Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #1 Del Skrevet 25. desember 2004 Heisann Jeg sliter generelt med store forskjeller mellon gode og dårlige dager. Har tenkt en del på å oppsøke profesjonell hjelp. Lurer i den forbindelse på om det går an å ta med en venn til en psykolog de første gangene? Det som skremmer meg mest, er frykten for ikke å klare å forklare det jeg sliter med. Kanskje en venn som kjenner godt til problemene mine, og som vil hjelpe, kan være med å fortelle hvordan jeg har det/er når jeg ikke har det så bra. Tror jeg er redd fordi jeg prøvde å forklare meg for en skolepsykolog en gang. Han sa etter andre timen at jeg nok var som alle andre. At alle hadde det slik som meg. Da avtalte vi ikke noe ny time...og jeg følte meg verre en før jeg kom. Det kostet tross alt en del å ta kontakt helt på egenhånd. Jeg tror ikke jeg klarte å forklare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 26. desember 2004 #2 Del Skrevet 26. desember 2004 Selvfølgelig kan du ha med deg en venn! Det kan være fint for både deg og psyklogen det for å komme i gang! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2004 #3 Del Skrevet 26. desember 2004 Om du har en venn som du føler deg komfortabel med så kan du det. En Psykolog vil dra alle årsaker ut av deg for hvorfor du har det som du har.. Om det blir mye oppripping i ting som er veldig følsomt for deg og du synes din venn vil være en støtte der, så hadde hvertfall jeg ønsket gjøre det sånn, Jeg gikk til psykolog på ad/hd utredning , og hadde det ille hos han ..og følte at det var bedre en person som ikke kjente meg gikk igjennom de føleseladede øyeblikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 28. desember 2004 #4 Del Skrevet 28. desember 2004 Klart du kan ta med en venn. Men psykologer klarer på en grei og naturlig måte å "dra ting ut av deg".... Men det viktigste er at du bestemmer deg på forhånd om at du skal fortelle alt sånn som det er, er du åpen og ærlig, og tør stole på psykologen din, kommer du veldig greit igang. jeg ville ikke hatt noen med meg når jeg gikk første gangen til psykolog. Man har lettere for å åpne seg alene vil jeg tro....... Uannsett, veldig lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. desember 2004 #5 Del Skrevet 29. desember 2004 Høres ut som en bra deal. Tror det er greit å si fra til psykologen på forhånd også, slik at han/hun er forberedt på at du tar med deg noen. Håper og tror at du får en bedre opplevelse enn du gjorde med skolepsykologen. Den nye psykologen vil uansett ikke si at du er "frisk", for da tjener han/hun jo ingen penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. desember 2004 #6 Del Skrevet 29. desember 2004 Sett vennen på gangen og hent ham eller henne ved behov. Jeg har selv vært med en venninne til psykolog, og det hjalp henne at jeg var med som støtte. Jeg satt på gangen, men hun visste at jeg var der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå