AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Del Skrevet 3. mai 2017 Hei, har du opplevd at gjester kritiserer hjemmet ditt? Enten det er snakk om stil/interiør, møblering, malingsfarger og tapet, romløsning, oppussing, håndverket (snekringen, flisleggingen, malingen osv), eller lignende? Vi har besøk og de kommenterer en del negativt om huset som vi overtok i vinter. Det er fra slutten av 80-tallet, et flott hus, som vi har begynt å pusse opp. Siden vi ikke har råd å bygge nytt gikk vi for å kjøpe et gammelt hus som har plass til barna, vi er fornøyd med huset og ser at her får vi det fint. Har tenkt det kan være litt misunnelse på grunn av at de selv ikke kommer inn på boligmarkedet ennå, men det er bare spekulasjoner ut i fra livssituasjonen deres som arbeidsledig og deltidsjobb med barna hjemme. Alle andre har kommentert det positive eller gratulert oss med hus, men ikke dem. Prøver å ignorere det nå mens de er her, men kjente idag at nå synes jeg det har blitt unødvendig og litt frekt. Hva svarer en på sånne kommentarer? Vi er enige i kommentarene som kommer, men det virker litt spydig og for å gjøre narr av "oss". Jeg prøver å ikke legge så mye i det, for det er bare detaljer som vi kommer til å fikse etterhvert. Trengte å få det ut et sted. Anonymkode: d0c0b...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. mai 2017 #2 Del Skrevet 3. mai 2017 Er nok litt misunnelse, og litt uvitenhet hva man kan forvente når man kjøper brukt hus. Da vil det selvsagt være småtteri å fikse. Engasjementet tyder på at de lever seg langt inn i rollen som nye huseiere! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #3 Del Skrevet 3. mai 2017 Jeg fikk mye kritikk da jeg kjøpte. Det var en helt ny leilighet og jeg var første eieren. De pekte ut både det ene og det andre som var galt, til tross for at de alle leide kjellerleiligheter. Selv hadde jeg aldri kjøpt noe brukt. Det koster mer og ser verre ut og er i dårligere stand. Holder selvsagt slike meninger for meg selv når jeg besøker venner enten det er leid eller eid bolig. Siden du har et hs fra 80-talet tror jeg ikke de misunner boligen. Det må være inngangen til boligmarkedet de misunner. Anonymkode: 143d7...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunnar72 Skrevet 3. mai 2017 #4 Del Skrevet 3. mai 2017 Høres ut som misunnelse i mine ører hvertfall. Hadde ikke giddet og invitere de på besøk når det er sånn. Det viktigste er jo og komme seg inn på markede. Så får ting komme på stell når økonomien er der. Har mange venner som pusser opp litt her og der når økonomien er til stedet og orket ;-) Kos dere med huset, det viktigste er at dere er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Del Skrevet 3. mai 2017 Et hus fra 80-tallet er da ikke gammelt? Selv drømmer jeg om å ha et gammelt hus, og da tenker jeg på et hus som er rundt 100 år. Uansett, jeg tenker det er best å bare ignorere kommentarene. Det sier mer om de enn dere om de faktisk drar på besøk til folk og kritiserer huset deres. Sånt gjør man bare ikke. Anonymkode: 5fac0...c19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalyna Skrevet 3. mai 2017 #6 Del Skrevet 3. mai 2017 Jeg kan ikke fatte hvor frekke enkelte folk kan være. Jeg er sikker på at huset er kjempefint og at dere kommer til å trives der ekstremt godt. Misunnelse lyser grønt på lang vei fra disse to, og jeg hadde sannelig ikke bedt dem på besøk igjen! Hadde de ikke likt huset mitt skulle de ha fått sluppet å være i det også. Er mye mer gøy når man ser mulighetene enn skavankene, og det er det jeg selv gjør når mine venner kjøper ny bolig! Kos dere masse med huset, ts! Lykke til med oppussinga! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #7 Del Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et hus fra 80-tallet er da ikke gammelt? Selv drømmer jeg om å ha et gammelt hus, og da tenker jeg på et hus som er rundt 100 år. Uansett, jeg tenker det er best å bare ignorere kommentarene. Det sier mer om de enn dere om de faktisk drar på besøk til folk og kritiserer huset deres. Sånt gjør man bare ikke. Anonymkode: 5fac0...c19 Helt enig i hvert eneste ord! TS kos dere i huset dere har kjøpt og rist av dere smålighetene dere får høre. Anonymkode: 36442...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 3. mai 2017 #8 Del Skrevet 3. mai 2017 Nordmenn (og kanskje andre) er vel erklært oppussingsgale? Mulig det er fordommer, men jeg har inntrykk av at mange har sett seg ihjel på oppussingsprogrammer, og ser ethvert nytt hjem gjennom disse brillene, hvor alt skal byttes ut, gjøres finere, oppgraderes, NÅ. Kombinert med lite situasjonsforståelse, klønete antennebruk og manglende realitetsorientering (siden de selv ikke har forholdt seg så mye til å eie bolig og hva man kan forvente osv.) så tenker jeg dette kan bli resultatet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #9 Del Skrevet 3. mai 2017 6 minutter siden, Søgni skrev: Nordmenn (og kanskje andre) er vel erklært oppussingsgale? Mulig det er fordommer, men jeg har inntrykk av at mange har sett seg ihjel på oppussingsprogrammer, og ser ethvert nytt hjem gjennom disse brillene, hvor alt skal byttes ut, gjøres finere, oppgraderes, NÅ. Kombinert med lite situasjonsforståelse, klønete antennebruk og manglende realitetsorientering (siden de selv ikke har forholdt seg så mye til å eie bolig og hva man kan forvente osv.) så tenker jeg dette kan bli resultatet. hahahhah! Nettopp! Og hva ender det med? Sinnasnekkern' Anonymkode: 10ce3...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 3. mai 2017 #10 Del Skrevet 3. mai 2017 Hvis dere holder på å pusse opp så forstår de fleste at alt ikke er på stell enda. Dessuten trenger ikke alle hjem å se ut som et interiørblad for å være fine. Jeg er egentlig litt lei av alle skal ha helt lik stil, men det er nå bare min mening. Og uansett om jeg ikke liker stilen eller et eller annet med andres hjem så har jeg vett til å holde kjeft om det. Man er tross alt gjest, og da er ikke min mening noe som er viktig eller nødvendig å formidle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Del Skrevet 3. mai 2017 Opplever akkurat det samme. Vi kjøpte et 100 år gammelt hus, og negative kommentarer haglet fra enkelte. Nå når i kommet ganske langt med oppussingen og de ser at vi får det fint, prøver noen av de å ro seg i land med at de ikke mente det, at vi må da skjønne deres bekymring for ungene som skal bo i et så gammelt hus osv. Jeg driter egentlig litt i kommentarene, samtidig som det gjør meg mer oppsatt og forbannet på at dette skal vi fikse og jaggu skal det bli fint også! Synes folk er frekke som er nødt til å kommentere hvordan andre har det. Slikt blir ikke glemt, og de står ikke først på innbydelseslista når vi skal ha innflyttingsfest 😉 Anonymkode: 90683...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Del Skrevet 3. mai 2017 Aldri opplevd :O Anonymkode: 38361...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 3. mai 2017 #13 Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: hahahhah! Nettopp! Og hva ender det med? Sinnasnekkern' Anonymkode: 10ce3...b3a Altså, det er mulig mange tar seg vann over hodet når det gjelder oppussing. Men har ikke flere andre også inntrykk av at noen har sett alt for mange programmer om oppussing, hvor folk intervjues om hjemmene sine av en programleder som kun snakker interiør, stil og arktitektur, og tar til seg denne måten å se på et hjem på, og dermed blir selvoppnevnte eksperter? Nå er jeg på dypt vann altså, for jeg vet mange har en genuin interesse for disse temaene. Men samtidig tror jeg noen har tatt til seg denne måten å se på hjemmet til folk på. Og i slike programmer er det også sjelden slik at noen sier "nå skal vi spare noen år til nytt parkettgulv". Neida, det skal skje på den eneste riktige måten: AKKURAT NÅ, helst i går. Skjønner det må bli slik når man lager en tv-serie. Men med tanke på hvor populært alt som omhandler oppussing og interiør er og hvor mye nordmenn pusser opp,så tenker jeg at dette også sier litt om tiden vi lever i, hvor alt skal være perfekt fra dag 1? Endret 3. mai 2017 av Søgni 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #14 Del Skrevet 3. mai 2017 Jeg tror noen mennesker bare er sånn. At de må kommentere! Har opplevd det selv, blir heldigvis ikke lei meg, men er så unødvendig. Det er jo ikke de som skal bo der, så hvorfor kommentere hvordan andre har det? Anonymkode: 444d5...d98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Del Skrevet 4. mai 2017 Folkeskikk er veldig på retur her i landet. Jeg vet ikke hvorfor, men kan kanskje ha noe med av at fra 70-tallet og utover ble det viktigst å "si meningen sin" framfor å utvise vanlig høflighet. Anonymkode: bb3ad...b30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Del Skrevet 4. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva svarer en på sånne kommentarer? Anonymkode: d0c0b...39a Jeg har opplevd kritikk av hjemmet mitt. Vi hadde malt stuen, lagt nytt gulv, kjøpt nye møbler, og var veldig fornøyd med resultatet. Det hadde blitt akkurat som vi ville ha det. En venninne av meg kom inn, så på det vi hadde gjort, og sa "så fint! Nå mangler det bare siste "touch". Jeg anbefaler at dere snakker med X, hun er så flink med interiør, og vil sikkert få det til å se helt fantastisk ut med et så fint grunnlag". Jeg var ærlig, og svarte at det var tydelig at vi hadde ulik smak, og at jeg likte stuen slik den hadde blitt. Hvis hun ville gjort noe annerledes burde hun gjøre det hjemme hos seg selv. Anonymkode: 88a1e...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 4. mai 2017 #17 Del Skrevet 4. mai 2017 Lukk ørene for kritikk. Det er dere som skal bo der og pusse opp, ikke andre. Et hus fra 80-tallet er heller ikke gammelt, med mindre det er fra 1880-årene. Selv har vi et hus fra 30-årene. Vi har pusset opp fra topp til tå. Det var litt morsomt når vi skulle skifte tak og bytte ut innmaten i veggene, for vi fant gamle aviser fra før krigen i veggene. Artig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #18 Del Skrevet 4. mai 2017 Ja, det har jeg opplevd. Jeg er enslig mor og kronisk syk. For å komme meg inn på boligmarkedet, ble det en eldre rekkehusleilighet. Og jeg har noen møbler som sikkert er 40 år gamle, hvis ikke eldre. Men de er jo i mye bedre kvalitet, enn ikea møblene mine. Jeg har ikke råd til å pusse opp. Jeg har malt en del da, for det har jeg råd til. Men her er det jo da ikke nytt og fancy. Men jeg er jo veldig fornøyd. Jeg eier min egen bolig, og har god plass til meg og barna. Men det er flere som kritiserer både møbler og boligen. Og jeg skjønner ikke hvorfor, de vet jo om min situasjon. Anonymkode: 2d36b...309 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 4. mai 2017 #19 Del Skrevet 4. mai 2017 Har aldri opplevd det. Men hadde uansett ikke brydd meg nevneverdig om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 4. mai 2017 #20 Del Skrevet 4. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, har du opplevd at gjester kritiserer hjemmet ditt? . Hva svarer en på sånne kommentarer? Anonymkode: d0c0b...39a Nei det har jeg ikke, heldigvis - men så har jeg venner som kommer fra "møblerte hjem" Jeg ville svart "jeg liker det" eller "for oss er dette riktig" og så latt det ligge tror jeg. Om det gjentok seg ville jeg sagt at jeg syns det er ufint å si slike ting når man er på besøk rett og slett. Ta tyren ved hornene på en måte og sette en stopper for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå