Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #1 Del Skrevet 26. desember 2004 Noen som vet hvor jeg kan finne info om dette? Har lett endel, men sliter med å finne informasjon om selve yrket. Hvordan utdanner man seg til rettsmedisiner? (er vel det det heter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 26. desember 2004 #2 Del Skrevet 26. desember 2004 Hvordan utdanner man seg til rettsmedisiner? (er vel det det heter) Tenker du på en slik detektiv som skjærer i døde mennesker for å finne ut hvordan /hvorfor de døde? Det heter pateolog. En patolog er så langt jeg har forstått en lege med spesialisering inne pateologi. Ikke alle patteologer er rettsmedisnere, men rettsmedisnere er pateologer. Tror det er slik det henger sammen (med forebehold om en liten feilmargin her). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #3 Del Skrevet 26. desember 2004 da er det vel gjerne 6år medisin utdanning og sikkert 5-6 år med spesialisering.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 28. desember 2004 #4 Del Skrevet 28. desember 2004 Rettsmedisiner er vanlig legeutdanning og spesialisering i tillegg. Hva med å sjekke Legeforeningens sider og evt. spørre om det er noen mailadresser der ? http://www.legeforeningen.no/ Eller www.uio.no og gå inn på ønsket utdanning. Lykke til :D (ønsket selv å bli patolog før, men legeutdanninger ikke noe for meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 29. desember 2004 #5 Del Skrevet 29. desember 2004 Vet ikke om det er det du er ute etter, men det finnes andre jobber innen rettsmedisin også, for eksempel de som jobber på laboratoriene. Det er litt varierende hva slags utdannelse de har, tror jeg, men jeg vet at det i hvert fall er en del bioingeniører der. Jeg holder på å utdanne meg til bioingeniør selv, og har veldig, veldig lyst til å jobbe på Rettsmedisinsk en eller annen gang... Vet at noen universiteter i Storbritannia har videreutdanning i rettsmedisin (påbygning til master) for bioingeniører og andre labrotter. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bioingeniøren Skrevet 13. oktober 2007 #6 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vet ikke om det er det du er ute etter, men det finnes andre jobber innen rettsmedisin også, for eksempel de som jobber på laboratoriene. Det er litt varierende hva slags utdannelse de har, tror jeg, men jeg vet at det i hvert fall er en del bioingeniører der. Jeg holder på å utdanne meg til bioingeniør selv, og har veldig, veldig lyst til å jobbe på Rettsmedisinsk en eller annen gang... Vet at noen universiteter i Storbritannia har videreutdanning i rettsmedisin (påbygning til master) for bioingeniører og andre labrotter. :-) Har du du noen linker til til disse universitetene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinn Skrevet 13. oktober 2007 #7 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei:) Rettsmedisinere er patologer. Iallefall hvis du tenker på obduksjonsdelen av rettsmedisin. Det som trengs da er 6 års medisinutdanning + turnus (1,5år) + 5 års spesialisering innen patologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå