AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Jeg og samboer er invitert i konfirmasjon nå til helgen. Det er sønnen til søskenbarnet mitt som konfirmeres. Mine søsken er ikke invitert, fordi det ble for mange gjester, og det er jeg som har hatt mest med sønnen deres å gjøre (vært barnevakt osv). Men nå, rett før eksamen som er i slutten av måneden, fikk jeg skikkelig lyst til å koble av, og dra til syden. Trenger det virkelig. Flyet går samme dag som konfirmasjonen er. Er det OK å kjøre en hvit løgn? Fortelle at samboer skulle overraske meg med bursdagspresang (det er en presang fra samboer, men det er ikke en overraskelse), men at han hadde blandet med datoene. Moren min skal delta i konfirmasjonen, så er mest bekymret for at hun blir forbannet. Har ikke hatt så mye med han så konfirmeres de siste 3-4 årene. Er det frekt av meg å heller prioriere en uke i syden? Skal selvfølgelig gi en pengegave uansett. Anonymkode: 4376b...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 PS: vi har ikke bestilt noe enda. Anonymkode: 4376b...8fe
Brukerano Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 Dette velger du egentlig helt selv! Dette kan du også forklare hvordan situasjonen er! 4
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Dra! Nei det er ikke frekt. Kid'en kommer neppe til å tenke over at dere ikke er der. God ferie
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 Hvis dere allerede har sagt at dere kommer så synes jeg det er dårlig gjort ja. Men har dere ikke svart så ville jeg bare sagt at turen allerede var bestilt før invitasjonen kom. Anonymkode: b4246...a0c 15
LittleBabyBlue Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Ja, det er frekt. Sier seg selv at hvis du føler behov for å lyve vet du at du gjør noe galt. 4
Million Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Siden jeg ikke har noe til overs for konfirmasjoner blant folk som ikke er KRISTNE, så sier jeg; gå for ferieuka! Slapp av en uke og nyt sol og varme. Si til mora di at samboeren din overrasket deg, og at ferien var bestilt og betalt da konfirmasjons-invitasjonen dukket opp. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Blir litt feil å dra til syden når dere har takket ja til konfirmasjon, også avlyse to dager før. De har jo regnet med dere og bestilt mat ut i fra hvor mange som kommer. Anonymkode: 81242...a5a 12
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Siden det ikke er nær slekt så hadde jeg lett dratt til syden. Gi heller ungen ekstra fin konfirmasjonsgave. Anonymkode: 2cbbb...8e8 9
Gjest Marillia Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir litt feil å dra til syden når dere har takket ja til konfirmasjon, også avlyse to dager før. De har jo regnet med dere og bestilt mat ut i fra hvor mange som kommer. Anonymkode: 81242...a5a Enig i dette... Litt kort varsel å avlyse for en ferietur, noe annet hadde det vært om dere noen uker før avlyste.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 Er det ikke mulig å dra dagen etter konfirmasjonen da?? Jeg ville i i hvert fall ha blitt litt snurt om dere plutselig avlyste - 2 dager før..det ligger tross alt en del penger bak mat og kaker som er beregnet på dere. Anonymkode: 890e6...0f0 15
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 Altfor sent å melde avbud nå. Så nei, ingen Sydentur på dere. Anonymkode: d6311...85d 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 jeg er mest overrasket at du gambler med eksamen. jeg hadde glatt tatt fri i helgene og lest maks i ukene, men en uke på ferie? no way Alle sier de skal lese på stranden osv... vel drit og dra, når mannen din vil prate bade gå tur så blir du helt sikkert med og lesingen blir ingenting av den dagen... Anonymkode: 89b2d...442 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 Hadde jeg hatt godt forhold til ungdommmen hadde jeg reist i konfirmasjon. Om det var av plikt hadde jeg droppet det Anonymkode: 7be87...fc1
Vindmølle Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 Ferie trumfer i utgangspunktet konfirmasjon til et såpass perifert familiemedlem. Men, ikke når du allerede har takket ja til konfirmasjonen og den bare er noen dager unna. Det er ikke greit i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 Synes det er rart at folk mener det er såpass uproblematisk å "ta en hvit en" eller droppe en konfirmasjon helt på tampen til fordel for spontanferie. Mulig jeg er rar, men jeg tenker at det er noe som heter dannelse. Man står selvsagt fritt til å takke ja eller nei til en selskapsinvitasjon i utgangspunktet, men har man først takket ja, så står man ved sitt ord og møter opp så lenge man ikke blir rammet av sykdom eller noe annet alvorlig. Såpass bør man forvente av voksne mennesker. Til dere som skriver at konfirmanten ikke bryr seg: jeg tror dere tar feil. Jeg var selv i en konfirmasjon hvor opptil flere gjester meldte avbud dagene i forveien. Den ene paret meldte avbud samme dag, så det sto dekket på i lokalet til gjester som ikke kom. Den delen av slekten var generelt litt slapp i fisken og årsakene til avbud var noe lignende TS, i duren "det passet visst ikke likevel..". Jeg tror absolutt det gikk litt inn på konfirmanten, selv om det ble en fin dag. Ikke minst irriterende for konfirmantens foreldre, som hadde bestilt kuverter og fått laget kaker til et bestemt antall gjester. Konfirmasjon er tross alt ikke som et hvilket som helst kaffeslabberas, det er en høytidelig fest og det er lagt ned mye tid og energi på forhånd. Anonymkode: 21aa3...b99 20
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #17 Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg er mest overrasket at du gambler med eksamen. jeg hadde glatt tatt fri i helgene og lest maks i ukene, men en uke på ferie? no way Alle sier de skal lese på stranden osv... vel drit og dra, når mannen din vil prate bade gå tur så blir du helt sikkert med og lesingen blir ingenting av den dagen... Anonymkode: 89b2d...442 Heh.. Når samboeren vil prate? Han har planer om å slappe av han også. Han er veldig opptatt av at jeg skal klare eksamen, og respekterer selvfølgelig at jeg øver. Det er muntlig eksamen på univsersitet, så jeg har fri 3 uker for å øve på pensum/notatene mine. Anonymkode: 4376b...8fe
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mulig å dra dagen etter konfirmasjonen da?? Jeg ville i i hvert fall ha blitt litt snurt om dere plutselig avlyste - 2 dager før..det ligger tross alt en del penger bak mat og kaker som er beregnet på dere. Anonymkode: 890e6...0f0 Tror ikke det går mange fly til syden på mandager her jeg bor. Anonymkode: 4376b...8fe
Sirah Skrevet 4. mai 2017 #19 Skrevet 4. mai 2017 Kan du på en eller annen måte klare å kombinere dette TS? Når på dagen går flyet?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #20 Skrevet 4. mai 2017 Kan du ikke gå i konfirmasjonen også heller koble av med en tur til syden etter eksamen? Anonymkode: 3a6e4...29f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå