AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Fått styrkeprogram fra en PT som er ment kun for to ganger i uka, to ulike økter. Jeg føler det er altfor lite, men kan man forbedre muskelmassen og se forandring med så lite trening? PT-en mente dette, men jeg blir i tvil. Spurte han om jeg kunne trene programmet fire ganger i uka, men det ville han ikke anbefale (uvisst hvorfor). Maks 3 ganger mente han. Kan jeg evt supplere med gruppetrening e.l? Vil stramme opp, er så slapp i fisken. Jeg er ganske nybegynner, veier 55-57 og er 170. Anonymkode: f3d0d...c76
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Er du nybegynner vil du få resultater av 2 økter per uke. Det er stor forskjell på kunnskapen til PTer men i utgangspunktet ville jeg stolt på at PTen vet hva han snakker om. Spesielt siden du er nybegynner og ikke har noen erfaring selv. Anonymkode: 7e326...d14 2
Gjest Cyrus Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Om du selv føler det blir lite, og orker flere økter, så går det jo an å kjøre noen økter på egenhånd med kjentr øvelser som du kan.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Det er fordi det er bra for musklene å få en hviledag i mellom for å bygge seg opp. Hvis man er nybegynner og kjører på med mange tunge styrkeøkter uten hviledag i mellom er det stor fare for at man bare går på en smell. Bryter ned muskelen uten å faktisk ende opp med å bli sterkere. Restitusjon, hvile, søvn og maten man spiser har også innvirkning på hvor god effekt man får av treningen. Anonymkode: 73a7f...322
linsejesus Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 Vil tro det holder for en nybegynner ja, spesielt om øktene er tunge. Mitt inntrykk er at mange trener for ofte heller enn for sjelden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Ja, du er nybegynner.. Så da skal du høre på PT'en din. Han vet mye, du vet ingenting. Anonymkode: 136ca...78b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Med det riktige progammet kan selv viderekomne ha en viss effekt av to ganger i uka. Det kommer an på programmet, intensitet, kosthold, restitusjon etc. Mindre kan faktisk bety mer i det lange løp. Anonymkode: d424f...fcf 1
Mr. Kilmister Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Er jo bare å løpe noen andre dager i uka om ikke det er en av øktene dine. Er ikke farlig å jogge eller gå... 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Jeg trener styrke, fullkroppsprogram, to ganger i uken, og har blitt mye sterkere og fått synlige resultater på fire måneder. Det verste du kan gjøre som nybegynner er å overbelaste musklene. Du bygger dem opp i restitusjonsdagene. Hør på treneren din Anonymkode: f35c9...89d
penny_ Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 Jeg ville begynt med det. Du kan jo øke til 3 økter etter hvert om du føler at det blir lite. Jeg har 4 økter i uka, men har delt opp øktene i underkropp og overkropp.
debattanten Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 for å bygge muskler raskt er det fint å trene hver muskel 2-3 ganger i uken. Så med kun 2 økter burde det være et fullkroppsprogram
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 Takk for svar dere! Føler meg bare så lat og får dårlig samvittighet av å trene så lite, haha. Prøver å være i aktivitet _nesten_ hver dag likevel da (gå/sykle til jobb osv). Det sliter jeg litt med er kosten, går så opp og ned på hvor sunn jeg klarer å være(ja, vet det er det viktigste)😩 Men da hører jeg på PT og dere😊 (Og ja, er fullkroppsprogram) Anonymkode: f3d0d...c76
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 Du kan trene kondisjon i tillegg, men lurt å ikke starte for hardt. Kroppen trenger tid til å venne seg til treningen. Anonymkode: 05db1...a8e
Pearl2.0 Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 Du kan så klart supplere med gruppetimer og eller gå/løpeturer
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 Hverdagsmosjon er alltid bra uansett hvor mye du trener. Anonymkode: 7e326...d14
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 Suppler med litt mer intensiv kardio som spinning eller løping, 2 ganger i uken, om du ikke føler du trener nok. Men styrke skal du uansett ikke trene mer enn 2-3 ganger i uken. Anonymkode: f35c9...89d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #17 Skrevet 4. mai 2017 Det er også veldig typisk at når folk begynner å trene så går de veldig hardt ut, og på den måten så blir det vanskelig å ivareta, enten fordi motivasjonen dabber av og det er altfor vanskelig å opprettholde 5 treningsdager i uka for en nybegynner, eller så kan man overtrene i forhold til det kroppen klarer å tilpasse seg. Det er bedre å begynne med 2 økter og så øke etter hvert. Det er også stor forskjell på å trene hardt 2 ganger i uka og så ligge strak på sofaen resten av tiden, og det å trene hardt 2 ganger i uka, og de andre dagene alltid på i alle fall 30 minutter hverdagsmosjon, der man løser svetten. Jeg ville startet der. Anonymkode: 73a7f...322 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 I tillegg ville jeg husket på å spise nok, og nok protein hvis det du satser på er å legge på deg litt muskelvekt. Anonymkode: 73a7f...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå