samme klut som du vasket vasken din med? jeg anbefaler engangskluter, bruk mange og sørg for at alt blir fritt for bakterier Anonymkode: 85079...f1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 Jeg syns det blir renest med svamp på vask og dusj. Bruker jif på vasken og Zalo i dusjen. Tar gjerne dusjen når jeg selv skal dusje. Båter først alle dusjvegger også skrubber jeg med svamp ned Zalo på. Og skyller over med vann. Mener å huske at om du bruker jif i dusj er det viktig å væte fuger før man vasker. Klor har heller ingenting på badet hjemme å gjøre. Anonymkode: 53d15...772
Wenda Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 Min rutine: Renser badet for klesvask, gulvtepper osv Heller klorin i toalettskålen Tørker støv av servant, skap osv Vasker speilet, har på barberskum og tørker det av med papir (for at speilet ikke skal dugge helt igjen ved dusjing) Vasker utsiden av doen, så innsiden av doen Vasker gulvene Rister teppene godt ute og legger de tilbake på gulvet Kler meg naken, går i dusjen og vasker hele dusjkabinettet mens jeg avslutter med å dusje meg selv 😄
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #9 Skrevet 6. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: æsj, vasker du dørhåndtak med samme klut som du vasket vasken din med? jeg anbefaler engangskluter, bruk mange og sørg for at alt blir fritt for bakterier Anonymkode: 85079...f1e Jeg bretter og snur jo selvfølgelig på kluten slik at jeg alltid bruker en ren del av kluten. Anonymkode: c4374...49c
Forundret.. Skrevet 6. mai 2017 #10 Skrevet 6. mai 2017 Jeg synes at engangskluter er no dritt, de etterlater en sånn ekkel glissen overflate. Jeg vasker badet sånn, først dør, vindu, vask og benk, dusj, toalett og gulv. Jeg bruker ikke samme fille og vann på gulvet etter å ha vasket doen! Jeg bruker jif med en dæsj klorin i. Av og til vasker jeg alle veggene også da de er flislagt. Noen ganger vasker jeg innsiden av dusjen mens jeg dusjer selv, bruker da sånn hvite dusj svamper som de selger på nille, de er geniale.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #11 Skrevet 6. mai 2017 For noen svar... Kjøp en sterk spray, spray ned hele badet, ta dusjen og spyl av alt. Tar 5-6 min. Easy peasy Anonymkode: 8597b...f80
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #12 Skrevet 6. mai 2017 Vanligvis når man vasker så begynner man der det er renest og slutter der det er mest skittent. Her begynner du på vasken går til dusjen og slutter med bakteriebomben toalettet. Grunnen til at du ikke begynner med toalettet er at der er mest bakterier og de vil du ikke ha i håndvasken. Sistnevnte er å regne som "ren sone". Anonymkode: 6a96d...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå