Kittykat Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 (endret) I går måtte vi ta en tur til dyrlegen med den ene katten vår, Lillepus. Det var bare for å undersøke noe. Når vi kom hjem igjen, så ble den andre katten vår, Nussi, skikkelig sint på Lillepus. De freste, hveste og knurret til hverandre og senere på kvelden, så endte de opp i et basketak. Vi vasket begge kattene tidligere på kvelden i håp om at det skulle kanskje få lukten bort fra Lillepus og at de da godtok hverandre for de ville da ha samme lukt begge to. I natt holdt vi kattene adskilt, men de har ikke vært noe bedre i dag. Hvis vi klapper og koser med den ene katten, for så å klappe og kose med den andre katten, så freser de til oss pga lukten fra forrige katt. Dette er katter som har vært sammen i 6 år. De er fra samme kull, så de er søstre. Tidligere i år så steriliserte vi Nussi og da ble de også uvenner. Men de ble venner igjen en stund etterpå. Men denne gangen så er det litt verre. De er mer sinna på hverandre enn sist. Det er ikke mer enn knurring og fresing så langt. Men vil dette gå over etter noen dager hvis vi holder de adskilt inntil videre? Endret 4. mai 2017 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Jeg ville gitt det tid, ja. Kanskje småkjeft på dem når de viser aggressiv adferd ovenfor hverandre. Kommer litt an på hvordan du har oppdradd kattene dine da. mine skjønner at det ikke er lov å krangle og gir seg når jeg sier fra. Da bruker kattene gå hver til sitt i stedet, og de roer seg. Erm, nå krangler ikke kattene mine til vanlig, men om det skjer så vet de at jeg blir sint på dem. Jeg skriker ikke, latså, bruker morskestemmen Anonymkode: 630ab...ed9
Kittykat Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gitt det tid, ja. Kanskje småkjeft på dem når de viser aggressiv adferd ovenfor hverandre. Kommer litt an på hvordan du har oppdradd kattene dine da. mine skjønner at det ikke er lov å krangle og gir seg når jeg sier fra. Da bruker kattene gå hver til sitt i stedet, og de roer seg. Erm, nå krangler ikke kattene mine til vanlig, men om det skjer så vet de at jeg blir sint på dem. Jeg skriker ikke, latså, bruker morskestemmen Anonymkode: 630ab...ed9 Våre krangler heller ikke til vanlig. De er vanligvis veldig kjærlig mot hverandre. Jeg småkjefter på de når de begynner å krangle og viser skikkelig surhet mot hverandre, men denne gangen så gir de seg ikke. Er ikke lett med katter gitt...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Jeg tror også dette er noe som vil gå over med tiden. Selv om du har vasket begge kan det fortsatt være igjen lukter som bare kattene kan kjenne. De kan også være uvenner fordi de er uvenner, hvis det gir noen mening. De husker at i går var de uvenner, så da er de uvenner i dag også. Det er rett og slett noe nytt og annerledes med situasjonen deres som de må venne seg til, og det tror jeg kommer til å skje. Jeg ville ha fortsatt å skille de når de viser tegn til å bli uvenner sånn at ingen i verste fall blir skadet. Ikke nødvendigvis stikke hendene mellom de og risikere å selv bli skadet, men få de til å fokusere på noe annet enn hverandre - det pleier å fungere her i huset. Klapp med hendene, reis deg og gå bestemt mot de (mine pleier å løpe fra hverandre og situasjonen når jeg gjør det) sett en pute mellom de... Gi det noen dager til og se om det forbedrer seg da. Anonymkode: a5991...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå