Gå til innhold

Hvilket maleri ville dere hat på veggen?

Gjest Aragorn II Elessar

ewf  

3 stemmer

1. 1. fewefw

• Modrne kunst
      1
    • Ekte kunst ( klassisk kunst )
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar

Moderne Kunst ( ikke kunst )

$_32.JPG

Ekte kunst ( klassisk kunst )

tumblr_oi54fiy5P01ugyavxo1_1280.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ekte kunst! Tror jeg hadde blitt lei av den moderne etter en viss tid. Da synes jeg den klassiske er mer fascinerende å se på. 

Anonymkode: fcf73...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye klassisk kunst er vakkert, men jeg velger abstrakte ting når som helst. Å bli lei av det? 
Langtifra; bildene kan man snu fire ganger og derfor stadig vekk bidra med splitter NY kunst i heimen. :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Mye klassisk kunst er vakkert, men jeg velger abstrakte ting når som helst. Å bli lei av det? 
Langtifra; bildene kan man snu fire ganger og derfor stadig vekk bidra med splitter NY kunst i heimen. :fnise: 

Dette er det beste jeg har lest på KG i dag (og i går siden vi nettopp skiftet dato).

Anonymkode: b0357...c60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes begge maleriene er vakre.
Hvis man skal sammenlikne kunst synes jeg det er viktig å se kunstverkene i sammenheng  hvordan samfunnet og tankegangen blant folk var da de ble laget. 
Her sammenlikner du Vasilij Kadinskijs "Komposisjon 7" med Paul Delaroches "Lady Jane Greys henrettelse", der begge maleriene har sterke trekk fra de kunsthistoriske periodene de er laget i. Både romantikken/nyklassisismen og ekspresjonismen er viktige kunsthistoriske epoker, og gjenspeiler i stor grad samfunnets holdninger i hver sin tid. Min subjektive mening er at ekspresjonismen er en mer banebrytende epoke, ettersom kunstnerne på denne tiden tok et svært kraftig oppgjør med fortidens kunst og "regler", noe ingen hadde gjort på en så drastisk måte før. Derfor synes jeg at det blir noe uriktig å kategorisere disse maleriene som "ekte" og "ikke ekte" kunst, da kunst handler om så mye mer enn tekniske ferdigheter. 
Dersom det er de maletekniske ferdighetene som betyr mest for deg skjønner jeg godt at det er Delaroches bilde du syns er det fineste. Selv er jeg usikker da begge bildene gir meg noe på hver sin unike måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...