Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz
Skrevet

Hva syns dere om denne praksisen? http://www.aftenposten.no/osloby/Her-ma-de-ansatte-sende-bilde-av-seg-selv-til-sjefene-hver-dag-620435b.html 

http://universitas.no/nyheter/62365/reagerer-pa-klesbutikkens-fotopraksis-den-er 

De ansatte må ta bilde av seg selv hver dag og det skal sendes videre til hovedkontoret gjennom sjefen. Det stod ikke noe om dette i deres arbeidskontrakt. Daglig leder sier at de ikke har tvunget noen, og at ingen har blitt sagt opp på grunn av manglende «Brandy attitude» som de kaller det. De ansatte hevder det motsatte når det gjelder oppsigelsen. 

Om denne praksisen er frivillig syns jeg det fortsatt er problematisk om de ansatte ikke ble informert om det på jobbintervjuet og det er nedfelt i arbeidskontrakten. Når man er ny i en jobb ønsker man å yte alt man kan og gjøre som sjefen sier. Dette er også unge mennesker, uten kanskje så mye arbeidserfaring og som er nye i arbeidslivet. Da er det ikke like lett å si nei fordi det går utover deres personlige integritet. 

Syns dere det er ok at enkelte butikker har slike regler? Og kunne dere selv tenke dere å jobbe på et slikt sted? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er greit. Jeg syns det virker utrolig merkelig at de argumeterer at de "følger med" på trender. Hvis ansiktet i det minste ble anonymisert, slik at de ikke kan ringe ansatte som ikke har på seg klær fra bedriften slik de gjør, så hadde det i hvert fall hjulpet på.

Jeg hadde funnnet meg noe annet rimelig raskt.

Anonymkode: 1ee36...154

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres suspekt ut, hvem gidder vel og jobbe for slike folk? 

Lurer på om menn hadde bitt behandlet slik.

Anonymkode: 9b981...a66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, når det ikke står i tilbudet om jobb/arbeidskontrakt og heller ikke nevnes på intervju er det ikke greit.

Anonymkode: 6a25e...96e

• Liker 1
Skrevet

Ikke greit! Jeg hadde funnet meg en annen jobb med en gang! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...