AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Hei! Vi har to barn, en på 6 år og en på 2 år. Hver eneste morgen kaster/brekker min samboer opp i vasken på badet. Hører det utenfor døren, men han nekter hver dag på at han gjør det. Tar jeg det opp med han, blir han forbanna. Har kommet inn til han vet et par anledninger der jeg ser at han kaster opp i vasken på badet. Da kommer han med unnskyldninger at det er pga røyken, fordi han er syk, fordi han har spist noe dårlig osv. Dette har han gjort i flere år. Det er ikke det som er problemet her, siden han nekter for det. Gidder ikke å ta det opp med han flere ganger. Problemet er at jeg ikke ønsker at barna skal høre dette. Har allerede en 2-åring som har lyst å staerte og røyke, tør ikke tenke tanken på om de skal begynne og spy hver dag/få problemer med kroppen. Ikke vasker han vasken skikkelig etter han har gjort dette, heller. Han bare vasker over vasken med vann. Har sagt at det minste han kan gjøre er å klore vasken etter seg. Det er tross alt små barnehender oppi den vasken hver dag. Kjenner jeg blir irritert bare jeg skriver dette. Jeg høres sikkert usympatisk ut, men når han har nektet på at han kaster opp i 7 år, gidder jeg faktisk ikke å ta det opp flere ganger. Måtte bare få det ut et sted. Anonymkode: 48c46...046 1
rockybalboa Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Du er ikke usympatisk. Han er faktisk ganske så uhygienisk. Han må da heller kunne kaste opp i do. 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Du får slå på musikk når han spyr og vaske opp etter han. Han vil jo ikke. Dette har han holdt på med i 7 år og likevel har du valgt å bli og få flere barn med han. Mannen er syk. Med mindre han ønsker hjelp så er det ikke noe mer å gjøre. Du kan gå og ta barna ut av situasjonen eller du kan fortsette å bli. Valget er ditt. Anonymkode: 78a4c...e75 16
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Seriøst - dump han!!! Anonymkode: 7a957...415 3
Antoinette Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 Vi har valgt denne mannen, etablert deg og fått barn med han. Vet ikke hvem av dere som er dummest her.... 13
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Men herlighet!! Jeg kaster også opp i vasken stadig vekk. Det er fordi jeg brekker meg når jeg pusser tenner, spesielt på morgenen. Og da en gang innimellom så brekker jeg meg så jeg kaster opp. Og da rekker jeg ikke snu meg til doen da det kommer før jeg får reagert. Det har ingen ting med at jeg er syk å gjøre. Mer vel egentlig ikke så mye mer uhygienisk enn spytt fra tannbørsting heller, så lenge oppkastet ikke kommer grunnet en virusinfeksjon. Anonymkode: 81ab7...919 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 27 minutter siden, Antoinette skrev: Vi har valgt denne mannen, etablert deg og fått barn med han. Vet ikke hvem av dere som er dummest her.... Vil anta at fyren ikke stod å kasta opp hver dag i vasken når de data. Anonymkode: ceccc...e61 5
Biloba Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Hvis det plager deg mye rent praktisk/hygienisk, kanskje dere skulle se på annen bolig/endre romløsning/bygge på huset, slik at han kan ha et annet bad enn deg og barna? Han slutter antagelig ikke når han har holdt på i 7 år, og det høres ut som merkelig kommunikasjon når han ikke er åpen om at han gjør det til tross for fysiske bevis og bevitnede episoder. 2
Pipa Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Hadde det vært en mann som skrev det HI her så ville vi vel lurt på om kjæresten hans har en spiseforstyrrelse? Man kaster da ikke opp hver dag av røyk? 20
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 Han spyr hver dag? Send han til legen. Eller dump han Anonymkode: ca6da...db7 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har to barn, en på 6 år og en på 2 år. Hver eneste morgen kaster/brekker min samboer opp i vasken på badet. Hører det utenfor døren, men han nekter hver dag på at han gjør det. Tar jeg det opp med han, blir han forbanna. Har kommet inn til han vet et par anledninger der jeg ser at han kaster opp i vasken på badet. Da kommer han med unnskyldninger at det er pga røyken, fordi han er syk, fordi han har spist noe dårlig osv. Dette har han gjort i flere år. Det er ikke det som er problemet her, siden han nekter for det. Gidder ikke å ta det opp med han flere ganger. Problemet er at jeg ikke ønsker at barna skal høre dette. Har allerede en 2-åring som har lyst å staerte og røyke, tør ikke tenke tanken på om de skal begynne og spy hver dag/få problemer med kroppen. Ikke vasker han vasken skikkelig etter han har gjort dette, heller. Han bare vasker over vasken med vann. Har sagt at det minste han kan gjøre er å klore vasken etter seg. Det er tross alt små barnehender oppi den vasken hver dag. Kjenner jeg blir irritert bare jeg skriver dette. Jeg høres sikkert usympatisk ut, men når han har nektet på at han kaster opp i 7 år, gidder jeg faktisk ikke å ta det opp flere ganger. Måtte bare få det ut et sted. Anonymkode: 48c46...046 Spyr han av røyk får han slutte av røyken. Hadde han ikke gjort dette så lenge, ville jeg vært bekymret for kreft. Eller sykdom i mage/tarm siden han ikke holder på maten. Istedenfor for å mene han er ekkel ville jeg vært bekymret Anonymkode: ca6da...db7 7
Sirah Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 Han er vel grundig utredet av lege TS? Kjenner ingen som røyker som spyr i vasken hver morgen........... 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 Helt natulig at små barn kan si de skal både røyke og drikke når de ser voksne gjør det å lærer at det får de ikke lov til. Da skal de hvertfall begynne med det når de blir voksen. Dette er veldig vanlig, og du tror da ikke man bestemmer seg for om man skal begynne å røyke i en alder av 2 år for så å vente til du blir myndig og tenke. Ja nettopp når jeg var to år bestemte jeg negative for å begynne å røyke? Anonymkode: 1887a...0dd 4
Carrot Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 personlig ville jeg vært mer bekymret over grunnen til at han kaster opp / brekker seg enn at det skjer i vasken 14
Gjest førstedamen Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, Sirah skrev: Han er vel grundig utredet av lege TS? Kjenner ingen som røyker som spyr i vasken hver morgen........... Jeg kjenner flere! Faktisk ganske vanlig hos røykere med astma. Men det er jo et tydelig tegn på dårlig helse. Men det eneste du kan gjøre er egentlig å slutte å røyke.
Sirah Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, førstedamen skrev: Jeg kjenner flere! Faktisk ganske vanlig hos røykere med astma. Men det er jo et tydelig tegn på dårlig helse. Men det eneste du kan gjøre er egentlig å slutte å røyke. 😳 Såpass ja. Jeg tror uansett om jeg hadde vært TS at jeg hadde sparket den mannen avgårde til legen. Det kan jo umulig være bra å spy hver eneste dag. Om ikke annet så kanskje han kan få et spark til å trappe ned/stumpe røyken..... 1
Gjest førstedamen Skrevet 4. mai 2017 #17 Skrevet 4. mai 2017 2 minutter siden, Sirah skrev: 😳 Såpass ja. Jeg tror uansett om jeg hadde vært TS at jeg hadde sparket den mannen avgårde til legen. Det kan jo umulig være bra å spy hver eneste dag. Om ikke annet så kanskje han kan få et spark til å trappe ned/stumpe røyken..... Helt enig! Kan hverken være sunt eller særlig behagelig.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 Jeg ville forlangt at at han tok seg en tur til legen. Det er nok pga seigt slim pga røykingen han brekker seg om morgenen: Jeg brekker meg lett om morgenen om jeg har seigt slim. Det er ikke smittefarlig, men ekkelt.. Så greit at han rengjør godt når han gjør det. Hvorfor ikke heller brekke seg i do? Jeg syns det er "bedre" i alle fall.. I vasken skal vi liksom vaske hendene. OM han sliter med kvalme om morgenen, bør han ha vannflaske og noen salte kjeks tilgjengelig ved sengen og få opp blodsukkeret og væskebalansen litt før han står opp. Evnt. bør han ta opp med lege om han bør settes på kvalmestillende. Nå vet jo ikke jeg hvorfor han brekker seg, men jeg har slitt med litt sånn pga sykdom og måtte en periode stå på kvalmestillende om morgenen. Det går bedre nå når jeg er vant til å stå opp til fast tid og spise frokost hver morgen. Men få han til å gå til legen. Fyren kan jo ha begynt å utvikle KOLS f.eks. PS! Snorker han om natta? Anonymkode: f9cb3...1e3 2
Minlillesky Skrevet 4. mai 2017 #19 Skrevet 4. mai 2017 Det eneste som bekymrer meg her er at han kaster opp hver dag, over 7 år. Få han til legen asap! Sett et krav om at han må komme seg til legen for å bli utredet, eller reis fra han. Han kan fritt velge selv. Han skjønner vel såpass, at han ikke kan holde på sånn? Han MÅ ha hjelp... Å spy i vasken er det minste problemet.. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #20 Skrevet 4. mai 2017 Å vaske vasken med magesyre, vel stort reinere enn det får du det ikke. Anonymkode: 29e5f...202 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå