AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Jeg har en åpen ettroms på 25 kvm, der kjøkken tar en vegg, hovedrom er firkanta så alle vegger ses uansett hvor man sitter. Det er to vinduer på motsatt vegg av kjøkken. Ok. Jeg planlegger kjøpe noen store plakater med ramme, (str 50 x 70 ) og kanskje to mindre i ulik størrelse. Først tenkte jeg å ha en stor plakat på badet for å live opp litt der inne (har faktisk stor nok vegg til det), to mindre bilder ved seng, og en stor og en litt mindre på den andre veggen. Altså vegger uten dør, kjøkken og vinduer. Men vil det se rotete ut? Burde jeg heller samle alle 5 bildene på en vegg og droppe bilde ved seng og på badet? Bildene jeg ser på er i hvit,grå,svart stil. Blir det for mye med 5 bilder når jeg ønsker å ha det veldig enkelt møblert og lite med nips, planter, lamper? Hva med plassering? I hjørne, midt på vegg? Det eneste jeg vet er at jeg ikke skal ha bilde rett over senga. Heler ikke tanken på at noe kan falle ned i hodet på meg mens jeg sover. Noen tanker? Anonymkode: 52732...678
Millimani Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Vanskelig å si når du ikke viser bilder av veggene 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, Millimani skrev: Vanskelig å si når du ikke viser bilder av veggene Veggene er 5 meter lange og 2,40 høye. Helt vanlige hvite. Ikke noe å vise bilde av med andre ord. Jeg tenkte kanskje det var finest med bilder nær vinduene? I gruppe? Anonymkode: 52732...678
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Folk får ha så mange bilde eller så lite bilder de vil synes nå jeg. Det er ikke noe fasit svar på det.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Du kan prøve deg frem og så velger du det du trives med. Stol på din egen smak og ikke vær så opphengt i hva andre skulle mene. Det er du som skal bo der og du som skal trives. Anonymkode: 693b2...d27 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve deg frem og så velger du det du trives med. Stol på din egen smak og ikke vær så opphengt i hva andre skulle mene. Det er du som skal bo der og du som skal trives. Anonymkode: 693b2...d27 Jeg er litt "bildeblind" føler jeg. Tidligere har jeg bodd steder der sambo dekket hele veggen med bilder så føler meg litt på glattisen her. Håpte derfor noen kunne si om det var bedre å samle alt på ett sted eller om jeg burde spre det i mindre grupper. Er forøvrig første gang jeg bor så smått og så er livredd jeg skal samle for mye ting på den lille plassen jeg har. Anonymkode: 52732...678
Millimani Skrevet 5. mai 2017 #7 Skrevet 5. mai 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Veggene er 5 meter lange og 2,40 høye. Helt vanlige hvite. Ikke noe å vise bilde av med andre ord. Jeg tenkte kanskje det var finest med bilder nær vinduene? I gruppe? Anonymkode: 52732...678 Så lenge vi ikke ser leiligheten og hvordan inventaret er plassert så er det vanskelig å avgjøre
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #8 Skrevet 5. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt "bildeblind" føler jeg. Tidligere har jeg bodd steder der sambo dekket hele veggen med bilder så føler meg litt på glattisen her. Håpte derfor noen kunne si om det var bedre å samle alt på ett sted eller om jeg burde spre det i mindre grupper. Er forøvrig første gang jeg bor så smått og så er livredd jeg skal samle for mye ting på den lille plassen jeg har. Anonymkode: 52732...678 Ah, tror jeg forstår problemet ditt Jeg ville ikke samlet mye på et sted i et lite rom iallfall. Men det er vanskelig å uttale seg uten å se rommene. Har du mulighet til å "prøvehenge" med tynne stifter før du bestemmer deg? (de lager ikke store hull i veggen) Anonymkode: 693b2...d27
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 På 5.5.2017 den 21.56, AnonymBruker skrev: Ah, tror jeg forstår problemet ditt Jeg ville ikke samlet mye på et sted i et lite rom iallfall. Men det er vanskelig å uttale seg uten å se rommene. Har du mulighet til å "prøvehenge" med tynne stifter før du bestemmer deg? (de lager ikke store hull i veggen) Anonymkode: 693b2...d27 Jo jeg kan forsøke prøvehenging, men jeg lurer nå på om bilder på 70x50 blir for stort for rommet. Rommet er ca 19 kvm, kvadratisk, da er bad og entre trekt unna arealet. Anonymkode: 52732...678
Pikeliten Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 Klipp ut i papir og tape opp, så ser du fort hvordan det blir
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 Vil det ikke se rart ut om du samler alle på en vegg, mens de andre veggene er tomme? Jeg synes hvertfall at tomme vegger set veldig rart ut, som om man ikke har flyttet alle tingene sine på plass ennå. Anonymkode: 7677e...662 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 42 minutter siden, Pikeliten skrev: Klipp ut i papir og tape opp, så ser du fort hvordan det blir Takk det var et bra tips! 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil det ikke se rart ut om du samler alle på en vegg, mens de andre veggene er tomme? Jeg synes hvertfall at tomme vegger set veldig rart ut, som om man ikke har flyttet alle tingene sine på plass ennå. Anonymkode: 7677e...662 I praksis er det bare to vegger egentlig som er tomme. De to store vinduene tar en hel vegg og den andre veggen er et kjøkken, døråpning til entre og et stort garderobeskap. Om jeg samler noen bilder bare på en vegg blir det kun en tom vegg, med møbler og seng opp mot begge vegger. Spørsmålet blir om det blir for mye med så mange og så store bilder. Rommet er tross alt ikke på størrelse med en vanlig stue. Anonymkode: 52732...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå