AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Jeg er i uke 19 nå, og har kjent kynnere siden uke 16. Siden jeg er førstegangs har jeg skjønt at dette er ganske tidlig. Det bekymrer meg selvsagt.. Har snakket med legen min om det, hun syns også det var tidlig, men sa at i utgangspunktet er det ikke noe farlig. De er ikke vonde, kun ubehagelige. Har de hver dag, enkelte dager har jeg veldig mange. Noen andre her som har hatt kynnere tidlig? Som førstegangs. Anonymkode: a8fe2...6e4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Ja jeg begynte og rundt uke 17 med kynnere hver dag. Har hatt det gjennom hele graviditeten men har ikke vært farlig. Er 39+4 nå så håper snart de tar seg skikkelig opp hehe Anonymkode: f3fa6...885
summerrain Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Ja! Mine var fryktelig vonde noen ganger også. Men er nå høygravid, så ikke noe veldig tidlig fødsel her hvertfall
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Hvordan vet jeg hva kynnere er? Er førstegangsgravid.. Er det de stikkende smertene jeg får nede og på sidene i magen? Anonymkode: 7df6d...79d
Timseh Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 Ja. Fødet i uke 39. Fikk det med andremann også. Fødet da i uke 38.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Kynnere er når hele livmoren strammer seg Anonymkode: f3fa6...885
Pearl2.0 Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Jeg hadde det også så tidlig og det varte hele svangerskapet. Men jeg både trente og levde livet som vanlig likevel, tok det bare litt med ro hvis det ble ekstra mye. Men når det nærmet seg fødsel var det nesten konstante sammentrekninger i magen min! To dager før fødsel hadde jeg sånn måling og det var kynnere konstant på opp mot 60-70. De sa de ble overrasket om jeg ikke fødte snart, og det gjorde jeg jo var 39 uker på vei da jeg fødte.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Har hatt kynnere og rier fra tidlig begge svangerskap. Fødte til termin. Anonymkode: 6ad14...12c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Hadde kynnere fra uke 14 med babyen min. De fortsatte å være ganske sterke hele svangerskapet. Mot slutten hadde jeg en del ctg-målinger de siste ukene,og de viste at kynnerne var like sterke som rier. Fødte dagen før termin det var slitsomt, men på den annen side så tok det laang tid før jeg merket at det var rier når fødselen startet. Anonymkode: 8ccc1...791
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #10 Skrevet 5. mai 2017 Jeg fikk kynnere før uke 20 første svangerskap og fra uke 11 i andre svangerskap. Be om å sende urinen til dyrkning. Uvi kan gi mye kynnere og ikke alltid uvi slår ut på strips. Jeg fødte ingen av mine for tidlig, men hadde premature rier i uke 28 med den ene pga infeksjon og fikk beskjed om ikke å gjøre noe som framprovosere kynnere etter det. Lykke til! Anonymkode: 90a1a...8d2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #11 Skrevet 5. mai 2017 Takk for svar. skal prøve å ikke tenke på det, så lenge de ikke er vonde. Tar det mye med ro forresten, de kommer likevel. UVI var det første jeg mistenkte, så dyrkning er sendt, og den viste ingen oppvekst av bakterier. Anonymkode: a8fe2...6e4
Biloba Skrevet 6. mai 2017 #12 Skrevet 6. mai 2017 Jeg hadde kynnere fra 18 uker, men gikk mye over tiden. Kynnerene ble ikke vonde før 3-4 dager før jeg fødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå