Gå til innhold

Hvorfor blir folk her så sure når noen mener selv de er pene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ogå det samme når det skrives om andre her inne. "Jeg har en venninne som synes selv hun er pen, men hun har ikke så mye mellom ørene da".  Vel, jeg kan jo si at akuratt som med selvgode menn som vet (tror) de kan leke med hvem de vil, så er det kanskje noen få kvinner i mitt nettverk også som fyller facebook og insta med selfie (hvor de har tatt kanskje 100 bilder før de valgte det perfekte bildet) , så er ikke slik så attraktivt. Men det er da ikke slik at alle pene er dumme . Men det virker som man ikke burde tro det selv. For jeg må virkelig le av enkeltes kommentarer her inne. "Du er neppe så fin som du tror" "man tror man er finere enn man egenrlig er". Om noen skriver de er stygge, så kommenteres det derimot:"slapp av, du trenger å jobbe med selvbildet ditt. Jeg vet du er god nok" :P

Anonymkode: 0c4ae...6b7

Videoannonse
Annonse
Gjest flaggermuskongen
Skrevet

Sjalusi.

Det samme skjer når man påpeker at man er smart, eller har noe av verdi.

AnonymBruker
Skrevet

Janteloven.

Anonymkode: 0efb7...86e

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Sjalusi + de har ikke godt selvbilde selv. Folk må lære seg å elske seg selv og sitt utseende mer. Ingen er vel så lat at de aldri steller seg ser ut og lukter som no dass. Så hvis du ikke er en sånn en så har du all grunn til å elske deg selv og ditt utseendet.

Selv synes jeg at jeg er dritsexy og pen. Kunne seriøst ikke bedt om bedre utseende. Er stolt over meg selv og over å ligne litt på verdens kuleste spillfigur. Likevel er jeg unik og stolt av å være den jeg er. Trent og deilig kropp. Jeg kan skryte hele dagen selv om folk blir irritert. Gir faen. Skryt litt selv også.

Dere må ikke ligne en supermodell for å være pen og se på deg selv som pen.

Elsk utseendet deres folkens!

Endret av Axl Rose
AnonymBruker
Skrevet

Om mange reagerer så kommer det gjerne av måten man sier det på.

Anonymkode: af894...9ea

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Janteloven.

Anonymkode: 0efb7...86e

Janteloven er ikke annet enn en idiotisk unnskyldning folk som ikke tåler kritikk bruker.

AnonymBruker
Skrevet

Det antas kanskje at man er overfladisk eller "bruker" utseendet mye dersom man nevner det? 

Folk flest vil helst at alle som er blitt gitt noe positivt enten ikke skal vite det, eller skal være ekstremt ydmyke. Jeg er for så vidt enig i at det tar seg dårlig ut å være selvgod når det gjelder noe du har fått i fanget - enten det er et vakkert ytre, en formue du har arvet eller et eksepsjonelt talent. 

Men å forvente at folk ikke er klar over det, eller benytter seg av det, er tullete. Vi lever i et ganske overfladisk samfunn, og dersom du ser bra ut, så får du tilbakemelding på det (enten direkte verbalt, eller indirekte ved oppmerksomhet og/eller fordeler). Det er ingen veldig pene jenter som i voksen alder ikke har peiling på hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 572ff...46d

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg får ofte høre at jeg er veldig pen, men jeg driver jo ikke og legger ut bilder av meg selv hele tiden for å vise "hvor pen" jeg er... Skifter profilbilde en gang i året omtrent og tar i grunn aldri selfier. Syntes selv jeg er pen, men hvem går rundt å snakker slik om seg selv, i hvilken samtale skulle det i det hele tatt vært naturlig å skyte inn? 

De gangene venner, bekjente eller folk generelt snakker om utseende mitt sier de heller aldri noe negativt ved siden av. De syntes jeg er veldig pen, men også smart og morsom og ditt og datt. Tror det handler mer om hvordan man fremstiller seg selv, om du er en klyse så tenker folk negativt om deg, ikke fordi du er pen. :) 

Anonymkode: a11d9...be5

AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg aldri møtt et vakkert menneske som selv mener h*n er pen. De eneste jeg har møtt som har sagt eller ment noe slikt om seg selv har faktisk vært mindre pene. Så da tenker jeg automatisk mitt dersom noen skriver at de selv er pene. 

Anonymkode: 27b09...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...