Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Det er en kjent sak at både menn og kvinner driver på med ekstremt mye dobbelmoral og hykleri, Men hvem er den som er mest skyldig i dette. Menn eller kvinner. Eller er de kanskje nøyaktig like hykleriske ? Jeg mener at menn og kvinner er nøyaktig like hykleriske.
Gud Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Tenker du da på menn og kvinner som en enhetlig gruppe, eller som summen av enkeltindivider?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Folk er folk, og vi er i bunn og grunn bare apekatter med litt store hjerner. Elendighet hele veien med andre ord Aragorn. De fleste mennesker er grunnleggende opportunister, en smule ego, og hundre i IQ er nok ikke så mye å snakke om. Hawkings uttalte at han håpte at vi ikke fikk besøk fra andre planeter. Det er bare rovdyr som utvikler store nok hjerner til å lage en teknologi som gjør noe sånt mulig. Vi er rovdyr. Moral som stammer fra religion er jo i følge visse teorier brukt for å kontrollere massene. Her i Skandinavia, hvor vi ikke er så nøye på den moralen lengre, så ser du jo selv hvordan det har gått. LoL. Sånn! Nå har jeg lagt grunnen for at skribenter her på KG kan bruke forenklede evolusjonsteorier til å undertrykke hverandre med ord som fruktbarhet og alfahanner. Prinsippet over hele linja blir vel: Den som får være sjefen gjør hva han/dem vil. Vi andre må være moralske og oppføre oss, noe vi naturligvis ikke klarer. Anonymkode: aadc3...434
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Tror det er mer individbasert, ikke avhengig av kjønn. Anonymkode: 1ff92...efa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 Har ikke lagt merke til noen forskjell, annet enn at menn kanskje er mer transparente når det gjelder ting som dobbeltmoral og projisering. Anonymkode: 75905...df4
fullførsetningen Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Får vi kniven mot strupen, er vi like jævlige, alle som en.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Det kommer gjerne an på hvem som engasjerer seg mest i kampsakene sine. Det er stort sett umulig å aldri være hyklersk, men det betyr ikke at alle burde sitte inne og sture, syns nå jeg. Det er bra man gjør et tiltak for miljøet, fattigdom osv. Hvorfor må man være perfekt og 100% gjennomført for å gjøre noe positivt eller en god gjerning? Jeg syns det er tull å fokusere så mye på hykleri og dobbeltmoral, og de som skriker høyest om det er som regel de som gjør minst. De som sitter foran pc-en og runker hele dagen og klager på at mennesker er så irrasjonelle. De er ihvertfall der ute og forsøker gjøre en forskjell, selv om man kan både treffe og bomme iblant Anonymkode: c3a93...c25
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Kjære AB. Ingen her har da sagt at vi ikke kan gjøre gode gjerninger, eller at man trenger å være 100 prosent perfekt. Når det gjelder både miljøkampen og fattigdomsbekjempelse gjelder det jo også vår egen overlevelse som art. Empati er en fin egenskap, og det er nok individuelt hvor mye man har utviklet av det. Det er jo også individuelt hva man har av helse, energi og penger til å hjelpe andre. Jeg lurer også litt på begrepet dobbeltmoral. Hvis du har et avslappet forhold til ting, og er litt rund i kantene er det jo ikke å stresse så mye over, dette såkalte hykleriet. Hovedinnlegget setter en del premisser som kanskje begrenser det hele litt. Skal vi berge naturen, må vi vel bekjempe fattigdommen også. Alt har sin sammenheng. Anonymkode: aadc3...434
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære AB. Ingen her har da sagt at vi ikke kan gjøre gode gjerninger, eller at man trenger å være 100 prosent perfekt. Når det gjelder både miljøkampen og fattigdomsbekjempelse gjelder det jo også vår egen overlevelse som art. Empati er en fin egenskap, og det er nok individuelt hvor mye man har utviklet av det. Det er jo også individuelt hva man har av helse, energi og penger til å hjelpe andre. Jeg lurer også litt på begrepet dobbeltmoral. Hvis du har et avslappet forhold til ting, og er litt rund i kantene er det jo ikke å stresse så mye over, dette såkalte hykleriet. Hovedinnlegget setter en del premisser som kanskje begrenser det hele litt. Skal vi berge naturen, må vi vel bekjempe fattigdommen også. Alt har sin sammenheng. Anonymkode: aadc3...434 Er det svar på mitt innlegg? For i så fall tror jeg du har misforstått det ganske mye Anonymkode: c3a93...c25
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 Tror nok det er ganske likt og ellers individuelt. MEN...i trådene om antall sexpartnere er det klart flest dobbeltmoralske menn. Anonymkode: fbe15...d05 2
squidboy Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 kvinner garantert. er sikkert en grunn til at de fleste her er kvinner og svarer "ingen"
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 2 minutter siden, squidboy skrev: kvinner garantert. er sikkert en grunn til at de fleste her er kvinner og svarer "ingen" Anonymkode: fbe15...d05
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 En driver ikke med dobbelmoral. En ER dobbelmoralsk Anonymkode: b3206...43f 1
herzeleid Skrevet 5. mai 2017 #15 Skrevet 5. mai 2017 Tror kanskje menn kan være verre til å gjøre kjipe ting mot andre, mens kvinner kanskje er mer empatiske og har et behov for å føle at de er gode og gjør andre godt. Dermed kan det godt hende at kvinner i noe større grad er dobbeltmoralske, eller lurer seg selv, mens du kanskje finner flere menn som oppfører seg dårlig uten noe behov for å rasjonalisere det.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #16 Skrevet 5. mai 2017 Dobbeltmoral er vel dobbelt så bra som moral? Og det å være dobbeltmoralistisk det dobbelter av å være moralistisk? Anonymkode: 83ff4...9bc
QQbaby Skrevet 5. mai 2017 #17 Skrevet 5. mai 2017 Jeg synes kvinner som ligger rundt, men som ikke mener de er løse er de med mest dobbeltmoral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå