Gå til innhold

Reiser alene med barn - glemte helt å reservere seter på flyet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen anbefalinger? Noen erfaringer? Noen historier om at det har gått bra? Vi reiser vanligvis ikke på ferie, men siden økonomien er bedret så blir dette første ferieturen våres. Jeg føler meg virkelig som en idiot som glemte det :( jeg hadde selvfølgelig betalt de ekstra kronene for det for det er jo ikke snakk om mange kroner. Jeg har snakket med flyselskapet og de kunne ikke oppgradere oss så vi må bare vente og se hva som skjer ved check-in, men de sa at de hadde ikke for vane å plassere barn på syv år alene. 

Anonymkode: 1e4c5...44d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Man får ofte en SMS en dag før avreise med link til man kan sjekke inn og velge seter, folk som reiser alene gidder aldri gjøre dette, så det er ikke noe å bekymre seg for. Hvis du ikke får en slik SMS kan du komme tidlig på flyplassen for å være sikker på å få velge seter tidlig. Hvis alt slår feil, så er det garantert noen på flyet som er villige til å bytte sete for at barn og forelder skal få sitte sammen.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Man får ofte en SMS en dag før avreise med link til man kan sjekke inn og velge seter, folk som reiser alene gidder aldri gjøre dette, så det er ikke noe å bekymre seg for. Hvis du ikke får en slik SMS kan du komme tidlig på flyplassen for å være sikker på å få velge seter tidlig. Hvis alt slår feil, så er det garantert noen på flyet som er villige til å bytte sete for at barn og forleder skal få sitte sammen.

Da jeg drev tredjegradsforhør av flyselskapet i stad, så fortalte de at de hadde online check-in på nettsiden deres. Jeg må opp seks på natten for å sjekke inn når den åpner, litt senere enn når jeg pleier å stå opp til vanlig så tenkte jeg skulle prøve meg på det. :) Men du tror det vil gå bra? Hvis det ikke går med online check-in, når vil du anbefale å møte opp på flyplassen? Tre timer før? Fire timer? Det er snakk om midt i en skoleferie så det er nok mange som vil reise med barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyr relativt mye med barna (2 og 4 år) , og gidder aldri betale ekstra for setereservasjon. Har likevel aldri opplevd at de har splittet oss, dersom det ikke er tilstrekkelig med ledige seter ved siden av hverandre når vi sjekker inn, fikser flyvertinnene så vi likevel får sitte ved siden av hverandre når vi kommer på flyet. (De ber voksne som reiser alene om å flytte seg, evt voksne som reiser sammen, men uten barn, om å splitte seg. Barnefamilier har høy prioritet og får alltid god service hos flyselskapene :) )

Anonymkode: 0eeef...b23

• Liker 18
Skrevet

Jeg sjekker alltid inn online når det åpnes på det, og har aldri problemer med å finne sitteplass til to ved siden av hverandre, så det går sikkert helt fint. Flyr alltid med SAS eller KLM, andre flyselskap kan jeg ikke uttale meg om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flyr relativt mye med barna (2 og 4 år) , og gidder aldri betale ekstra for setereservasjon. Har likevel aldri opplevd at de har splittet oss, dersom det ikke er tilstrekkelig med ledige seter ved siden av hverandre når vi sjekker inn, fikser flyvertinnene så vi likevel får sitte ved siden av hverandre når vi kommer på flyet. (De ber voksne som reiser alene om å flytte seg, evt voksne som reiser sammen, men uten barn, om å splitte seg. Barnefamilier har høy prioritet og får alltid god service hos flyselskapene :) )

du fortjener premie for året mor

Anonymkode: 45239...e2b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Godt å høre din erfaring. Jeg tror jeg begynner å puste med magen nå :) Han har mast om å få dra ditt siden han var fem og jeg merker jo at nå som vi ikke må snu på kronen så hadde vært fint å gi han den opplevelsen. Det er kanskje dumt at det ble sånn det ble. Jeg ønsker ikke at voksne som reiser sammen skal flytte seg, så jeg håper jeg får til å sjekke inn online så vi får seter sammen eller så krysser jeg fingrene for at det er noen enslige voksne som det går å spørre. 

23 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Jeg sjekker alltid inn online når det åpnes på det, og har aldri problemer med å finne sitteplass til to ved siden av hverandre, så det går sikkert helt fint. Flyr alltid med SAS eller KLM, andre flyselskap kan jeg ikke uttale meg om. 

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve meg på det og. Syns du det er greit å gjøre det sånn? :) Vi skal ikke fly med noen av dem, men jeg tenkte jeg skulle sitte ved datamaskinen når det åpner. :) Som blir rundt seks på morgen. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser mye, både med og uten barn. Reserverer aldri seter, men blir alltid plassert sammen med de jeg har reservert reisen med.

Anonymkode: 7aad7...d77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser mye, både med og uten barn. Reserverer aldri seter, men blir alltid plassert sammen med de jeg har reservert reisen med.

Anonymkode: 7aad7...d77

Så bra!! :) Tusen takk for din erfaring!! :)

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve meg på det og. Syns du det er greit å gjøre det sånn? :) Vi skal ikke fly med noen av dem, men jeg tenkte jeg skulle sitte ved datamaskinen når det åpner. :) Som blir rundt seks på morgen. :P

Gjør det, det går nok bra! Jeg sitter også ofte grytidlig om morgen når innsjekkingen åpner og finner meg som regel masse ledige seter. Sikkert ikke så mange morgenfugler som oss 😃 Og som du ser av andre svar her, så går det nok uansett bra, og dere får til slutt sitte sammen. Ønsker dere en herlig ferie! 

Endret av Amawhatsnot
Skrevet

Dette ordner seg ;)

I verste fall så spør du noen om å flytte seg. Det har jeg gjort. Folk skjønner jo det :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Amawhatsnot skrev:

Gjør det, det går nok bra! Jeg sitter også ofte grytidlig om morgen når innsjekkingen åpner og finner meg som regel masse ledige seter. Sikkert ikke så mange morgenfugler som oss 😃 Og som du ser av andre svar her, så går det nok uansett bra, og dere får til slutt sitte sammen. Ønsker dere en herlig ferie! 

Tusen takk!! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Er det chartertur dere skal på? I såfall har jeg opplevd kun 1 gang å ikke få sitte sammen med reisefølget, den gangen satt riktignok alle i hytt og pine så var nok en feil. Jeg reserverer så og si aldri seter. 

Anonymkode: 51594...a64

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Dette ordner seg ;)

I verste fall så spør du noen om å flytte seg. Det har jeg gjort. Folk skjønner jo det :) 

Jeg liker ikke problemer, spesielt problemer som kunne ha vært løst på forhånd. Det koster jo ikke så mye å reservere seter og jeg liker ikke tanken på at noen må flytte rundt på seg fordi at jeg er en tomsing og glemmer noe så essensielt. Men ja, hvis det kommer til det stykke så håper jeg vi finner noen enslige som har anledning til å flytte seg. Jeg har lært til neste gang, for å si det sånn. :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke be folk flytte seg, når de har betalt for setereservasjon! Har blitt spurt om å flytte meg av foreldre med baby som ville sitte sammen. Jeg sa NEI! Jeg ville sitte sammen med min mann, og at de som reiser med baby ikke gidder (betale for å) reservere seter, skal ikke gå ut over meg! 

Anonymkode: b6b3f...242

Jeg er enig i denne. Å gamble på at folk skal flytte seg er frekt, og jeg er også en av de som ville nektet å gi fra meg setet jeg reserverte. Å ha vindusplass er viktig for meg.

Anonymkode: 3715a...7a3

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også nektet å flytte meg. Makan så selvsentrert det går an å bli! "Unna vei, jeg kommer jeg! Og barna mine!" Jeg hadde bare ledd av deg. Samtidig kjenner jeg din type, og dere eier ikke skamvett uansett hva andre sier.

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: a44cb...979

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...